![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De werkgeversbijdragen verlagen van 33 naar 25 procent? De regering pakte vorige week groot uit met de maatregel, maar in de praktijk is de inspanning minder spectaculair dan ze oogt.
Momenteel betaalt geen enkele werkgever de volle 33 procent aan sociale bijdragen. Door bestaande kortingen en uitzonderingsmaatregelen ligt de maximale bijdrage rond de 27 �* 28 procent, berekenden de werkgevers. Ook verliezen ze door het tax shift-akkoord een oude korting op de bedrijfsvoorheffing van 1 miljard. Via een vestzak-broekzakoperatie wordt dat geld nu gebruikt om de lastenverlaging te betalen. Boerenbedrog? "Er wordt wel degelijk een inspanning gedaan, maar dit is toch in grote mate windowdressing", klinkt het bij de werkgevers. http://www.demorgen.be/binnenland/lo...cent-a2406918/ Dit is een ordinaire belastingsregering die de ambtenarij betaalt met de taxshift. Dit jaar heeft de federale regering reeds meer dan 1.500 nieuwe ambtenarenjobs aangekondigd. Iemand moet die waanzin stoppen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() wordt het niet eens tijd voor een hobby Demonen?
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het grote probleem op al die sz bijdragen is dat het een doolhof van regeltjes is geworden.
Vrijstellingen, kortingen...andere? Wil men gewoon eerlijk zijn, men rekende ieder evenveel aan en ook de job studenten. En dan kon alles voor de helft van de prijs. En ze zouden nog steeds meer hebben dan nu. Maar ja eenvoudig is ingewikkeld.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien heeft die werkgever als EERSTE doel, winst maken DOOR die werknemer. Een werknemers loon bestaat uit: -Je netto loon -Bedrijfsvoorheffing gestort bij de belastingen -Sociale werknemers bijdrage gestort bij de RSZ 13% van het bruto loon. -Sociale werkgevers bijdrage gestort bij de RSZ 33% van het bruto loon. De sociale werkgevers bijdrage, 33%, is GEEN patronale last, maar een deel van je loon. Dat bevestigt de centrale raad voor het bedrijfsleven in 2010. Een groot deel van die 33% krijgt de werknemer immers terug in de vorm van sociale uitkeringen. Laatst gewijzigd door vrijzinnige : 29 juli 2015 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat 3/4 op of andere manier vrijgesteld is.
Tijdelijk..permanent. Trek dat af van die welke wel betalen en je zit circa op de helft
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat heet dan "grote" veranderingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De werkgever is alleen VERPLICHT die 13% rechtsreek door te storten aan de RSZ. Niets meer niets minder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men geeft het kind gewoon een naam. En de RSZ bijdragen(werkgever+werknemer)zijn amper de helft van alle andere bruto kosten die de werkgever moet betalen. Het is hypocriet van de overheid voor te stellen dat de RSZ de enige bruto kost is van de werkgever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een gewone werknemer kost iets rondom de 35000€ en meer. De werknemer in kwestie zal daar misschien 15000€ netto of minder aan overhouden. En dan zijn er de vele afwijkingen.
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
![]() Maar goed, ik ben absoluut voorstander moesten ze de totale loonkost (of loon zoals je wil) op de loonbrief zetten.
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is bij wet verboden.
![]() |
#19 |
|
![]() Stel je voor dat mensen in de gaten zouden krijgen hoeveel ze slechts overhouden van wat die boze slavendrijver hen uitbetaalt.
Inderdaad staatsgevaarlijk.
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 29 juli 2015 om 19:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus berg dat fabeltje maar snel op. |
|
![]() |
![]() |