Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2015, 19:07   #1
Lance
Banneling

Standaard Ongewenst zwangere wettelijk samenwonende partner uit het huis zetten?

Kan ik mijn ongewenst zwangere wettelijk samenwonende partner uit het huis zetten als ze geen abortus wilt plegen?
Kan ik er tenminste mee dreigen om haar op andere gedachten te brengen?

Reden: We zitten tot over onze oren in de hypotheeklast (al voor de tweede keer herbekeken) en madam wilt persé een kind op de wereld zetten! Ik ben realistisch en weet dat dit financieel niet haalbaar is. Wat kan ik doen om de geboorte tegen te houden? Kan ik naar de vrederechter stappen en een kortgeding aanspannen om die kleine te laten aborteren? Help mij a.u.b.
Lance is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 19:12   #2
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Alles kan he vriend, er hangt wel overal een prijs aan

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 19:22   #3
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience Bekijk bericht
Alles kan he vriend, er hangt wel overal een prijs aan
Geld hebben we niet, anders zou ik het kind wel zien zitten. Binnen een jaar of tien zijn we uit de grootste schulden, dan kan het voor mij. Nu is het gewoon te vroeg. Mijn vriendin stond altijd open voor discussie, eender welk probleem zich aanbood. Maar in deze kwestie doet ze gewoon enorm belachelijk en is ze gewoon niet voor rede vatbaar. Ik weet wat het is om kinderen groot te brengen in marginale omstandigheden, ik ben er nl. zelf in opgegroeid. Ik wil die fout nu zelf ook niet maken.
Oud 5 september 2015, 19:37   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ge kunt zo wel wachten met kinderen tot je hypotheek helemaal is afbetaald. Je geeft drogredenen op.

Om te beginnen ga je een geboortepremie krijgen, dan maandelijks kindergeld, dan heb je nog iemand extra om af te trekken van je belastingen. Daar spring je al een eind mee om de crèche te betalen.
En dan moet je zorgen dat ze borstvoeding geeft: kost je ook niks
en dan uiteraard de pampers: geen ecologisch onaanvaardbare pampers, maar gewone doeken die jij dan zelf uitspoelt en wast. een hele besparing.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 19:42   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Een zwangere vrouw op straat zetten?
Veel succes.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 19:44   #6
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lance Bekijk bericht
Kan ik mijn ongewenst zwangere wettelijk samenwonende partner uit het huis zetten als ze geen abortus wilt plegen?
Kan ik er tenminste mee dreigen om haar op andere gedachten te brengen?

Reden: We zitten tot over onze oren in de hypotheeklast (al voor de tweede keer herbekeken) en madam wilt persé een kind op de wereld zetten! Ik ben realistisch en weet dat dit financieel niet haalbaar is. Wat kan ik doen om de geboorte tegen te houden? Kan ik naar de vrederechter stappen en een kortgeding aanspannen om die kleine te laten aborteren? Help mij a.u.b.
Neen. Dat kan je niet. Tenzij het huis alleen op JOUW naam staat. Maar zelfs dan moet je niet trots op jezelf zijn dat je die zwangere vrouw op straat zet! WIE heeft haar bezwangerd? Raraaaaaaaaaaaaaaa.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 19:45   #7
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel succes.

.
Ja, schaamteloos.
Oud 5 september 2015, 19:46   #8
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge kunt zo wel wachten met kinderen tot je hypotheek helemaal is afbetaald. Je geeft drogredenen op.

Om te beginnen ga je een geboortepremie krijgen, dan maandelijks kindergeld, dan heb je nog iemand extra om af te trekken van je belastingen. Daar spring je al een eind mee om de crèche te betalen.
En dan moet je zorgen dat ze borstvoeding geeft: kost je ook niks
en dan uiteraard de pampers: geen ecologisch onaanvaardbare pampers, maar gewone doeken die jij dan zelf uitspoelt en wast. een hele besparing.
Circe, bewonderenswaardig, maar niet realistisch. Als ik 1 groot talent heb dan is het vooruitziendheid. Ik werk nu al 's nachts om onze kop boven water te houden. Ik heb mijn dagrust écht nodig. Als er in de toekomst een uitbundig kind bij zou komen dan weet ik nu al dat ik mijn frustratie en slaaptekort op hem/haar zal uitwerken. Om nog maar te zwijgen over wat mijn vriendin zal moeten verduren. Neen, het gaat gegarandeerd mis, elk weldenkend mens zal dit beamen als men onze situatie van nabij bekijkt.
Oud 5 september 2015, 19:47   #9
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veel succes.

.
Ik zou dat nooit echt doen. Maar het zou wel helpen als ik dat zou kunnen gebruiken als stok achter de deur...
Oud 5 september 2015, 19:49   #10
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Neen. Dat kan je niet. Tenzij het huis alleen op JOUW naam staat. Maar zelfs dan moet je niet trots op jezelf zijn dat je die zwangere vrouw op straat zet! WIE heeft haar bezwangerd? Raraaaaaaaaaaaaaaa.
Zet eens een andere plaat op a.u.b. Je kent onze persoonlijke situatie niet, maar je denkt wel alles te weten. Vertrouw me nu maar als ik u zeg dat onze huidige situatie niet geschikt is om een kind in groot te brengen.
Oud 5 september 2015, 19:51   #11
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Circe, bewonderenswaardig, maar niet realistisch. Als ik 1 groot talent heb dan is het vooruitziendheid. Ik werk nu al 's nachts om onze kop boven water te houden. Ik heb mijn dagrust écht nodig. Als er in de toekomst een uitbundig kind bij zou komen dan weet ik nu al dat ik mijn frustratie en slaaptekort op hem/haar zal uitwerken. Om nog maar te zwijgen over wat mijn vriendin zal moeten verduren. Neen, het gaat gegarandeerd mis, elk weldenkend mens zal dit beamen als men onze situatie van nabij bekijkt.
Ik heb 3 kinderen grootgebracht, waaronder een meervoudig gehandicapt kindje. Ik had OOK mijn rust nodig hoor, maar als ouder zet je gewoon door: de kindjes gaan voor. Altijd. En anders , zoals ik reeds zei: hou je broek aan he Lance! Tip: bij de apotheker verkopen ze condooms!
Oud 5 september 2015, 19:52   #12
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet eens een andere plaat op a.u.b. Je kent onze persoonlijke situatie niet, maar je denkt wel alles te weten. Vertrouw me nu maar als ik u zeg dat onze huidige situatie niet geschikt is om een kind in groot te brengen.
Reden te meer om eens bij de apotheker langs te gaan.
Oud 5 september 2015, 19:59   #13
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Reden te meer om eens bij de apotheker langs te gaan.
Het is te laat nu. Het enige dat me nu nog kan redden is abortus.
Oud 5 september 2015, 20:10   #14
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 20:12   #15
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb 3 kinderen grootgebracht, waaronder een meervoudig gehandicapt kindje. Ik had OOK mijn rust nodig hoor, maar als ouder zet je gewoon door: de kindjes gaan voor. Altijd. En anders , zoals ik reeds zei: hou je broek aan he Lance! Tip: bij de apotheker verkopen ze condooms!
En jij had waarschijnlijk een man die wél tijd en geld had voor de opvoeding. GROOT verschil. Akkoord?
Oud 5 september 2015, 20:20   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is te laat nu. Het enige dat me nu nog kan redden is abortus.
Zijt ge wel zeker dat de kleine van u is ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2015, 20:23   #17
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Zijt ge wel zeker dat de kleine van u is ?
Mijn vriendin is geen miss België. Dus ik ben wel ongeveer zeker dat het van mij is ja.
Oud 5 september 2015, 20:27   #18
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En jij had waarschijnlijk een man die wél tijd en geld had voor de opvoeding. GROOT verschil. Akkoord?
Neen. Ik zou dit liever niet posten ivm mijn privacy....maar tijd zeker niet. Mijn man was een "gewone" handarbeider. Werkte 12-14u/dag. Juist om onze kinderen alles te kunnen geven. Intussen is hij kapotgewerkt. en is al enkele jaren op invaliditeit. MAAR: ik ben heel trots op hem omdat hij alles gedaan heeft voor mij en voor de kinderen. En wat betreft geld: hij had een heel bescheiden loon hoor. Ik was verplicht (door mezelf he) om mee te werken en dat doe ik nog steeds tot op heden. NEEN dus: ik heb geen rijke man! Maar wel een hele lieve papa voor mijn intussen volwassen kinderen!
Oud 5 september 2015, 20:30   #19
Lance
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen. Ik zou dit liever niet posten ivm mijn privacy....maar tijd zeker niet. Mijn man was een "gewone" handarbeider. Werkte 12-14u/dag. Juist om onze kinderen alles te kunnen geven. Intussen is hij kapotgewerkt. en is al enkele jaren op invaliditeit. MAAR: ik ben heel trots op hem omdat hij alles gedaan heeft voor mij en voor de kinderen. En wat betreft geld: hij had een heel bescheiden loon hoor. Ik was verplicht (door mezelf he) om mee te werken en dat doe ik nog steeds tot op heden. NEEN dus: ik heb geen rijke man! Maar wel een hele lieve papa voor mijn intussen volwassen kinderen!
Voila, daar geef je me nu net het grootste argument pro abortus. Uw man heeft zich volledig opgeofferd en kapotgewerkt. Moet ik mijn leven volledig opofferen en mezelf kapotwerken omwille van 1 domme fout?? die trouwens gemakkelijk nog kan rechtgezet worden via een simpele, pijnloze ingreep, die ik volledig wil betalen.
Bekijk het probleem ook eens vanuit mijn standpunt, ipv enkel het standpunt van de vrouw. Bedankt.
Oud 5 september 2015, 20:33   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

NN da's inderdaad wat het beste is: een papa die de kindjes niet als een last ziet en z'n verantwoordelijkheid opneemt ... geen zuurpruim die de schuld bij z'n vriendin wenst te leggen en dan nog eens de culot heeft om er gladde praatjes bij te verkondigen .. "ze heeft me erin gelapt en blablabla .." yeah right, ze heeft hem verkracht ofzo zeker ... *rolls eyes*

Laatst gewijzigd door bembem : 5 september 2015 om 20:35.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be