![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het recht om te betogen, dat is het recht op vrije meningsuiting.
Als je met erg velen zijt om die mening te uiten, dan lijkt het me ok dat je daarvoor over de straten mag lopen in plaats van op het voetpad te blijven. Maar niet op de autosnelweg, bijvoorbeeld. Het mag ook niet de bedoeling zijn om met enkelen, en gebruik makend van hulpmiddelen zoals auto's ..., om alleen maar "luider te klinken", alle verkeer lam te leggen. Dat is misbruik maken van de vrije meningsuiting. Dat is anderen hinderen in hun recht op vrij verkeer. Akkoord of akkoord ? titel: Taxi’s leggen Brussel plat op 16 september link : http://www.standaard.be/plus/20150902/ochtend/7 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Anders is het nogal 'n flauwe betoging.
Dat hoort pijn te doen, zodat ze overheid sneller buigt naar het volk, of diegenen die bewust bezig zijn met de kwestie. Hoe meer dit verboden word, hoe meer waarde zo'n betoging krijgt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Als de overheid buigt voor 1000 hardnekkige betogers, buigen ze dan naar het volk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
![]() Citaat:
Verder dan het stemhokje komen de meeste mensen met hun mening nooit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
waarom dan niet vb. aan een paar ergste vandalen, die dingen kapot maken tijdens een betoging. Dat is niet mijn visie. Dat is niet mijn gedacht van een beschaafd land dat een goed bestuur nodig heeft om maximaal welvaart te kunnen laten genereren voor zijn bevolking. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
De natte droom van "Voka is mijn baas" adepten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Rechts lullen en links de zakken vullen. De typische nva kiezer.
Als men de taxibestuurders oneerlijke concurrentie aan doet dan hebben die recht om te protesteren. Gelijk hoe. De bevoegde minister van mobiliteit, binnenbekleding van bussen en jagen is geen onverdoofd slachten laat het volgende weten : "Maar met wie de wet overtreedt, ga ik niet aan tafel zitten om de wet aan te passen." Wat neer komt op ze doen maar ik praat er niet meer mee. Ondertussen bemoeit Bart De Wever zich er eens niet mee en eist geen nul tolerantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() Wat is er mis met carpoolen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() ‘We hebben vijf ministers aangeschreven. Eentje heeft geantwoord. Dat is teleurstellend’
Wie antwoordde wel?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij profiteert mee van dat deel onze prachtige cultuur dat dank zij die strijd niet verloren ging; en profiteert mee van de voordelen van onze bijna zelfstandigheid. Zo mocht uw partij bijvoorbeeld meedoen met de Vlaamse verkiezingen, om in het Vlaamse parlement verkozen te geraken. Oeps ... onvoldoende steun vanwege de Vlamingen. Slecht voorbeeld. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Amai !!! .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah neen gij.
Zie: op de Alpe d'Huez: drie nationale vlaggen
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bij een betoging is dat niet het geval, of wel soms? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er geen stemplicht zou bestaan en er zou maar 1000 man opkomen, is dat dan ook niet het volk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de koning passeert mogen zelf de scholen van veel verder afgelegen dan het parcour komen met vlaggetjes zwaaien en dan mag daar ook geen ander verkeer door.
|
![]() |
![]() |