Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2015, 07:40   #1
Peche
Banneling

Standaard onschuldig tot tegendeel bewezen

Maar zie je er verdacht uit heeft men het recht u in uw blootje te stellen.
Zijn zulke fouilleringen niet onwettelijk? Want men zoekt naar iets dat er wellicht niet is en kleed je dan onschuldig uit .
Het is niet blazen ofzo he, gans strippen als je geen toestemming geeft en zegt niets bij te hebben.

Als Men niets vind, kan je aanklagen op aanranding?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 07:53   #2
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Waar, wanneer en waarom ben je uitgekleed? Edit: en door wie?

Laatst gewijzigd door Hypochonder : 4 oktober 2015 om 07:53.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 08:01   #3
vrijzinnige
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waar, wanneer en waarom ben je uitgekleed? Edit: en door wie?
Als dit door een mooie, jonge politievamp zou gebeuren dan zouden er geen klachten komen denk ik
vrijzinnige is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 08:02   #4
Peche
Banneling

Standaard

Ik hoor verhalen. Ik ben zelf 1x in mijn blootje gezet.
Ik had toen ook niets meer maar was wel betrapt op heterdaad.
Ik hoor nu van incidenten waar men zoekt en niets gebeurt.
En ze tot in de blote fouilleren.

Mag da wel?
Oud 4 oktober 2015, 08:05   #5
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijzinnige Bekijk bericht
Als dit door een mooie, jonge politievamp zou gebeuren dan zouden er geen klachten komen denk ik
Neen man voor man. Vrouw voor vrouw.

Maar dat is toch aanranding ? Misbruik van macht. Want onschuldig tot tegendeel bewezen. Ze zoeken via machtsgrepen naar iets dat er misschien niet is.
Oud 4 oktober 2015, 09:17   #6
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Dat heeft niets te maken met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', een fouille is een controle, geen straf.
Wat me wel interesseert, is waarom je in je blootje bent gezet, waarvoor werd je dan gecontroleerd?
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 11:54   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Schoofzak zou zeggen, wie niets te verbergen heeft zal daar graag aan meewerken.
Oud 4 oktober 2015, 12:12   #8
Stormram
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Maar zie je er verdacht uit heeft men het recht u in uw blootje te stellen.
Zijn zulke fouilleringen niet onwettelijk? Want men zoekt naar iets dat er wellicht niet is en kleed je dan onschuldig uit .
Het is niet blazen ofzo he, gans strippen als je geen toestemming geeft en zegt niets bij te hebben.

Als Men niets vind, kan je aanklagen op aanranding?
Zo van dat antifahaha-tuig zoals jij trekt dat toch gewoon aan met dat smerig haar en die vuile kleding?

Ik heb daar nog nooit last van gehad. Heb zelfs nog nooit een alcoholcontrole e.d.m. gehad in of rond Brussel/Vlaams-Brabant.

RAAR HE? LOL
Stormram is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 12:59   #9
Peche
Banneling

Standaard

Kerel ik was mij iedere dag en help mee de was opvouwen.
Er te cool uitzien is al synoniem voor drigsgebruiker.
Oud 4 oktober 2015, 13:01   #10
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Dat heeft niets te maken met 'onschuldig tot het tegendeel bewezen is', een fouille is een controle, geen straf.
Wat me wel interesseert, is waarom je in je blootje bent gezet, waarvoor werd je dan gecontroleerd?
Ikke niet. Ik werk altijd mee. Maar mij in mijn blootje stellen zonder reden? NOOIT. Dan vervolgen ze me maar want is onwettelijk.
Net zoals ik voor binnenland niet meer stem want is geen democratie meer.

Mij laat dat koud want ik verkoop mijn wagen.
Repressie werkt fuckers !!!!
Oud 4 oktober 2015, 13:02   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen man voor man. Vrouw voor vrouw.

Maar dat is toch aanranding ? Misbruik van macht. Want onschuldig tot tegendeel bewezen. Ze zoeken via machtsgrepen naar iets dat er misschien niet is.
En een homo door een homo ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 13:07   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Schoofzak zou zeggen, wie niets te verbergen heeft zal daar graag aan meewerken.
Dat klopt nog ook.
Onlangs moest ik mijn schoenen nog uitdoen.
Maar dat was om in de vlieger te mogen.

En deze morgen nog werd ik gefotografeerd. Alhoewel ik niet te snel reed.

Maar nu genoeg gezeverd: dat is wel degelijk allemaal geregeld.
En daar zit logica achter. Want anders was ik er ook tegen natuurlijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 15:05   #13
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Ik ben nog nooit in m'n blootje gezet tijdens een veiligheidscontrole en ik vlieg vrij frequent. Punt is dat je dan al serieus verdacht moet doen of er vreemd moet uitzien. Af en toe ben ik eens gefouilleerd, maar dan gewoon boven de kleren.

Gemachtigde personen (van hetzelfde geslacht als de verdachte uiteraard) hebben daar ook wel degelijk het recht toe.

Het lijkt me ook maar een kleine prijs te zijn voor de vergroting van onze veiligheid en ons veiligheidsgevoel. België is dan nog een bijzonder laks land in vergelijking met het UK en al zeker de USA.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2015, 15:16   #14
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Ik ben nog nooit in m'n blootje gezet tijdens een veiligheidscontrole en ik vlieg vrij frequent. Punt is dat je dan al serieus verdacht moet doen of er vreemd moet uitzien. Af en toe ben ik eens gefouilleerd, maar dan gewoon boven de kleren.

Gemachtigde personen (van hetzelfde geslacht als de verdachte uiteraard) hebben daar ook wel degelijk het recht toe.

Het lijkt me ook maar een kleine prijs te zijn voor de vergroting van onze veiligheid en ons veiligheidsgevoel. België is dan nog een bijzonder laks land in vergelijking met het UK en al zeker de USA.
In 10 jaar tijd ben ik 2x tegengehouden.
Rara onder welke regering. Ik spreek in enkelvoud want ken enkel zever met de deze ...
Oud 4 oktober 2015, 15:37   #15
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
In 10 jaar tijd ben ik 2x tegengehouden.
Rara onder welke regering. Ik spreek in enkelvoud want ken enkel zever met de deze ...
De voorzichtigheid mocht best wel wat opgevoerd worden na decennialang laks beleid in ons landje. Zeker met de recente aanslagen en dreigingen in het achterhoofd. Uiteraard moeten we niet naar Amerikaanse toestanden gaan waar je bij voorbaat wordt beschouwd als een terrorist. Maar een beetje meer waakzaamheid kan geen kwaad. En dat men bepaalde doelgroepen 'viseert', is dat niet ergens normaal ? Het waren geen blonde blauwogige vikings die in Parijs een dozijn journalisten hebben afgeknald of die in Brussel het Joods Museum onder vuur genomen hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel ...
Oud 4 oktober 2015, 15:48   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De voorzichtigheid mocht best wel wat opgevoerd worden na decennialang laks beleid in ons landje. Zeker met de recente aanslagen en dreigingen in het achterhoofd. Uiteraard moeten we niet naar Amerikaanse toestanden gaan waar je bij voorbaat wordt beschouwd als een terrorist. Maar een beetje meer waakzaamheid kan geen kwaad. En dat men bepaalde doelgroepen 'viseert', is dat niet ergens normaal ? Het waren geen blonde blauwogige vikings die in Parijs een dozijn journalisten hebben afgeknald of die in Brussel het Joods Museum onder vuur genomen hebben. Als je begrijpt wat ik bedoel ...
Pas op man, je riskeert een klacht wegens racisme.
Oud 4 oktober 2015, 15:52   #17
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom dan de Vlamingen vervolgen????
Of opzij zetten voor ex jihadi strijders????
Echt fuck heel Europa.
Oud 4 oktober 2015, 23:47   #18
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Pas op man, je riskeert een klacht wegens racisme.
Ik zou niet weten waarom, dat zijn gewoon objectieve vaststellingen. Er zijn natuurlijk ook 'arische' mensen met kwade bedoelingen (zoals Breivik in Noorwegen), maar dat zijn dan veelal 'lone wolfs'. Bij het huidige moslimterrorisme zijn dat veelal georganiseerde groepen en zit daar een goed draaiende organisatie of institutionele machine achter.
Oud 12 oktober 2015, 15:33   #19
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom, dat zijn gewoon objectieve vaststellingen. Er zijn natuurlijk ook 'arische' mensen met kwade bedoelingen (zoals Breivik in Noorwegen), maar dat zijn dan veelal 'lone wolfs'. Bij het huidige moslimterrorisme zijn dat veelal georganiseerde groepen en zit daar een goed draaiende organisatie of institutionele machine achter.
Gelul, vaak zijn terroristische-moslims ook niet direct te linken met een of andere terroristische-organisatie.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2015, 15:45   #20
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Gelul, vaak zijn terroristische-moslims ook niet direct te linken met een of andere terroristische-organisatie.
Meestal linken die zich toch wel aan een groep, ook al hebben ze er bij die groep nog nooit van gehoord. Moslims zijn ook op het vlak van terreur geen individualisten, maar collectivisten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be