Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2015, 08:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Als het in de bouw goed gaat, gaat het overal goed.

Als het in de bouw goed gaat, gaat het overal goed.

Dat is een Vlaams gezegde.

En dan doet dit plezier, behalve als ge een pezewever zijt die zweert bij tax-drift in plaats van tax-shift :

titel: Bouwsector: ‘Eerste stap in de richting van herstel’
link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151010_01912811

Citaat:
Confederatie Bouw en Bouwunie zijn verheugd dat de regering specifieke aandacht heeft voor de problematiek van de bouwsector. ‘Hiermee kan worden begonnen met een geleidelijk herstel van de werkgelegenheid’, zeggen de werkgeversorganisaties in een persbericht.

‘Wij vragen al maanden een oplossing voor het probleem van de deloyale concurrentie op onze bouwwerven. De regering heeft onze boodschap duidelijk goed begrepen’, zegt Robert de Mûelenaere, gedelegeerd bestuurder van de Confederatie Bouw. ‘Met dit engagement ziet het ernaar uit dat wij eindelijk een belangrijk signaal kunnen geven aan onze ondernemingen.’

‘We zijn tevreden dat de regering het jobverlies in de bouwsector ter harte neemt’, zegt Hilde Masschelein, gedelegeerd bestuurder van Bouwunie. ’We hopen dat de lastenvermindering voldoende zal zijn om een halt toe te roepen aan de deloyale concurrentie op onze werven en het massale jobverlies in de sector te stoppen.’

De bouwsector zegt al maandenlang een oplossing te vragen voor de oneerlijke concurrentie in ons land.

‘Onze bouwbedrijven verliezen aanbestedingen en worden verplicht om personeel te ontslaan. Veel kmo’s in de bouw vrezen vandaag zelfs voor hun voortbestaan’, luidt het. ‘Er zijn ondertussen al bijna 20.000 jobs verdwenen in de bouw. (...) Met deze taxshift zet deze regering duidelijk een stap in de goede richting.’

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 20:14   #2
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Als ze oneerlijke concurrentie in het land weg wensen dan dienen ze overheid buiten te sjotten. Die zogenaamde "specifieke aandacht van overheid" impliceert elders diefstal, en problemen veroorzaakt door, overheid.
Die 20000 verdwenen jobs in de bouw kun je elders terugvinden: bij overheid. Ze hebben hun echte job ingeruild voor bloembakken controleren op straat, en dergelijke.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2015, 21:38   #3
non-conformist
Europees Commissaris

non-conformist's schermafbeelding

Standaard

Nu stel ik mij de vraag of het komt door al die Polen of door een werkelijke heropleving. Ik zei nochtans niet veel nieuwbouw in mijn streek de laatste jaren.
Oud 12 oktober 2015, 07:58   #4
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Die 20000 verdwenen jobs in de bouw kun je elders terugvinden: bij overheid. Ze hebben hun echte job ingeruild voor bloembakken controleren op straat, en dergelijke.
Dat komt omdat de burger te dom is om te beseffen welke meerwaarde gecontroleerde bloembakken hebben op de maatschappij. Het zijn geen dingen die je aan de vrije markt, die enkel maar oog heeft voor egoisten, kan overlaten. Onze beschaving staat en valt met gecontroleerde bloembakken, wist je dat niet ?
Oud 20 oktober 2015, 21:36   #5
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door non-conformist Bekijk bericht
Nu stel ik mij de vraag of het komt door al die Polen of door een werkelijke heropleving. Ik zei nochtans niet veel nieuwbouw in mijn streek de laatste jaren.
Dan ga je er van uit dat "al die Polen" volledige BTW boekhouden voeren?
Laat mij toe hieraan te twijfelen.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2015, 21:37   #6
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Neen, ik geloof dit ook niet maar er wordt wel veel herstelwerk uitgevoerd aan verouderde gebouwen.
Oud 21 oktober 2015, 18:22   #7
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Dan ga je er van uit dat "al die Polen" volledige BTW boekhouden voeren?
Laat mij toe hieraan te twijfelen.
Dat maakt inzake de kosten voor de bouwonderneming niet veel uit, alleen is het nog goedkoper als ze in het zwart werken.
Oud 21 oktober 2015, 18:22   #8
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Neen, ik geloof dit ook niet maar er wordt wel veel herstelwerk uitgevoerd aan verouderde gebouwen.
Dat zie ik ook alhoewel dat de eigenaars dit meestal zelf doen...
Oud 28 oktober 2015, 13:03   #9
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de bouw hebben ze alle 6 weken een "eerste teken naar herstel".
En dat al vele jaren.

Helaas het blijft maar bij dat "teken van herstel" hangen.

Terloops eens vermelden dat wie nu nog in de bouw een bedrijf opricht peanuts verdiend door de veel te hoge loonkost van personeel.
Vraag; zijn de kosten van de onderneming te doen wel nog lonend om er personeel op na te houden?.
Op een vraagprijs van circa 39€/uur aan de klant heb je na aftrek van de lonen circa 35€ terug verloren. Blijft nog circa 32€ bruto over per werknemer per dag. Trek daar de bedrijfsbelastingen af en er schiet alleen nog een maagzweer over. En dat was dan een "vruchtbare goede dag".
Ik denk dat het antwoord voldoende is om te kunnen inzien dat het altijd bij "een teken van herstel" zal blijven.
Oud 28 oktober 2015, 13:07   #10
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Idem in de diensten sector met dienstencheque.
Gemiddelde opbrengst circa 0.30€ centiemen per uur per werknemer.

Je hebt 100 poetsvrouwen nodig om een bord spaghetti te kunnen gaan eten.

Fuck off met die larie allemaal tegenwoordig.
Oud 28 oktober 2015, 17:37   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als je arbeid overbelast, dan weet je waar je begint, maar ook waar je eindigt.
Tenzij ge ne sos zijt. Dat weet ge van niks.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 28 oktober 2015, 20:37   #12
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je arbeid overbelast, dan weet je waar je begint, maar ook waar je eindigt.
Tenzij ge ne sos zijt. Dat weet ge van niks.

.
Ik zie nochtans van uw partijtje niets anders dan belastingen...kwestie van alles ne keer duidelijk te stellen.
Oud 30 oktober 2015, 14:54   #13
Sukkelaar

Standaard

Citaat:
Inderdaad niet veel nieuwbouw maar wel veel renovatie en herstellingen en daar komen de Polen wel langs.
Oud 30 oktober 2015, 20:24   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie nochtans van uw partijtje niets anders dan belastingen...kwestie van alles ne keer duidelijk te stellen.
Mocht je even wat nader bekijken, dan zou je heel veel nuances zien. Nuances die ook duidelijk voor de verkiezingen aangekondigd werden.

Je kan je dan ook afvragen hoe confortabel het is, met een staatsschuld gelijk de onze.

En hoe het er aan toe zou gaan, met een Di Rupo II .
Dan zou het zeker geen shift zijn, maar wel degelijk een straffe lift.

.

Oud 30 oktober 2015, 21:34   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mocht je even wat nader bekijken, dan zou je heel veel nuances zien. Nuances die ook duidelijk voor de verkiezingen aangekondigd werden.

Je kan je dan ook afvragen hoe confortabel het is, met een staatsschuld gelijk de onze.

.
Zoals de electriek 7 keer op 1 jaar opslaan?
Met dank aan MIE ELECTRIEK.
Oud 30 oktober 2015, 22:30   #16
non-conformist
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

.
ah ja, die taxshift van de rijken/bedrijven naar de middenklasse. Bedankt om me eraan te herinneren hoeveel geluk we hebben om belastingen te mogen betalen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be