![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Wie zien jullie het liefst als Republikeinse presidentskandidaat? | |||
Jeb Bush |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Ben Carson |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Chris Christie |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ted Cruz |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Carly Fiorina |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Jim Gilmore |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Lindsey Graham |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Mike Huckabee |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Bobby Jindal |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
John Kasich |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
George Pataki |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Rand Paul |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
Rick Perry |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Marco Rubio |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Rick Santorum |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Donald Trump |
![]() ![]() ![]() |
16 | 43,24% |
Scott Walker |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Straks staat het eerste Republikeinse debat op het programma. Op dit moment zijn er 17 Republikeinse kandidaten. Wie zouden jullie het liefst als presidentskandidaat zien (dus niet: wie maakt het meeste kans om de Democraten te verslaan of wie zal het halen)?
(De kandidaten staan in alfabetische volgorde.)
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 7 augustus 2015 om 00:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder twijfel Ted Cruz. Complete wacko.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Prins Lorre for President.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Donald Trump !
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik dat lijstje nog eens goed bekijk moet ik je wel gelijk geven. Er staat daar nogal wat tussen eigenlijk.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen al te hoge pet op van bepaalde stromingen binnen de republikeinse partij. Stromingen die echter heel erg belangrijk geworden zijn. ik kan niet zo goed om met de sociaal conservatieven binnen de partij die voorstander zijn van een sterk leger, de vrouw aan de haard, ongebreideld wapenbezit, standpunten tov homoseksualiteit, abortus, etc etc. De George Bushes en Sarah Palins van deze wereld dus. Dat deze dan ook nog eens zo dom als een achterdeur zijn, doet mijn vertrouwen in de republikeinse partij niet meteen toenemen.
Laat ons dus maar zeggen dat de Republikeinse partij voor mij dringend aan een grondige hervorming toe is. Ik zie ze echter meer en meer opschuiven naar het oerconservatisme en dat moet ik niet. Guliani en Romney bijvoorbeeld kunnen wel op enige bijval rekenen bij mij, maar hun invloed rijkt niet al te ver meer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 10 augustus 2015 om 16:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarnaast kan en ik enkel op Rand Paul wijzen. Niet zo radicaal als zijn vader - en daardoor ook een breder publiek - en alle polls wijzen uit dat hij van alle huidige kandidaten bij diegenen zit die het meeste kans hebben om Clinton te verslaan. Rand Paul probeert de Republikeinse Partij ook te verbreden naar minderheden die door de meeste kopstukken net niet voor rotte vis worden uitgescholden (en waardoor die kopstukken geen enkele kans maken om verkozen te worden). Zo wil hij marihuana verbieden o.a. omdat de War on Drugs de Afro-Amerikaanse families harder treft dan blanke families. Ook wil hij justitie hervormen, ging hij naar Ferguson om te praten met de mensen uit zulke buurten om, wil hij de immigratiewetgeving hervormen, ...
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Per slot van rekening is het allemaal één pot nat. Of ze zich nu democraten of republikeinen noemen, het zijn allemaal vulgaire en luidruchtige imperialisten. Iets dat de standaard schijnt te zijn bij de yankees over het algemeen. Dus de yankee-bevolking krijgt wat ze verdient: een weerspiegeling van de eigen luie, vadsige, ordinaire, vulgaire en imperialistische mentaliteit. Een fait divers, meer niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Dit is een no-brainer van jewelste: Jeb Bush.
De man heeft alles mee:
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 12 augustus 2015 om 00:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Voor Amerikanen is iedereen over de grens een negorij.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Donald Trump. Puur voor de lol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |