Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 oktober 2015, 16:37   #1
Drukazz
Europees Commissaris

Standaard Oost-Duitsland

Bs'd

Zo goed ken ik de situatie in Duitsland niet, maar in tegenstelling tot het multiculturele West-Duitsland is Oost-Duitsland toch nog altijd vrij homogeen en islamvrij, niet? En sluit de mentaliteit daar iets dichter aan bij het conservatieve Oost-Europa en leunt West-Duitsland aan tegen het progressieve West-Europa.

Zijn er daar in Oost-Duitsland geen politieke krachten die opkomen voor een onafhankelijk en vrij Oost-Duitsland?
Drukazz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 17:03   #2
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drukazz Bekijk bericht
Bs'd

Zo goed ken ik de situatie in Duitsland niet, maar in tegenstelling tot het multiculturele West-Duitsland is Oost-Duitsland toch nog altijd vrij homogeen en islamvrij, niet? En sluit de mentaliteit daar iets dichter aan bij het conservatieve Oost-Europa en leunt West-Duitsland aan tegen het progressieve West-Europa.

Zijn er daar in Oost-Duitsland geen politieke krachten die opkomen voor een onafhankelijk en vrij Oost-Duitsland?
Dat laatste weet ik niet. Wat ik wel weet is dat Mutti Merkel afkomstig is uit Oost-Duitsland!
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 17:37   #3
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bs'd

Dit vraag ik me ook al enige tijd af. Lijkt me zeer logisch indien dit zo zou zijn.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 27 oktober 2015 om 17:38.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2015, 18:03   #4
Zwitser

Standaard

Citaat:
Bs'd

Een probleem met Oost Duitsland is dat het een grote concentratie aan verliezers heeft. Na de "Wende" zijn weel ondernemende, ambitieuse goed opgeleide Duitsers naar het Westen getrokken. Ik heb verschillende Duitsers onder mijn vrienden, en een aantal zijn in de toenmalige DDR opgegroeid. Toen de muur viel was het motto "ab in den Westen".

Achtergebleven zijn vooal laaggeschoolden, beroepswerklozen en gepensioneerden...
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 14:57   #5
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, totaal niet.

"Wir sind das Volk. Wir sind ein Volk."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 15:08   #6
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Een probleem met Oost Duitsland is dat het een grote concentratie aan verliezers heeft. Na de "Wende" zijn weel ondernemende, ambitieuse goed opgeleide Duitsers naar het Westen getrokken. Ik heb verschillende Duitsers onder mijn vrienden, en een aantal zijn in de toenmalige DDR opgegroeid. Toen de muur viel was het motto "ab in den Westen".

Achtergebleven zijn vooal laaggeschoolden, beroepswerklozen en gepensioneerden...
en de lonen liggen er veel lager dan in het Westen
Oud 28 oktober 2015, 17:45   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

In Zwitserland, dat ligt nochtans minder ver voor die vluchtelingen, hoeveel van die vluchtelingen zijn er daar al opgevangen? Nochtans Genève ligt toch in Zwitserland hé, en laat het nu juist Zwitserland zijn dat niet dat akkoord ondertekend heeft. Zijn die dan zoveel slimmer dan wij?

Laatst gewijzigd door Garry : 28 oktober 2015 om 17:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2015, 19:32   #8
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
In Zwitserland, dat ligt nochtans minder ver voor die vluchtelingen, hoeveel van die vluchtelingen zijn er daar al opgevangen? Nochtans Genève ligt toch in Zwitserland hé, en laat het nu juist Zwitserland zijn dat niet dat akkoord ondertekend heeft. Zijn die dan zoveel slimmer dan wij?
Natuurlijk, ze weten dat bepaalde akkoorden grote gevolgen kunnen hebben voor de soevereiniteit van een land. Als de Zwitsers staan op hun soevereiniteit. En gelijk hebben ze!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be