Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2015, 18:36   #1
Latriuz
Vreemdeling

Standaard Analyse van de bezoldigingen en sociale lasten jaarrekening

Ik probeer te achterhalen waarom de bezoldigingen en sociale lasten voor mijn bedrijf plots enorm stijgen gedurende het jaar 2012 om daarna terug gewoon te zakken tot hun normaal niveau. Heb heel de jaarrekening al doorzocht, heeft er iemand een plausibele oorzaak? Of heb je een idee waar ik de oorzaak zou kunnen terugvinden?

Alvast bedankt
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  bezoldigingen.png‎
Bekeken: 316
Grootte:  138,8 KB
ID: 100843  

Latriuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 00:34   #2
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard Analyse van de bezoldigingen en sociale lasten jaarrekening

Kijk eens in de resultatenrekening naar de 62-klasse. Daar staan de bezoldigingen vermeld.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 08:19   #3
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Kan je niet zomaar uit de jaarrekening afleiden. En om een en ander te interpreteren is maar nodig dan cijfers, zoals bv de aard van de aktiviteit.

De uitkering gaat blijkbaar samen met een analoge daling van het eigen vermogen. Wat niet direkt een probleem is omdat de financiele structuur er prima facie ok uitziet.

Laatst gewijzigd door Conscience : 6 december 2015 om 08:22.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 11:54   #4
Latriuz
Vreemdeling

Standaard

Ik heb gekeken naar de 62-klasse, maar daar wordt ik toch ook niet veel wijzer uit. Ik moet dit bedrijf analyseren voor een taak, en moet niet de precieze oorzaak vermelden als ik die niet kan terugvinden. Er moet gewoon een plausibele oorzaak gegeven worden waardoor de bezoldigingen en sociale lasten zo spectaculair zouden stijgen gedurende 1 jaar om het jaar nadien terug te zakken naar hun normaal niveau, iemand enig idee?

Laatst gewijzigd door Latriuz : 6 december 2015 om 11:54.
Oud 6 december 2015, 12:06   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Latriuz Bekijk bericht
Ik heb gekeken naar de 62-klasse, maar daar wordt ik toch ook niet veel wijzer uit. Ik moet dit bedrijf analyseren voor een taak, en moet niet de precieze oorzaak vermelden als ik die niet kan terugvinden. Er moet gewoon een plausibele oorzaak gegeven worden waardoor de bezoldigingen en sociale lasten zo spectaculair zouden stijgen gedurende 1 jaar om het jaar nadien terug te zakken naar hun normaal niveau, iemand enig idee?
Een onderdeel van de jaarrekening is ook de Toelichting met verplichte uitleg bij bepaalde punten van de Balans en van de Resultatenrekening. Misschien was die opstoot een paar jaar geleden van de uitstaande schulden i.v.m. bezoldigingen toe te schrijven aan achterstallen t.a.v. RSZ? Uw boekhouder zou daar toch het fijne horen over te weten?
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2015, 12:29   #6
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Uitkering aan de zaakvoerder - midden in het jaar - dus na winstbestemming - via tantième: een tantième wordt in hoofde van de zaakvoerder of bestuurder dan beschouwd als een bijkomend loon waardoor het aftrekbaar is bij de vennootschap. Verklaart ook de daling van het EV.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2015, 17:10   #7
Latriuz
Vreemdeling

Standaard

Hoe bedoel je? Het bedrijf keert elk jaar tantiemes uit en het eigen vermogen daalt niet dacht ik....?
Oud 8 december 2015, 11:03   #8
coro
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Herstructurering? Ontslagvergoedingen?
Die moeten terug te vinden zijn in de 62-categorie.
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2015, 07:44   #9
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kijk ook eens naar de sociale balans.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be