![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() De Standaart schrijft deze morgen op pagina 11dat het aantal ongevallen met doden en gewonden in het voorbije jaar met 6,03% gedaald is. Een feit dat we enkel kunnen toejuichen, en terzeldertijd hopen dat dit het volgende jaar nog meer zal zijn.
Over de oorzaak van deze daling is er toch een kleine bedenking te maken: de daling in Walonië is groter dan die in Vlaanderen!! Goed zo van de walen, proficiat zou ik zeggen, een voorbeeld om na te volgen...Maar,... hoe kan dit nu? Weet u nog, dat men bij het invoeren van die zo verguisde flitspalen ons zo sterk op het hart drukte, dat men dit niet deed om de staatskas te spijzen, maar wel omwille van de verkeersveiligheid! Welnu, iin Walonië staan 4 Flitspalen, en in Vlaanderen 1000, en die flitspalen, die waren toch bedoeld om de verkeersveiligheid te verhogen? Zou het kunnen, dat de aanwezigheid van de flitspalen de daling van het aantal ongevallen geremd heeft? Dat de flitspalen cotraproductief zijn? Dat ze inderdaad enkel en alleen tot doel hebben de automobilist uit te melken? Een positieve invloed op de verkeersveiligheid hebben ze zeker niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waarom er dan een sterkere daling is in Wallonie is mij ook wel een raadsel, dat zal dan wel uit verder onderzoek moeten blijken.
![]() |
![]() |
#3 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ga natuurlijk het zonlicht niet ontkenne, en beweren dat snelheid geen belangerijke factor is bij verkeersongevallen, maar feit is de camera's schieten hun doel voorbij, en dienen enkel ter spijzing van de schatkist!! Laatst gewijzigd door Jeroom Leuridan : 12 oktober 2004 om 22:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zag nog nooit zo’n kastje plots opdoemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementslid
|
![]() Niemand is verplicht om te snel te rijden, het is zelfs verboden! (niet te hard verschieten he)
Als je je aan de regels houdt moet je niet bang zijn om op de foto te staan, ze moeten nog meer van die dingen zetten.
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ze gaan nog meer flitsen, onzichtbaar en verdekt opgesteld... voor uw veiligheid ?!
neen, de mensen letten meer op... minder geld binnen... meer besparen gaat niet ! dus meer gaan flitsen !! kassa kassa kassa !! de citroen moet verder worden uitgeperst !!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Regels zijn regels, en als je de regels overtreedt moet je niet klagen dat er sancties komen. (Dit heb ik geleerd uit het hoofddoeken-debat.)
_________________ De dood is maar een geringe prijs voor het leven. De Openbaringen van Flippend Rund, 1280 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#12 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
______________ Wie denkt dat er in de prive-sector niet geblunderd wordt of met geld gesmost wordt, heeft er kennelijk nooit gewerkt. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 1316 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
flitsen heeft enkel te maken met geld in de staatskas te brengen in plaats van verkeersveiligheid ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
_____________ Het gaat helemaal niet om Andre Hazes. Het gaat om collectieve nostalgie naar de jaren 80. -- De Openbaringen van Flippend Rund, 2791 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel ongevallen worden er eigenlijk veroorzaakt door verkeersagressie en onbezonnen maneuvers (bvb voorsteken op een gevaarlijke plaats) van automobilisten?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat u mijn post juist hebt begrepen: met die opmerking over relatieve snelheden bedoel ik dat de relatieve snelheden van weggebruikers wél een mogelijke oorzaak voor ongevallen kunnen zijn. Denk maar aan een rijweg waar fietsers, voetgangers en automobilisten tesamen zonder aparte stroken van moeten gebruik maken: de chaos zou compleet zijn. Absolute snelheid daarentegen (en natuurlijk heeft absolute snelheid ook een referentiekader nodig: er is immers altijd iets nodig dat "stil staat" als je een snelheid wil meten) heeft voornamelijk betrekking op de ernst van ongevallen (provided dat je geen al té krankzinnige snelheden erop nahoudt zodat je je voertuig niet meer onder controle hebt).
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
____________ Ik heb een fantastische uitvinding gedaan, maar het veroorzaakt 1300 doden per jaar. Iemand geinteresseerd? -- De Openbaringen van Flippend Rund, 611 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ge weet maar nooit he waar ge zo een kaske ziet opduiken! |
|
![]() |
![]() |