![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [size=3]Citaten[/size] ![]() Elio Di Rupo, voorzitter PS, over de toekomst van België "Tot nu toe zijn we er altijd in geslaagd om de centrifugale krachten onder controle te houden. Dat vereist inspanningen van elke gemeenschap. Maar daarvoor moet er wel een antwoord komen op de vraag of we België willen behouden. Ik weet dat de bevolking voor is. Als de politici het land willen behouden, moeten ze ook bereid zijn een inspanning te doen. Ik moet misschien de eerste zijn om die inspanning te doen." ![]() ![]() Vera Dua, voorzitster Groen!, over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling "Voor ons is deze peiling een positieve vaststelling. De Vlaming wil België niet opgeven. We zijn wel erg zelfverzekerd geworden, meer nog dan de Walen. We weten dat we het goed hebben, wat juist is. Maar dat zelfvertrouwen is geen zelfgenoegzaamheid geworden. Wij vragen de scheiding niet aan. We willen nog solidair zijn. De Bevolking wil geen splitsing. Zoveel is duidelijk. Ik voel dat ook aan in de contacten die ik met de mensen heb." ![]() ![]() Guy Verhofstadt, Eerste Minister (VLD), over de toekomst van België naar aanleiding van een nieuwe peiling "Er bestaat een verpletterende meerderheid tegen de splitsing van het land. Er zijn nog altijd meer zaken die Walen en Vlamingen delen, dan verdelen. Het Forum heeft precies als doel de laatste voetangels weg te nemen om naar een volwassen federalisme te gaan." ![]() ![]() Francis Van de Woestyne, journalist bij La Libre Belgique over het Forum voor de Staatshervorming "Het Forum is zogezegd enkel tot stand gekomen om te beantwoorden aan de institutionele obsessie van de Vlamingen. Laat ons duidelijk zijn: niet de Vlamingen maar slechts een aantal Vlaamse politici vraagt om dit Forum. Zij staan onder druk van de meest extremistische partijen die een campagne van taalzuivering voeren in Vlaanderen en ze voelen de hete adem van deze partijen in hun nek. Stemmen gaan op in Vlaanderen, verlegen als het ware, die stellen dat het communautaire niet de voornaamste zorg is van de mensen, maar wel de werkzekerheid, de economie, het milieu. Is er dan niemand die deze stemmen wil aanhoren?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooie collectie!!!!!!!
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Amen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Prachtig.
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
"Ach, denkt ge nu echt dat we de zever van dat wijf geloven?" De BUB verandert blijkbaar nogal vlotjes van mening... Laatst gewijzigd door zorroaster : 27 oktober 2004 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
(Afgezien van frietkoten). Wat bindt ons?
![]() Over Steve Stevaert: "Sinds hij voorzitter is geworden, is de partij helemaal de populistische, autoritaire weg opgegaan. Zijn verhaaltjes zijn simplistisch. Hij beschouwt de kiezer als een infantiel wezen, een consument die direct moet bevredigd worden." |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister
|
![]() nieuwe naam voor dit onderwerp. Deze mensen zeggen het goed fout.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
If there is going to be any peace on earth, it is going to come in the consequence of our people uniting to defeat US imperialism once and for all!!! http://www.faithfreedom.org http://dutch.faithfreedom.org/forum Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie eet er nu zoete mayonaise
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() [size=5]Dat is allemaal cafépraat![/size]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jaja manneke, en leve België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Het komt wel uit de mond van de meest geloofwaardige politici.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Die van de NVA zijn zeker heilig.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ah ja, De Rode Duivels maar ja, aangezien voetbal me niet interesseert..........8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() Communautaire problemen, dat hebben we gemeen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Wat is er fout aan bovenstaande citaten?
|
![]() |
![]() |