![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is zo jullie inschatting?
Hoeveel procent van de Vlaamse meisjes zijn maagd als ze huwen ? En hoeveel procent van de Vlaamse jongens ? En specifiek de katholieke meisjes en jongens ? Dus deze die wekelijks naar de kerk gaan en wat weet ik nog. Ik wou aan deze draad nog een poll voegen, maar eigenlijk is dat overbodig. Ze hebben er namelijk allemaal al gelegen. Als we afronden op een tiende van een procent. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In welk gebod staat dat?
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoof spreekt nergens van een gebod. Maar de katholieke moraal, de leer van de kerk, stelt dat inderdaad voorop. In de VS heb je bij heel wat gelovigen (vooral protestanten) bewegingen in die zin.
http://www.openbible.info/topics/no_sex_before_marriage Maar mijn zuiver subjectieve inschatting is: zeer weinig zullen maagd zijn. Temeer daar er minder op jonge leeftijd wordt getrouwd. Laatst gewijzigd door dalibor : 7 januari 2016 om 14:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Waar wil je eigenlijk over discussiëren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 7 januari 2016 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of dat nu in één van de tien geboden staat, of in dat ander setje van vijf, of nog elders, raakt mijn kouwe kleren. Maar als ik me toch zou vergissen, dan hoor ik het wel graag. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
![]() Allez, kom, ik ga eens gokken. Misschien win ik wel een prijs of zo.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was een schatting.
Nu een inschatting. Dat veronderstelt enige duiding. Een uitlegje of zo. http://www.encyclo.nl/begrip/inschatting .
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Eerder K&K dit.
K&K antwoord: als ze bij KVHV zaten, niet veel. P.S. Maar het is wel waar.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 8 januari 2016 om 22:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte katholieke meiden/vrouwen zijn voor het huwelijk maagd. Niet omdat ze zo heilig zijn, maar omdat geen enkel zelfrespecterende man iets wil met die inteelthoofden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() The Jonas Brothers droegen een zogenaamde 'purity ring' en dat waren toch best aardige jongens. Ik geloof dat het bij twee van de drie niet geholpen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We moeten dan toch besluiten dat zelfs jonge redelijk overtuigde katholieken zich niet zo katholiek gedragen;
of anders gezegd: we zijn er van af, van dat pastoorsgedoe. .
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar slagen ze tot vandaag nog steeds wonderwel in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Ik waan mij nu plotseling in een topic van 50 jaar geleden... Waar jij je allemaal nog druk om maakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() Zelden zijn ze maagd.
Ze luisteren nu naar Nicki Minaj he schoofzak ![]() "Fuck who you like" enzovoort. Ik ben ervan overtuigd dat als wij een nieuw verhaal zouden schrijven de ratio veel hoger zou liggen. Maar dan opnieuw, is de mens wel monogaam geboren? Trouwens, waarom de interesse? Maak je je zorgen voor je kleinkinderen misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om mijn kleinkinderen te behoeden. Sorry, ik zal eerlijk zijn: de reden dat ik gelovigen bestrijd is eigenlijk omdat ik daar enorm plezier aan beleef. .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En in het geval van de kalloterij zou dat tegenwoordig een operatie a la Don Quichote zijn.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 januari 2016 om 22:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schoonheid zien is niet seksueel gebonden. Dus ik zou zeggen: ga jij als homoseksueel eens naar Staphorst en bekijk daar eens aandachtig de meiden/vrouwen. Dan snap je wat ik bedoel.
|
![]() |
![]() |