![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik rijd nu zowat 40 jaar met de auto en tot nu toe kan ik de motoren op 1 hand tellen die ik zelf heb ingehaald. Omzeggens allemaal steken ze mij voorbij en ik rijd volgens mezelf heel normaal. Vooral die sportmotoren van 150 pk en 150 kg met de prestaties van een Formule 1 koop je niet om '' normaal'' mee te rijden.
Een autootje van 50 pk dat 110 per uur kan moet ieder jaar gekeurd worden maar een race machine die vlotjes 250 haalt helemaal niet.....Mij niet gelaten maar dat onze politici dat autootje ook met rust laten. ![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-per-uur.dhtml Laatst gewijzigd door fred vanhove : 13 maart 2016 om 07:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een moto mag nog zoveel gekeurd zijn als je wil, als er een gek aan 200 per uur op een baan van 70 rijdt is er veel kans op een zwaar ongeval. Jammer dat die motorrijder het ongeval niet heeft overleefd want anders had hij de gevolgen van zijn stommiteiten onder ogen moeten zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een technische keuring moet men positief voor de (eigen) extra veiligheid zien: waar kan men zijn auto elk jaar laten nazien en technische testen laten ondergaan en dat voor amper ~34 euro?
Ook daarom blijft mijn "oude auto" aangemeld als gewoon gebruik en niet als oldtimer (definitieve vrijstelling van technische keuring) Topic: uiteraard kan men hier voor moto´s ook een -*bepaalde- verplichte keuring invoeren zoals in het buitenland bestaat (o.a. Duitsland). *bij bepaalde voorwaarden, of EU-voorstel: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 13 maart 2016 om 11:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik denk dat de berijder eerder dan de motor een keuring nodig heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat kunt je nu keuren aan een moto ?
De motorijder zelf gaat niet besparen op het technisch op peil houden van zijn machien, want als dat machien niet in orde is, dan zit hij er op gelijk een clown. Technische keuring van moto: totaal overbodig. Tenzij ge geldklopperij voor ogen hebt. Ik kan het weten, ik heb een machientje en ik ben lid van een clubke. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() De Schoof en zijn gang
![]()
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan" Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas" Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Is de nationaliteit en geloof van de motard al bekend of is dat alleen belangrijk als het gene witmans is ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand moet daar dan toch ook weer mee rondrijden.
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ah ja want in Brasschaat hebben die bierbuiken allemaal een Harley staan en die mannen willen gerust gelaten worden ![]() En als je wil weten wat ze keuren aan een moto ga dan eens kijken in Duitsland dat is toch steeds het grote voorbeeld voor uw partijgenoten (uiteraard alleen als het hun goed uitkomt ) Laatst gewijzigd door fred vanhove : 14 maart 2016 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Schoofke, met wat rijdt ge rond en wat is de naam van uw clubke?
Ik heb ook ne moto en ben ook lid van een clubke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Oplossing is simpel : alles met een motor begrenzen. Zet de max. snelheid op 130 km/uur en begrens het vermogen. Wagens 200 PK en moto's 50 PK. 0-100 km/uur mag in niet minder dan 7 seconden gebeuren. Moto's zoals elk jaar een wettelijke controle. En motorijders jaarlijks een test laten doen op rij ervaring en correct anticiperen in het verkeer. Er niet door = geen rijbewijs voor dat jaar en kom volgend jaar nog eens proberen.
De oplossing voor wie toch wil racen : op het circuit en de slimme GPS technologie herkent de plaats en zet de begrenzer tijdelijk uit. Verlaat je het circuit dan gaat de begrenzer terug automatisch aan. Ook een soort black box wettelijk verplicht maken. Bij een ongeluk kan deze dan uitgelezen worden. En zo zijn er nog veel zaken. Lichte vracht begrenzen op max. 80 km/uur, ook de SUV's en omgebouwde breaks. Inhaalverbod voor vrachtwagens dus op rechtse baanvak blijven. Automatisch systeem voor afstand tussen de vrachtwagens. En nog honderden andere zaken. ALLEEN : dan gaat men niet genoeg flitsboetes meer kunnen schrijven > niet genoeg werk meer voor de politie > nog meer vervelen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Moto's 50 PK, kunt ge evengoed met de fiets rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die rijden enkel in gestolen, onverzekerde BMW's of Mercedessen. Nu goed?
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en niks of niemand moet hoor, maar wie wil, mag t wel... en VAB en Touring, zijn dat geen autoclubkes mss ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |