![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Statutaire werknemers van Proximus mogen van de regering met vervroegd pensioen, sommigen op 58, anderen op 60 jaar. Dat schrijft De Tijd vandaag. De bonden moeten het wel nog goedkeuren.
Proximus is al langer aan het bekijken hoe het de hoge personeelskosten kan verminderen. Die bedragen 31 procent van de omzet, terwijl het gemiddelde in de sector 24 procent is. Daarnaast is 40 procent van het personeelsbestand (of 4.800 ambtenaren) nog statutair, met een gemiddelde leeftijd van 54 jaar. http://www.hln.be/hln/nl/33868/Morge...imus-toe.dhtml Ambtenaren mogen vervroegd met pensioen. Mensen uit de privésector kunnen heel uitzonderlijk nog met swt maar blijven beschikbaar voor de arbeidsmarkt tot 67 jaar. Dan spreken we nog niet eens over de bedragen van zo'n pensioen en vergelijk dat met een swt-uitkering : dat scheelt zich 100den Euro's per maand. Die ambtenaar wordt betaald met geld uit de schatkist en die swt-er wordt bijna volledig betaald door zijn ex-werkgever!! En niemand vind dat abnormaal! Waar is De Wever nu om dit tegen te houden? Iedereen tot zijn 67! Men investeert jaarlijks honderden miljoenen om mensen boven de 55 terug aan het werk te krijgen, en dan gaat men ambtenaren die werk hebben en benoemd zijn voor het leven betaald naar huis sturen ... De privé moet dat maar betalen!!! |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Weer die pure willekeur van de regering:
Zij op 58, anderen op 60, nog anderen pas op 65, zij die pech hebben 67... |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De statutaire op brugpensioen worden inderdaad volledig betaald door de federale overheid. Dit is een gevolg van de éénmalige maatregel onder Verhofstadt om de pensioenkas van Belgacom te incorporeren op de begroting. Maw. de federale overheid heeft reeds de centen van het huidige Proximus gekregen om de statutaire in hun pensioen te voorzien. Dat de overheid nu akkoord gaat met de brugpensioenregeling begrijp ik niet zo goed.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terechte opmerking. Ook hier zet deze regering naadloos de politiek van de vorige verder. En dan nog in een bedrijf waarin zij zelf participeert...
|
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deze keer moet ik demonen gelijk geven, dit is een onbegrijpelijke beslissing.
bij mij werkt de link wel niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. Laatst gewijzigd door vlijmscherp : 8 januari 2016 om 09:46. |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het gaat over 200 mensen die op verlof gaan, op kosten van de werkgever. Het zal vooral Proximus kosten, niet de staat.
het blijft een rare beslissing, niet in lijn met wat is afgesproken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#8 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() PaSoske voor de spiegel vanmorgen....
![]() En die kat kom weer.... PS zou die idioot nu zo stom zijn te denken dat ik hem ga quoten? Laatst gewijzigd door pajoske : 8 januari 2016 om 09:54. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is Proximus niet grotendeels een staatsbedrijf? We spreken over bijna 5.000 statutaire ambtenaren die daar werken. In de privé werken geen statutaire ambtenaren! |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Geldt alleen maar voor mensen in de prive. Ambtenaren, poltici en mensen die in staatsbedrijven verblijven, worden weer ontzien ... . Animal farm 2016 ... iedereen is gelijk voor de wet , behalve ....
|
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Hetgeen Proximus daarvoor moet betalen, gaat in mindering op hun winst, dus op hun dividend. En de Staat is de voornaamste begunstigde van dat dividend, dus minder inkomsten voor de Staat, dus gaan die meer belastingen moeten zien te innen. Dus zal het ons allemaal (op termijn) wel iets "kosten", vrees ik...
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De staat gaat Proximus verkopen. Om ze verkoopbaar te maken gaan alle onbekwamen en dure vogels (ambtenaren) eruit. Lijkt mij duidelijk! |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Laar één ding duidelijk zijn: ik ben geen klant bij Proximus, en zal het niet gauw worden.
Ik kan dergelijke maatregel niet goedkeuren. Hoogstens begrijpen als "deel van de opkuis van het verleden". Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor Proximus zijn dit kosten die ze in mindering gaan brengen aan de uitbetaling van dividend aan oa de Belgische staat. maw, minder inkomsten voor de staat.
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ergens klopt er toch iets niet: als Proximus die lonen zelf verder betaalt( vermits het de staat niets mag kosten), hoe kan die maatregel dan de loonkosten voor Proximus verminderen???? immers dat is , dacht ik, de reden voor die maatregel.
In ieder geval is dit weer een aanslag op de mensen die wel tot 67 jaar moeten werken. |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 januari 2016 om 10:47. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat Ford en toelevering en alle andere bedrijven in herstructurering ook elke maand tot aan het pensioen voor elke swt-er 600 Euro rsz moet betalen. De brugpensioenen betekenen jaarlijks 1.1 miljard Euro aan rsz inkomsten (die nu wegvallen want swt is de facto afgeschaft : nu worden die mensen "gewoon" werkloos). Laatst gewijzigd door demonen : 8 januari 2016 om 10:43. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 8 januari 2016 om 10:49. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Van die bijpassing gaat bijna 80% naar de staat en vd ontslagvergoeding meer dan de helft! |
|
![]() |