![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Den ene zegt dat ik naar de hemel zal gaan,
en de andere beweert naar de hel. Ik zal wel zien, als 't zo ver is jongens. Stop er mee, sluit vriendschap met mekaar (niet met mij), ga een pint drinken, verleid een leuke vrouw, whatever ... titel: Vaticaan corrigeert paus: ‘Atheïsten gaan wél naar de hel’ http://www.standaard.be/cnt/dmf20130527_00599418 Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Een uitspraak uit 2013.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() O ? Zijn ze inmiddels er uit geraakt ?
Wat is dan het antwoord ? Wie heeft gelijk ? En op basis van wat ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zulke dingen lees ga ik eigenlijk hopen dat er een hemel en hel bestaat. Alleen om die zijn gezicht te zien als hij na zijn dood de rekening gepresenteerd krijgt en niet de deur mag binnenstappen die hij verwacht had.
![]() |
#5 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Anders moet je gewoon met heel veel respect benaderen wat hij zegt. Ze denken dat Jezus dat gezegd heeft ![]()
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 december 2015 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarmee heb ik nog altijd geen antwoord ...
.
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onzin uitkramen is bij wet niet verboden ,
maar het is wel een zonde ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 27 december 2015 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() De Paus heeft dat laatst blijkbaar gezegd in een open brief aan La Reppublica.(bron:http://www.demorgen.be/buitenland/pa...gaan-beaea2cf/)
De vraag is dus of dat ex cathedra is. Volgens Vaticaan II is de Paus onfeilbaar als "hij als opperste herder en leraar van alle gelovigen, die zijn broeders versterkt in het geloof een leer omtrent geloof of zeden door een definitieve akt proclameert". Een open brief aan de krant is niet echt een definitieve akt m.i. Dus volgens mij ga je volgens de RKK leer nog altijd naar de hel. Maar kalloten moeten wel heel respectvol omgaan met het feit dat de Paus zegt dat je ook naar de hemel kan gaan (hoe dat ook te rijmen valt).
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 27 december 2015 om 22:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier zie je een groot probleem op leerstellig gebied afgetekend. De paus wijst er op dat Christus met zijn offer 'de mensen van goede wil' heeft gered. Dat is leerstellig juist. Maar vervolgens stelt hij dat geloof in het offer van Jezus niet nodig is om die redding deelachtig te worden in het geval van mensen met een goed hart. Maar dat is leerstellig onjuist. Het geloof is namelijk, leerstellig, een gave van God die geschonken wordt aan een ieder die rechtvaardigheid liefheeft; dus ook aan de 'goede atheïst'. Gods Geest zal zo iemand verlichten. En daar wringt de schoen. Gods Geest kan de lieve atheïst van goede wille kennelijk niet bekeren. Gods Geest daalt niet op elk rechtvaardig hoofd neer. Die daalt alleen neer in het hooft van iemand met voldoende verbeeldingskracht en gevoel voor drama. Geloof is iets voor fantasten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zat dat ook weer met die barmhartige Samaritaan ? Zei dat nu niet net dat wat iemand doet belangrijker is dan wat iemand is ?
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Daarom: of je nu in dat leven na de dood gelooft of niet, is niet het belangrijkste. Het gaat erom of je respect kunt tonen voor je medemens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar die geloofden wel in YHWH. Een parabel over de barmhartige heiden bestaat niet.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer klopt het voor geen meter wat onze media ervan maken. De paus heeft helemaal niet gesteld dat atheïsten naar de hemel gaan, maar wel dat Jezus' offer voor ons alles is gebeurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het volstaat dat we tegen dan naar hem toegaan met een oprecht en berouwvol hart... Laatst gewijzigd door Another Jack : 27 december 2015 om 23:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() Nu goed, Jan hangt weer de protestant uit en negeert de Paus....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Niemand gaat ergens naar toe na zijn dood.
Onze electrische hersenactiviteit stopt gewoon. Einde verhaal. Klaar. |
![]() |
![]() |