![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Minister-President
|
De afbraakregering Bourgeois I haalt opnieuw de sloopkamer boven, to be continued in 2016:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-bedient.dhtml Woont u toevallig niet in een grote of centrumstad en iets meer landelijk en heeft u om de een of andere reden (omwille van financiën, gezondheidsredenen, niet in het bezit zijn van een rijbewijs, ...) geen eigen stalen ros ter beschikking, dan mag u binnenkort voor het venster blijven zitten en de geraniums gaan tellen. Want veel zal u met deze maatregel niet meer moeten buitenkomen ! Zelf prijs ik me gelukkig, ik woon in een grootstedelijke omgeving en ben dus redelijk safe. Toch voor woon-werkverkeer en om de dagelijkse behoeften te dekken. Vrienden van mij die in de groene Kempendorpen wonen, die hebben echter minder geluk. Zelf zal ik die ook niet gauw meer in hun 'boeregaten' gaan bezoeken. Ik drink immers graag iets als ik wegga en voor mij gaat drinken én autorijden absoluut niet samen. De bus is daarvoor, hoewel het streekvervoer vrij omslachtig en vaak 'de weg op zeven' is, in zekere zin een bevredigende oplossing (hou je bezig met je smartphone om de lange bustijd wat te doden, veiliger dan je social media achter het stuurt te updaten). Ik hoop nu niet dat de forummers hier domme opmerkingen gaan formuleren als 'je kan alles met de fiets doen', of 'ze komen wel met alternatieven'. Natuurlijk probeert deze Vlaamsche pinokkioregering de goegemeente te sussen (toeval dat dt vlak voor het kerstrecès wordt aangekondigd?) door te zeggen dat ze op zoek gaan naar alternatieven, maar die zullen een stuk duurder uitvallen, zelfs al past men een deel bij en dan in de veronderstelling dat er au fond maatregelen zullen komen. Ik woon in de stadsrand en sinds juli dit jaar rijden er in mijn 'koekenstad' geen nachtbussen meer in het weekend. Ook deze matregel werd vrij geruisloos aangekondigd, vlak voor de zomervakantie. Toen beloofde men toen ook op zoek te gaan naar alternatieven, tot zelfs gesbubsidieerde taxi's en minibusjes toe. Weet u hoeveel er van die maatregelen is in huis gekomen ? ... wel: nul, nada, noppes,niets ! Wat is eigenlijk het 'hogere doel' van deze asoregering ? Terug alle twijfelaars in de wagen duwen ? Liever de mensen dronken terug laten naar huis rijden ? Mensen die niet kunnen of willen autorijden in hun isolement laten zitten ? Hen in feite huisarrest geven ? Bejubelaars van deze bende aso's zeggen dat het goedkoper is om mensen in een taxi te duwen op het platteland dan een buslijndienst te laten uitbouwen. Kan goed zijn, maar waar blijven die fameuze gesubsidieerde taxi's dan in godsnaam ? Of gaat men er automatisch van uit dat men die paar fervente busgebruikers zomaar aan hun lot kan overlaten ? Eventjes een 'stormpje' in de media, en dan kunnen we dit euvel rustig terug in de bodemoze Vlaamse kleiput dumpen ? Goe bezig deze asociale bende onder hun glazen stolp ! Dat het maar niet in hun gezicht ontploft ... En dat de formummers ook niet afkomen met de drogreden dat ze mee moeten betalen voor het OV zonder er zelf gebruik van te maken. Dat is waar, maar niet-autogebruikers betalen ook mee voor het wegenonderhoud en talloze infrastructuurwerken. En dan zwijg ik nog overde economische kost van alle fileleed. Ook niet-automobilisten zijn daar het slachtoffer van ! Noem me tot slot ook geen 'autohater': ik rij regelmatig en zelfs dikwijls met de wagen. Dit om professionele redenen. Maar in mijn vrij tijd ben ik ook een OV-gebruiker, al is het voor het 'zen-gevoel' en geen stress te moeten hebben in het zoeken naar parkeerplaats of het doorstaan van een file. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tsja, het is nu eenmaal niet meer verantwoord om grote, dieselslurpende bussen te laten rijden voor een paar mensen of voor niemand. De belbussen zijn daar een goed alternatief voor.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Iedereen is toch vrij te gaan wonen waar hij wilt?
Of de gemeenschap voor de gevolgen van die keuze moet opdraaien is een andere vraag. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Zit dien topicstarter hier te janken gelijk Bertjen den Bleiter, om een buske van 6 km naar 't stad, terwijl er zoveel asielzoekers zijn die zonder nmbs of Lijn verdomme van Syrië tot hier geraken op hun dooie gemakje.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Minister-President
|
Weyts net op tv:
"Taxi's zullen bussen vervangen aan hetzelfde tarief" Voila zie wie nog twijfelde aan de Kracht van Verandering: bij deze |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Het probleem is dat de bussen te goedkoop zijn. Dan is er inderdaad geen geld voor een goede dienstverlening.
|
|
|
#8 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
https://www.google.be/search?sourcei...69i57.7064j0j7 http://www.brusselnieuws.be/nl/nieuw...enbaar-vervoer Brussel is niet Zurich of Bazel hé, en BE-kafka bestaat wslk in CH niet. Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-te-duur.dhtml
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 december 2015 om 21:40. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als ik volgend jaar met de taxi heen en terug mag naar mijn werk voor de prijs van een bustiket ben ik niet tegen hoor.
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Europees Commissaris
|
Wie dat verhaaltje van een bus op 500 meter van elke voordeur ervoor geloofde, moet zich nog nooit buiten een stad begeven hebben. Wat een grap.
1,5 km tot de dichtsbijzijnde bushalte waar ik woon, en zo landelijk is dat niet eens. Wat ik nog minder snap dan bussen die rondjes rijden in het zevende knoopsgat, is het volgende: De Lijn (en feitelijk al het openbaar vervoer) faalt eigenlijk omdat ze niet op de noden van de consument is afgesteld, maar op wanneer haar werknemers, voorheen allen ambtenaren met heel wat eisen, willen werken. Vandaar dat er op weekdagen, van 9 tot 5, bussen bij de vleet rijden. Lege en nutteloze bussen weliswaar, want vrijwel de gehele bevolking zit dan op school of op zijn/haar werk. 's Ochtends en 's avonds echter, wanneer een bus best wel handig zou kunnen zijn, rijden bussen bomvol over capaciteit. U denkt dan, ik ga na nog even stappen. Wel gelet, ik mag natuurlijk niet drinken en rijden, dus het openbaar vervoer zou best handig kunnen zijn. Jammer, want wanneer openbaar vervoer best handig zou kunnen zijn, wanneer U vrij bent en niet aan het werk, dan wilt een werknemer van de Lijn natuurlijk ook liefst niet werken. Geen bus dus. Ok, zo bussen 's avonds, misschien zijn er veiligheidsredenen om dat af te raden, denkt u. Wat dacht U van het weekend, dan kan U toch gezellig even een uitstap doen en het openbaar vervoer nemen? Of in de vakanties? Niet op de Lijn gerekend. Wanneer schoolgaande jongeren vrij zijn, in de vakanties, en dus het openbaar vervoer zouden kunnen nuttigen overdag, dan wordt de dienstverlening van de Lijn minstens gehalveerd. Er rijden geen bussen wanneer ze nuttig zouden zijn en er rijden te veel bussen wanneer ze totaal onnodig zijn, enkel en alleen om het 9-to-5 model te kunnen invullen voor de meeste buschauffeurs. Compleet absurd. Volgens is het primaire doel van een bedrijf toch aan de noden van de consument tegoed te komen, en niet te bestaan enkel om de wil van de werknemer? Laat het maar aan de Staat over om zulke inefficiënte te sponsoren met uw geld.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 18 december 2015 om 22:24. |
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Feit is gewoon dat er teveel openbaar vervoer is. Waarom: omwille van de spitsuren. Massa's bussen en treinen en personeel teveel. |
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom bent u tegen alternatieven? Of vindt u dat er gewoon altijd en overal een bus moet rijden, ook al is die 90% van de tijd leeg? D�*t lijkt me juist morsen met gemeenschapsgeld. |
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U vergeet waarschijnlijk de dekking die de belbus beslaat, net te verwarren met de haltes van de lijnbussen.
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Wanneer bussen van 9 tot 5 wel nuttig zouden kunnen zijn (zoals in de vakanties of weekenden of avonden) is de dienstverlening minstens gehalveerd (of in het geval van de late avond, onbestaande). Ja, dat is een inefficiënt model. Die bussen overdag zijn voor niemand nodig, die 3-5 bejaarden die erop zitten zullen wel een taxi kunnen bellen zeker?
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 19 december 2015 om 08:34. |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Europees Commissaris
|
En ondertussen voert de Staat verder haar heksenjacht op Uber dankzij de taxilobby.
|
|
|
#19 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogal logisch dat er in de spitsuren volle bussen zullen zijn. Of er werkelijk echte capaciteitsproblemen zijn, is nog een andere vraag.
|
|
|
|