![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent
Dat is de titel van een artikel in HLN Hoe hoger je IQ, hoe gezonder je bent Maar ik denk dat het omgekeerd is. Hoe gezonder je hersenen en je lichaam, hoe meer je kan presteren op vlak van diverse onderdelen die gemeten worden als deel van je IQ. Juiste stellingen zijn dus: zijn je ouders gezond, dan ben jij kanshebber om ook gezond te zijn, en ook slimmer dan gemiddeld. Die kans wordt meer of minder verkeken, als je mama tijdens de zwangerschap een ziekte doormaakte. Of gif nam (vb nicotine, alcohol, illegale drugs ...) Of niet ideale voeding gebruikte. zijn je ouders iets dommer in hun genen, mogelijks dan ook zichtbaar wat zwakker op sommige onderdelen, dan heb jij die kans ook om zo te worden. Maar je hebt wel kans om het beter te doen, door een betere levenshouding van je mama vooral ... Een gezegende leeftijd bereiken, is ook erfelijk. De Schoof zijn ouders zijn redelijk vroeg gestorven. Voor hem is het vet wellicht al van de soep ... maar tot het zo ver is: carpe diem !! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() EN SZKJ zeg ne keer uwe IQ ? durf je eerlijk zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof van heel dat IQ gedoe geen ballen.
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er een correlatie bestaat tussen uw gedrag (als "veruitwendiging" van uw intelligentie, uw omgeving en uw gezondheid lijkt mij evident. Maar dan maken de media uiteraard weer de cruciale fout om uit een correlatie een oorzakelijk verband te halen.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb zes kleinkinderen, allen in goede gezondheid, dat is wat telt. Ik heb mijn humaniora (wa destijds) afgewerkt en mijn licentie behaald zonder ooit één herexamen of bisjaar te moeten doen hebben. Anderzijds op geen enkel vak ooit een onderscheiding. Ik heb drie kinderen en drie schoonkinderen; vijf van de zes hebben een univ diploma; geen enkel van hen heeft ooit één dag moeten stempelen. En gij ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat heeft nu eens echt de ballen met uw IQ te maken. Sterker nog, het zou me niet verbazen moesten hoogbegaafden meer bissen dan normaalbegaafden, en er nog het etiket ADD voor krijgen van een psycholoog omdat "ze niet opletten als de meester aan het praten is".
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 9 februari 2016 om 17:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Neem bijvoorbeeld het percentage aan rokers per IQ-score en je kan er je hand voor in het vuur steken dat deze relatie zo goed als perfect omgekeerd evenredig zal zijn.
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() het ligt ook aan de mogelijkheden die je krijgt in het leven, die heb je niet altijd onder controle.
Als je in een arm gezin word geboren krijg je niet altijd de nodige middelen om uw IQ volledig te ontwikkelen. Anderszijds gaan de rijkeren er voor zorgen dat hun kinderen de beste studies krijgen (de beste voor het aanzien van de buitenwereld wel te verstaan), helaas zijn dit niet altijd de beste keuzes voor de kinderen die op die manier ook geremd worden in hun ontwikkeling, ondanks dat ze de studie er wel voor hebben gekregen.
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Stephen Hawking vindt dit bericht best grappig.
![]() |
#13 |
|
![]() Je was me voor.
![]()
![]() |
#14 |
|
![]() Ik ook niet, hoest, hoest; ik zit met de griep.
![]()
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij en Diego waren me voor.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indedio.
Die zal wellicht begrijpen dat je in een draadje niet alles tot in het laatste detail in extenso kan uitleggen. Het gaat waarschijnlijk over ziekten, erfelijke en andere, die een invloed hebben op je hersenen. (onder te verdelen in die ziektes waarvan we nu al weten dat ze die invloed hebben, en ziektes waarvan we dat nog niet weten). Ziekten en mogelijks andere "belevenissen". Zijn we nu al zeker bijvoorbeeld, of kinderen die geboren werden uit destijds ingevroren eicellen of ingevroren zaadcellen, dezelfde biologische kansen hebben ? .
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1 van de ziektes die IQ positief kan beïnvloeden is syfilis.
Dat gek en geniaal kort bij elkaar liggen is hier ook van toepassing. Dit weinig geweten feitje is verwerkt in dit stukje dystopia
![]() |
#18 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling