![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beetje geforceerd.
Hij smeet die hond naar die ijsbeer, om een mens te redden. Mag dat ? Ik vind van wel. Zou ik mijn eigen hond opofferen ? Zeker als het een kind betreft, en na 1 seconde twijfelen, ook voor een volwassene. Met veel pijn in het hart. En gij ? Hoe ver gaat dierenbescherming ? Hoe ver gaat de verplichting om een mens in nood te helpen ? halve titel: Schokkende beelden: man gooit hond naar ijsbeer http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/a...4-400212814eec Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
In een echte levensbedreigende situatie zal ik mijn partner proberen 'redden' (daar hebben we in het filmpke ook niets van opgemerkt trouwens, die stond wellicht te filmen ![]() In de situatie waar er een "vreemde" persoon moet gered worden... om 'etische' redenen ben je verplicht voor die mens te kiezen, maar 't zou me toch zéér zwaar vallen. We hebben het ooit eens voorgehad: madam in de vaart, ge springt er achter - ze doet alle moeite om u mee te verdrinken en eens gered krijgt ge nog op uw donder ook, dat ge geholpen hebt. Een paar maanden nadien was het haar toch gelukt om zichzelf van het leven te beroven. Echte situaties die je meemaakt: je handelt pas op het moment zelf en nadien wordt er veel over geluld - vooral door die stuurlui die aan wal blijven staan. Laat een ander maar in de vaart springen in 't vervolg denk je dan soms. "Eigen volk/hond eerst", dan de rest -als het nog even kan. Ik vraag hetzelfde van iemand anders, mocht die in die situatie verkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik ergens zou gaan wandelen waar beren lopen zou ik een geweer mee nemen.
Lijkt me veel verstandiger dan met honden te smijten.
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb huisdieren, ze zijn een deel zijn van het gezin. Ooit onze doodgereden kater gaan wegdoen. Toen ze mij vroegen of het mijn dier was liepen de tranen over mijn gezicht. Maar als het gaat om het leven van een mens, dan zou ik geen moment twijfelen, en handelen zoals die persoon hierboven, hoeveel pijn het me ook zou doen.
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Dat wijf was stomdronken en ging die ijsbeer voederen met kippenbeenderen, laat ze maar lekker zou ik gezegd hebben. Die ijsbeer hebben ze uiteindelijk vernietigd.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om op de vraag te antwoorden: natuurlijk mag dat. Met wat geluk brengt de hond het er zonder kleerscheuren vanaf. Allez, figuurlijk dan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Als we dan echt iemand willen straffen voor het niet bieden van hulp aan een persoon in nood
zou dat dan niet eerder degene moeten zijn die staat te filmen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister-President
|
![]() Domme zattekloten in overvloed op deze wereld. De mens moet zich niet zo verheven voelen boven de dieren.
![]() |
#11 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het onevenwicht mens/dier, op dit vlak is zo uitermate erg, dat meer om meer dieren tot uitsterven gedoemd zijn. Namelijk ook= De Beren Daarnaast zitten wij met een op hol geslagen demografie, waar blijkbaar NIEMAND wil over debatteren ????? Alsof iedereen het 'prima' vind dat ieder jaar miljoenen mensen eraan moeten geloven wegens algemene vervuiling. Nml.: De lucht, wegens diesel en andere uitlaten. 'Metaan-gaz' ook door dieren, maar in elk geval overwegend door al die miljarden schijtdinges. Conclusie: Als er een mens verloren gaat door zijn eigen stommiteit, dan is het spijtig. Als diezelfde mens als hoofdgerecht dient voor een hongerig dier, dan zeg ik "smakelijk!!!!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat moet hij doen, met de beer gaan worstelen zoals in het circus?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als hij 'dicht genoeg' staat en effectief iets kan doen. Wie weet was zijn wijf net aan het bellen naar de 112 dat er een zatte trula ... Want buiten dat bellen, zie ik ook niet veel wat ik zou kunnen doen. Tenzij mijn schoonmoeder .... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijkcijfers zijn belangrijker , misschien levert het wel een oscar op !!
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) Laatst gewijzigd door cookie monster : 3 maart 2016 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad. Alle journalisten in de eerste plaats, ze willen alleen maar dat hun krant/weekblad verkoopt. De waarheid is een detail.
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dien beer gaat wel veel alcohol binnen krijgen, als hij een ferm zat wijf oppeuzelt.
en dien beer is dat niet gewoon. We zitten in een vicieuze cirkel. Een vicieuze poolcirkel zelfs. .
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN