Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 oktober 2004, 18:32   #1
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard Boekenbeurs

Sinds gisteren is in Antwerpen opnieuw de boekenbeurs open gegaan voor het grote publiek en dit nog t/m 11 november. De eerste dag lokte reeds meer dan 13.000 bezoekers en ook de volgende dagen worden er duizenden bezoekers verwacht.

Zijn er mensen die al een bezoekje hebben gebracht aan de boekenbeurs, en daar eventueel een boek gekocht hebben, of nog van plan zijn om dat één van de komende dagen te doen?

Ik was er gisteren en heb genoten van de lezing die Ayaan Hirsi Ali er gaf.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 19:48   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Ik ga maandag Is de Panos in Berchem station open?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 20:01   #3
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Ik ga maandag ook. Ik ben er toch al heel wat jaren geweest en uiteindelijk koop ik dan toch meer boeken dan ik had gepland.

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 20:03   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

ik ga als Jef Nys er is

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2004, 20:29   #5
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
ik ga als Jef Nys er is
Aha, een Jommeke-fan!

Oud 30 oktober 2004, 23:16   #6
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Aha, een Jommeke-fan!
Volgens mij is Paulus eerder een fan van de kabouterverhalen!
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 30 oktober 2004, 23:23   #7
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Ik ga maandag Is de Panos in Berchem station open?
ai, ik weet het nog altijd niet, en mijn deadline nadert hé

please, moet er morgen iemand in berchem station zijn? zo ja, vraag eens of de panos maandag open is. ik zal u eeuwig dankbaar zijn!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 01:14   #8
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience
ik ga als Jef Nys er is
oh ja... in ons bibliotheek staat een handgetekend A4'tje met het hoofd van Anatool. Ik heb nooit van Jommeke verhalen moeten hebben maar dat tekeningske is op te stelen Leve Anatool !

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 22:31   #9
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Ik ga donderdag 4 november. Ik hoop dat er weinig volk is op die dag, en ik hoop door openbaar te maken dat ik dan ga er nog minder volk zal opdagen...

Mag ik http://www.boekenfestijn.com aanraden als een lust voor de boekenliefhebber. Boeken met een kleine, vaak onmerkbare, fout worden belachelijk laag geprijsd. Van kleurboeken tot kleppers van kunstboeken!
Oud 31 oktober 2004, 23:19   #10
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Off topic : waarop slaat die reclame die zowat alle bushaltes siert? Jullie zullen vast wel weer beginnen over VBers en preutsheid en censuur enzo, maar serieus, wat hebben boekenbeurzen en naakte vrouwen met elkaar gemeen? Nee, verbieden wil ik het niet, maar toch : waar zijn we mee bezig? Is teveel teveel?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2004, 23:30   #11
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Off topic : waarop slaat die reclame die zowat alle bushaltes siert?
[size=2]LEZEN is GENIETEN[/size]

[size=2]Dit jaar werd het beeld van de Boekenbeurs of het beeld van de affiche voor de Boekenbeurs getekend door Inge Heremans alias Ilah.
Cordelia is geen alter ego maar een synthetisch beeld, een uitvergroting of een reductie van een zeer aandachtige en talentrijke kunstenares. Het portret van een sterke vrouw die zich kwetsbaar opstelt en van een kwetsbaar meisje dat klare taal tekent.
Vlaanderen is rijk aan grafisch talent. Ilah heeft op enkele jaren haar plaats verdiend in de groep grafici die ons vandaag permanent uitnodigen naar hun verbeelding te kijken. Net voor een internationale doorbraak was een aanwezigheid op de Boekenbeursaffiche bijna evident.
De formulering van de opdracht was eenvoudig: Lezen is genieten en lezen doe je overal. Lezen is een intieme bezigheid en elke lezer heeft zijn houding, zijn plaats, zijn ideale omgeving. Lezen is een uitdrukking van vrije keuze. Het antwoord bestond uit acht Cordelia’s die op een verschillende wijze met een boek omgaan. Dat Cordelia naakt leest is een keuze en een beslissing van Ilah. Volgens haar vallen boeken veel meer op als de lezer of de lezeres geen kleren draagt. De acrobatische houding van de lezende Cordelia refereert naar het zeer persoonlijke en eigenzinnige van het lezen. Iedereen doet het op haar of zijn manier.
[/size]
Oud 31 oktober 2004, 23:59   #13
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik zou met het openbaar vervoer willen gaan. Welke tram (of metro) moet ik nemen aan het Centraal Station ??? Waarvoor Dank.8)
Tram 2 richting Linkeroever/Hoboken. Klopt toch he?

Oud 1 november 2004, 00:04   #14
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Tram 2, klopt denk ik.

Laatst gewijzigd door Dies : 1 november 2004 om 00:05.
Oud 1 november 2004, 00:10   #15
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
[size=2]LEZEN is GENIETEN[/size]

[size=2]Dit jaar werd het beeld van de Boekenbeurs of het beeld van de affiche voor de Boekenbeurs getekend door Inge Heremans alias Ilah.
Cordelia is geen alter ego maar een synthetisch beeld, een uitvergroting of een reductie van een zeer aandachtige en talentrijke kunstenares. Het portret van een sterke vrouw die zich kwetsbaar opstelt en van een kwetsbaar meisje dat klare taal tekent.
Vlaanderen is rijk aan grafisch talent. Ilah heeft op enkele jaren haar plaats verdiend in de groep grafici die ons vandaag permanent uitnodigen naar hun verbeelding te kijken. Net voor een internationale doorbraak was een aanwezigheid op de Boekenbeursaffiche bijna evident.
De formulering van de opdracht was eenvoudig: Lezen is genieten en lezen doe je overal. Lezen is een intieme bezigheid en elke lezer heeft zijn houding, zijn plaats, zijn ideale omgeving. Lezen is een uitdrukking van vrije keuze. Het antwoord bestond uit acht Cordelia’s die op een verschillende wijze met een boek omgaan. Dat Cordelia naakt leest is een keuze en een beslissing van Ilah. Volgens haar vallen boeken veel meer op als de lezer of de lezeres geen kleren draagt. De acrobatische houding van de lezende Cordelia refereert naar het zeer persoonlijke en eigenzinnige van het lezen. Iedereen doet het op haar of zijn manier.[/size]
Met andere woorden : elk excuus is goed als we er maar wat naakt kunnen inlassen om de aandacht te trekken. Die soeplepel wordt ook interessanter als degene die ermee roert geen kleren aanheeft. Die auto wordt interessanter als de bestuurder geen kleren aanheeft. Die wasmachine wordt interessanter als degene die ze gebruikt een striptease opvoert en al zijn/haar kleren één voor één in de machine stopt. Dan heeft die wasmachine eigenlijk nog het beste excuus. Ongeveer wat ik dus al zei, waar zijn we mee bezig?

Toch bedankt voor de uitleg, Dies
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 01:46   #16
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou met het openbaar vervoer willen gaan. Welke tram (of metro) moet ik nemen aan het Centraal Station ??? Waarvoor Dank.
Je moet maar eens kijken op de www.boekenbeurs.be want ik geloof dat er zelfs pendelbussen zijn vanaf de treinstations centraal en Berchem, maar zeker ben ik niet.
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 10:14   #17
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Met andere woorden : elk excuus is goed als we er maar wat naakt kunnen inlassen om de aandacht te trekken. Die soeplepel wordt ook interessanter als degene die ermee roert geen kleren aanheeft. Die auto wordt interessanter als de bestuurder geen kleren aanheeft. Die wasmachine wordt interessanter als degene die ze gebruikt een striptease opvoert en al zijn/haar kleren één voor één in de machine stopt. Dan heeft die wasmachine eigenlijk nog het beste excuus. Ongeveer wat ik dus al zei, waar zijn we mee bezig?

Toch bedankt voor de uitleg, Dies
ik vind die affiche schitterend! die tekeningen, samen met de slogan, werken. ik zie niet in wat het probleem is eigenlijk

en pietje, met tram 2 geraak je er zeker, in het station gewoon de pijltjes volgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 13:10   #18
doornroosje
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Ik zou met het openbaar vervoer willen gaan. Welke tram (of metro) moet ik nemen aan het Centraal Station ??? Waarvoor Dank.8)
Tram 2 aan het station (kant Pelikaanstraat,via de Belgielei en Jan van rijswijcklaan +/-10minutjes

geen dank
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2004, 15:37   #20
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Standaard

En ik ben al terug en heb de volgende boeken gekocht. Zoals een aantal onder jullie wel weten ben ik enorm geïnteresseerd in WO2 (aan de Belgicisten: dit maakt me geen Nazi!). Hieronde boeken die ik gekocht heb:

- Werewolf (Charles Whiting)
- The dambusters raid (John Sweetman)
- The bloody road to Tunis-destruction of the Axis forces in North-Africa Nov.1942 - May 1943 (David Rolf)
- Berlin: dance of death (Helmut Altner)
- Battle of the Bulge - Hitler's alternate scenarios

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be