Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 maart 2016, 21:11   #1
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
Standaard 1 miljard in de ring 500 miljoen in3 tramlijnen

De auto betaalt 12 miljard belastingen per jaar en krijgt hier een budget van 1 miljard vanaf 2019... Of nog 3 jaar wachten, dus eerst nog 36miljard verdienen en nog grappiger gespreid over hoeveel jaar ? stel 3jaar en dan heb je de werken dat je kunt marketeers gedurende gans uw legislatuur en tijdens uw herverkiezing, terwijl de auto in die periode 72 miljard opbrengt. Dus 1:70ste van het beschikbare budget.

Daarentegen krijgt het openbaar vervoer nog eens half miljard om dan 20.000 wagens van de weg te halen ? Juist dus de ambtenaren die buiten de ring wonen kunnen gratis naar het werk

Wat het nut is van een tramlijn te bouwen met Zaventem,die verbonden is met tgv, trein en nu supplementair met een tram die elke paal stopt ? Snap ik niet welk doelpubliek heb je daarmee vast die 20.000 auto's van de baan neemt ?
Nu 20.000 auto's 10km x 200 dagen x 30 jaar afschrijving of 1,2 miljard personenkilometers wordt 0,5 miljard budget gegeven waar dan een gepriviligeerd groepje animal Farms gratis gaan van gebruik make en kost dus 0,4 euro per personenkilometer...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 14:42   #2
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wat het nut is van een tramlijn te bouwen met Zaventem,die verbonden is met tgv, trein en nu supplementair met een tram die elke paal stopt ?
Die tram kan juist nuttig zijn voor mensen die niet in, maar in de buurt van Zaventem werken. Die kunnen dan de trein nemen naar het uitstekend verbonden luchthavenstation, en vandaar verder met de tram. Precies zoals bijvoorbeeld ook in Zürich gedaan is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 14:48   #3
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Die tram kan juist nuttig zijn voor mensen die niet in, maar in de buurt van Zaventem werken. Die kunnen dan de trein nemen naar het uitstekend verbonden luchthavenstation, en vandaar verder met de tram. Precies zoals bijvoorbeeld ook in Zürich gedaan is.
Of de parkings bij Antwerpen van waaruit je de tram naar het centrum kan nemen. Heel handig.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 14:50   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Of de parkings bij Antwerpen van waaruit je de tram naar het centrum kan nemen. Heel handig.
jep, wij zetten onze wagen altijd in de P&R te Melsele. Zéér handig.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 14:53   #5
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
Standaard

ah dat is goed natuurlijk, als ze het shoppingcentrum, voetbalstadium en luchthaven verbinden, gaan ze de parkings kunnen gebruiken om zo naar het centrum te gaan, tenzij je geen wereldrecord snelheid gaat neerzetten met die trammen maar kom
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 15:03   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
Standaard

Ik zie wel iets in die tramverbindingen in het GEN.
Vraag is wel naar de efficientie ervan want die gaan weer leegstaan buiten de spitsuren, maar misschien is de infrastructuurkost kleiner dan die van treinen of kunnen ze busverbindingen vervangen.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 maart 2016 om 15:03.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 15:27   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zie wel iets in die tramverbindingen in het GEN.
Vraag is wel naar de efficientie ervan want die gaan weer leegstaan buiten de spitsuren, maar misschien is de infrastructuurkost kleiner dan die van treinen of kunnen ze busverbindingen vervangen.
Waarom zouden die leeg zijn buiten de spitsuren? In een stad als Antwerpen worden de trams ook buiten de spitsuren goed gebruikt. We spreken hier over een stad, niet over een buitengebied.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 15:31   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom zouden die leeg zijn buiten de spitsuren? In een stad als Antwerpen worden de trams ook buiten de spitsuren goed gebruikt. We spreken hier over een stad, niet over een buitengebied.
Het GEN mikt dacht ik op een straal van 30 km rond Brussel. Dus eigenlijk tot Leuven

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 17:05   #9
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
Standaard

het blijft wel een fantastische 0.5euro per personenkilometer kosten, hetzelfde budget in wegenbouw en je laat honderduizenden auto's minder in file staan op andere filestroken...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 17:09   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 70.776
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Luchthaven station, welkom tot de Diablo taks.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 21:17   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het GEN mikt dacht ik op een straal van 30 km rond Brussel. Dus eigenlijk tot Leuven
Met uw kaartje hebt u het over de spoorwegen. Dit gaat over trams. Toch wel een verschil, niet?!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 21:19   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het blijft wel een fantastische 0.5euro per personenkilometer kosten, hetzelfde budget in wegenbouw en je laat honderduizenden auto's minder in file staan op andere filestroken...
Onzin, daar wegen nu eenmaal naar een bepaalde plaats leiden. Laat alle mensen die nu de trein, tram, metro, bus of fiets nemen, met de auto naar Brussel afzakken...

en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 21:25   #13
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.486
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met uw kaartje hebt u het over de spoorwegen. Dit gaat over trams. Toch wel een verschil, niet?!
Dit zal wel over de 3 tramlijnen van Brabantnet gaan.



https://www.delijn.be/nl/mobiliteits...is-brabantnet/
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 21:31   #14
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dit zal wel over de 3 tramlijnen van Brabantnet gaan.
En? Dat staat toch niet op het eerste kaartje?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 22:00   #15
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin, daar wegen nu eenmaal naar een bepaalde plaats leiden. Laat alle mensen die nu de trein, tram, metro, bus of fiets nemen, met de auto naar Brussel afzakken...

en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn.
jantje
met 1 miljard bouw je een dubbele ring
met 1,5 miljard een driedubbele ring;..

of een dubbele ring met bijkomende aanlsuitwegen op die dubbele ring

er is dus altijd wel ergens een verzadiging te meten akkoord, en je verschuift altijd wel ergens probleem a naar probleem punt b

maar zeggen dat je daar alleen maar stilstand door schept is toch precies kort door de bocht ?

ik heb zelfs niet eens geclaimd dat het fietsnetwerk mag in de vuilbak gegooid worden, ik be nwel voorstander van fietsautostrades
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 22:12   #16
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jantje
met 1 miljard bouw je een dubbele ring
met 1,5 miljard een driedubbele ring;..

of een dubbele ring met bijkomende aanlsuitwegen op die dubbele ring

er is dus altijd wel ergens een verzadiging te meten akkoord, en je verschuift altijd wel ergens probleem a naar probleem punt b

maar zeggen dat je daar alleen maar stilstand door schept is toch precies kort door de bocht ?

ik heb zelfs niet eens geclaimd dat het fietsnetwerk mag in de vuilbak gegooid worden, ik be nwel voorstander van fietsautostrades
U snapt het dus niet, net alsof alle wagens op de ring blijven rijden en de stad niet in rijden. We lossen niets op als we nog meer autoverkeer naar Brussel aantrekken, wel integendeel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 22:17   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Met uw kaartje hebt u het over de spoorwegen. Dit gaat over trams. Toch wel een verschil, niet?!
Ja verkeerde copy paste.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 22:20   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U snapt het dus niet, net alsof alle wagens op de ring blijven rijden en de stad niet in rijden. We lossen niets op als we nog meer autoverkeer naar Brussel aantrekken, wel integendeel.
Jan

Een beleid moet leveren wat de mensen vragen. Mensen vragen mobiliteit van punt a naar punt b en dat drijft de economie

Wat jij wel gelijk hebt, beleid kan sturend werken, maar sowieso moet je niet veel twijfel, het sturen zit aan de limiet. Stel u voor dat je op een bank 5% interest krijgt mits 4% subsidiesen aan andere belegt op de beurs en geeft u 7% na aftrek van alle kosten en 14% belastingen

Op die manier behandelt de overheid het zoals auto's totaal niet aan hn limiet zitten omdat ze wegbelast worden... Er is dus niets verkeer aan het kritisch bekijken van subsidiestromen die tonnen geld aan de,begroting kosten en daar vraagtekens bij te zetten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 22:26   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onzin, daar wegen nu eenmaal naar een bepaalde plaats leiden. Laat alle mensen die nu de trein, tram, metro, bus of fiets nemen, met de auto naar Brussel afzakken...

en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn.
De kwestie is simpel: er moeten gewoon meer filevrije ingangen in Brussel zijn. De treinlijnen zijn nu al overbelast, dus je moet trams of lokale treinen (eigenlijk hetzelfde) hebben die op afzonderlijke sporen of via tunnels Brussel binnenkomen.
Gaat een hoop geld kosten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2016, 22:27   #20
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Jan

Een beleid moet leveren wat de mensen vragen. Mensen vragen mobiliteit van punt a naar punt b en dat drijft de economie.
Als je de dagdromen van de meeste mensen moet volgen, zullen we heel ver van huis eindigen. De automobiliteit van punt a naar punt b (lees: van voordeur tot werkdeur) is een totaal achterhaald concept. Iets uit de jaren tachtig wat uiteindelijk niet werkbaar bleek te zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be