![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
|
![]() De auto betaalt 12 miljard belastingen per jaar en krijgt hier een budget van 1 miljard vanaf 2019... Of nog 3 jaar wachten, dus eerst nog 36miljard verdienen en nog grappiger gespreid over hoeveel jaar ? stel 3jaar en dan heb je de werken dat je kunt marketeers gedurende gans uw legislatuur en tijdens uw herverkiezing, terwijl de auto in die periode 72 miljard opbrengt. Dus 1:70ste van het beschikbare budget.
Daarentegen krijgt het openbaar vervoer nog eens half miljard om dan 20.000 wagens van de weg te halen ? Juist dus de ambtenaren die buiten de ring wonen kunnen gratis naar het werk Wat het nut is van een tramlijn te bouwen met Zaventem,die verbonden is met tgv, trein en nu supplementair met een tram die elke paal stopt ? Snap ik niet welk doelpubliek heb je daarmee vast die 20.000 auto's van de baan neemt ? Nu 20.000 auto's 10km x 200 dagen x 30 jaar afschrijving of 1,2 miljard personenkilometers wordt 0,5 miljard budget gegeven waar dan een gepriviligeerd groepje animal Farms gratis gaan van gebruik make en kost dus 0,4 euro per personenkilometer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
|
![]() Die tram kan juist nuttig zijn voor mensen die niet in, maar in de buurt van Zaventem werken. Die kunnen dan de trein nemen naar het uitstekend verbonden luchthavenstation, en vandaar verder met de tram. Precies zoals bijvoorbeeld ook in Zürich gedaan is.
__________________
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.678
|
![]() jep, wij zetten onze wagen altijd in de P&R te Melsele. Zéér handig.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
|
![]() ah dat is goed natuurlijk, als ze het shoppingcentrum, voetbalstadium en luchthaven verbinden, gaan ze de parkings kunnen gebruiken om zo naar het centrum te gaan, tenzij je geen wereldrecord snelheid gaat neerzetten met die trammen maar kom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
|
![]() Ik zie wel iets in die tramverbindingen in het GEN.
Vraag is wel naar de efficientie ervan want die gaan weer leegstaan buiten de spitsuren, maar misschien is de infrastructuurkost kleiner dan die van treinen of kunnen ze busverbindingen vervangen. Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 29 maart 2016 om 15:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Waarom zouden die leeg zijn buiten de spitsuren? In een stad als Antwerpen worden de trams ook buiten de spitsuren goed gebruikt. We spreken hier over een stad, niet over een buitengebied.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
|
![]() het blijft wel een fantastische 0.5euro per personenkilometer kosten, hetzelfde budget in wegenbouw en je laat honderduizenden auto's minder in file staan op andere filestroken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luchthaven station, welkom tot de Diablo taks.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
en alles valt in Brussel stil. De wegen zullen oververzadigd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 21.486
|
![]() Citaat:
![]() https://www.delijn.be/nl/mobiliteits...is-brabantnet/
__________________
I wish nothing but the best for you too. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
|
![]() Citaat:
met 1 miljard bouw je een dubbele ring met 1,5 miljard een driedubbele ring;.. of een dubbele ring met bijkomende aanlsuitwegen op die dubbele ring er is dus altijd wel ergens een verzadiging te meten akkoord, en je verschuift altijd wel ergens probleem a naar probleem punt b maar zeggen dat je daar alleen maar stilstand door schept is toch precies kort door de bocht ? ik heb zelfs niet eens geclaimd dat het fietsnetwerk mag in de vuilbak gegooid worden, ik be nwel voorstander van fietsautostrades |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.602
|
![]() Citaat:
Een beleid moet leveren wat de mensen vragen. Mensen vragen mobiliteit van punt a naar punt b en dat drijft de economie Wat jij wel gelijk hebt, beleid kan sturend werken, maar sowieso moet je niet veel twijfel, het sturen zit aan de limiet. Stel u voor dat je op een bank 5% interest krijgt mits 4% subsidiesen aan andere belegt op de beurs en geeft u 7% na aftrek van alle kosten en 14% belastingen Op die manier behandelt de overheid het zoals auto's totaal niet aan hn limiet zitten omdat ze wegbelast worden... Er is dus niets verkeer aan het kritisch bekijken van subsidiestromen die tonnen geld aan de,begroting kosten en daar vraagtekens bij te zetten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.550
|
![]() Citaat:
Gaat een hoop geld kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Als je de dagdromen van de meeste mensen moet volgen, zullen we heel ver van huis eindigen. De automobiliteit van punt a naar punt b (lees: van voordeur tot werkdeur) is een totaal achterhaald concept. Iets uit de jaren tachtig wat uiteindelijk niet werkbaar bleek te zijn.
|
![]() |
![]() |