Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 april 2016, 08:28   #1
Odol
Gouverneur

Standaard Sharia rechtbanken in Europa

Een Nederlandse rechter verwijst door naar een sharia rechtbank.

http://opiniez.com/2016/01/28/wegkij...ariarechtbank/

In Engeland hebben ze al jurisdictie, de sharia arbitrage rechtbanken.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Musl...ation_Tribunal

De sharia politie vind je ook al geruime tijd in Engeland en Duitsland. Al staan die (nog) niet binnen de wet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sharia_patrols

WAANZIN!

Laatst gewijzigd door Odol : 3 april 2016 om 08:34.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 09:30   #2
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Zeer gevaarlijk onderwerp ... en wat heeft dat met een Westerse opvatting en levensstijl te maken ? kan een niet moslim voor die rechtbank of slachtbank hoe je het wilt noemen gedagvaard worden?
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 09:56   #3
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Odol Bekijk bericht
Een Nederlandse rechter verwijst door naar een sharia rechtbank.

In Engeland hebben ze al jurisdictie, de sharia arbitrage rechtbanken.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Musl...ation_Tribunal

De sharia politie vind je ook al geruime tijd in Engeland en Duitsland. Al staan die (nog) niet binnen de wet.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Sharia_patrols

WAANZIN!

Citaat:
De Leidse juriste Machteld Zee heeft in haar proefschrift het functioneren van shariarechtbanken/shariaraden in het Verenigd Koninkrijk onderzocht. Zij kwam tot de volgende, harde conclusie: “Het doel van de raden is het in stand houden van de afhankelijkheid van vrouwen. Bijna alle zaken zijn echtscheidingen aangevraagd door vrouwen. Een burgerlijk huwelijk laat je ontbinden door een rechter. Maar in de islam, en in het jodendom, moet het ook religieus worden ontbonden. De gemeenschap accepteert het niet als dat niet gebeurt en je toch gescheiden leeft. In veel zaken die ik volgde, ging het om vrouwen die klappen kregen en naar de raad moesten om van hun man te scheiden.
Ik snap die rechter niet. Parallelle rechtssystemen zijn toch verboden. Best de sharia expliciet verbieden in de wet, dat zou al veel oplossen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 09:56   #4
Odol
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Zeer gevaarlijk onderwerp ... en wat heeft dat met een Westerse opvatting en levensstijl te maken ? kan een niet moslim voor die rechtbank of slachtbank hoe je het wilt noemen gedagvaard worden?
Een ongelovige moet ook de sharia respecteren.

Voorlopig nog niet in de UK uiteraard, maar zelfs die arbitrage rechtbanken zijn meer dan een brug te ver.
Odol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 13:47   #5
eno2
Banneling

Standaard

Positieve discriminatie. Opdoeken die onaanvaardbare rotzooi. Iedereen gelijk voor de wet.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2016, 22:30   #6
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Iedereen gelijk voor de wet.
Awel , ik geef u hier volkomen gelijk !!

Eenderwelk geloof welk zich de baas waant , zoiets is geheel fout !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:10   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Ik snap die rechter niet. Parallelle rechtssystemen zijn toch verboden. Best de sharia expliciet verbieden in de wet, dat zou al veel oplossen.
Het gaat dan ook niet om 'parallelen rechtssystemen', maar om buitengerechtelijke procedures.
Oud 4 april 2016, 12:44   #8
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het gaat dan ook niet om 'parallelen rechtssystemen', maar om buitengerechtelijke procedures.
De sharia bevat gedeelten, die overlappen met de wetgeving, bijvoorbeeld diefstal.

Citaat:
In veel zaken die ik volgde, ging het om vrouwen die klappen kregen en naar de raad moesten om van hun man te scheiden.”
Als je dit niet regelt, dan krijg je dit soort van toestanden. Deze mensen zijn geïndoctrineerd door hun godsdienst of er is een zeer grote groepsdruk, waarbij ze vinden dat de sharia boven de wetgeving, primeert. In Duitsland, zijn er al gevallen bekend, waarbij een misdaad, wordt opgelost, uitsluitend binnen de moslimwereld, via sharia rechtspraak. Het probleem daarbij is, dat de wetgeving, opzij wordt geschoven. Bijvoorbeeld, illegale wapens, bij jongeren aangetroffen, wordt dan, buiten de justitie om, gestraft via een moslim, ipv de rechtbank.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 16:37   #9
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De sharia bevat gedeelten, die overlappen met de wetgeving, bijvoorbeeld diefstal.
De Sharia is een volledig juridisch systeem en overlapt dus volledig 'ons' rechtssysteem.
Wat niet betekent dat zij van toepassing is, behoudens, zoals ik eerder zei, in buitengerechtelijke procedures (uiteraard nog steeds onder 'controle' van het Belgisch recht)

Citaat:
Als je dit niet regelt, dan krijg je dit soort van toestanden. Deze mensen zijn geïndoctrineerd door hun godsdienst of er is een zeer grote groepsdruk, waarbij ze vinden dat de sharia boven de wetgeving, primeert. In Duitsland, zijn er al gevallen bekend, waarbij een misdaad, wordt opgelost, uitsluitend binnen de moslimwereld, via sharia rechtspraak. Het probleem daarbij is, dat de wetgeving, opzij wordt geschoven. Bijvoorbeeld, illegale wapens, bij jongeren aangetroffen, wordt dan, buiten de justitie om, gestraft via een moslim, ipv de rechtbank.
Geen enkele Westerse maatschappij zal dit aanvaarden, net als geen enkele Westerse maatschappij zal aanvaarden dat de mafia haar eigen 'strafwet' mag toepassen of nog pakweg de VS, Zuid-Afrika, China of wie weet welk ander land zijn eigen strafrecht hier in België mag toepassen.
Ik ken geen enkele politicus die in Europa pleit voor de erkenning van 'Sharia-rechtbanken' op strafrechtelijk gebied. Sorry, op dit eigenste forum zijn er wel een paar mafkezen die dat pleiten zonder het zelf te beseffen, maar ik tel ze niet mee...

De 'erkende Sharia-rechtbanken' zijn verbonden aan het burgerlijk recht, vooral aan het persoonlijk statuut: huwelijk, echtscheiding, afstamming, erfenis, enz., waar de burgers een aantal zaken zelf kunnen regelen naast de dwingende wetgeving. In zoverre de dwingende regels nagevolgd worden, mag de burger in alle vrijheid kiezen hoe hij de zaken aanpakt, dus ook volgens de Sharia.

Sociale druk is helaas een realiteit, maar het is nu eenmaal zo, dat is niet iets dat je zomaar verandert.
Oud 4 april 2016, 21:05   #10
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Sharia is een volledig juridisch systeem en overlapt dus volledig 'ons' rechtssysteem.
Wat niet betekent dat zij van toepassing is, behoudens, zoals ik eerder zei, in buitengerechtelijke procedures (uiteraard nog steeds onder 'controle' van het Belgisch recht)

Geen enkele Westerse maatschappij zal dit aanvaarden, net als geen enkele Westerse maatschappij zal aanvaarden dat de mafia haar eigen 'strafwet' mag toepassen of nog pakweg de VS, Zuid-Afrika, China of wie weet welk ander land zijn eigen strafrecht hier in België mag toepassen.
Ik ken geen enkele politicus die in Europa pleit voor de erkenning van 'Sharia-rechtbanken' op strafrechtelijk gebied. Sorry, op dit eigenste forum zijn er wel een paar mafkezen die dat pleiten zonder het zelf te beseffen, maar ik tel ze niet mee...

De 'erkende Sharia-rechtbanken' zijn verbonden aan het burgerlijk recht, vooral aan het persoonlijk statuut: huwelijk, echtscheiding, afstamming, erfenis, enz., waar de burgers een aantal zaken zelf kunnen regelen naast de dwingende wetgeving. In zoverre de dwingende regels nagevolgd worden, mag de burger in alle vrijheid kiezen hoe hij de zaken aanpakt, dus ook volgens de Sharia.

Sociale druk is helaas een realiteit, maar het is nu eenmaal zo, dat is niet iets dat je zomaar verandert.

Dus volgens jou is er een scheiding tussen moskee (kerk) en staat ?, leg het me nog eens uit.... NB er is een scheiding tussen kerk en staat secularisatie enzo
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 09:10   #11
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Dus volgens jou is er een scheiding tussen moskee (kerk) en staat ?, leg het me nog eens uit.... NB er is een scheiding tussen kerk en staat secularisatie enzo
Gni?

Wat is er eigenaardigs aan de scheiding van kerk/moskee/tempel/andere en staat?
Oud 5 april 2016, 09:13   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
...
...

...

....
Over deze islamitische maffia spreekt in de EU Viktor Orban duidelijke taal.
Tip: kijk eens op You tube naar zijn "historic speech".
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 09:18   #13
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Katholieken die voor de Kerk getrouwd zijn, kunnen ook nooit kerkelijk scheiden. Enkel erg uitzonderlijk laat de Kerkelijke Rechtbank dit toe. (bv als het huwelijk niet 'geconsumeerd' werd)
Oud 5 april 2016, 09:23   #14
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Katholieken die voor de Kerk getrouwd zijn, kunnen ook nooit kerkelijk scheiden. Enkel erg uitzonderlijk laat de Kerkelijke Rechtbank dit toe. (bv als het huwelijk niet 'geconsumeerd' werd)
Dit toont aan dat religieuze "rechtbanken" geen reden van bestaan hebben.
Zou J. Christus zo'n rechtbank opgericht hebben ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 5 april 2016 om 09:23.
Oud 5 april 2016, 09:55   #15
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Dit toont aan dat religieuze "rechtbanken" geen reden van bestaan hebben.
Zou J. Christus zo'n rechtbank opgericht hebben ?

Een kerkelijke rechtbank heeft op de overgrote meerderheid van de katholieken geen enkele invloed (meer).
Enkel voor de 'enkelingen' die ook nog in het kerkelijk systeem meedraaien zou het nog een invloed kunnen hebben op hun dagelijkse leven.

Maar daar buiten, noppes.

Ik ken de sharia-rechtbanken niet, maar voor wat ik verneem mengen zij zich buiten- en bovenwettelijk in België en andere Europese landen. En dat kan uiteraard niet.

Laatst gewijzigd door job : 5 april 2016 om 09:55.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 14:31   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Een kerkelijke rechtbank heeft op de overgrote meerderheid van de katholieken geen enkele invloed (meer).
Enkel voor de 'enkelingen' die ook nog in het kerkelijk systeem meedraaien zou het nog een invloed kunnen hebben op hun dagelijkse leven.

Maar daar buiten, noppes.

Ik ken de sharia-rechtbanken niet, maar voor wat ik verneem mengen zij zich buiten- en bovenwettelijk in België en andere Europese landen. En dat kan uiteraard niet.
Het is simpel: er zijn nu méér dan genoeg moslims in de EU.
We moeten de toestroom STOPPEN !
De Visigradlanden geven hierin het goede voorbeeld.
Alle Europese landen hebben 1 keuze: DOEN zoals de Visigrad landen.
Er niet meer over lullen maar de "vluchtelingen" tegenhouden aan de buitengrenzen.

Oud 5 april 2016, 15:45   #17
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Moet jullie eens bezig horen ... wat hebben Westerse mensen met heel dien troep te maken feitelijk?? nieten . Sharia is ons terrein niet dus waarom nog daarover lullen? Ik zou dat negeren het bestaat niet voor ons,, als heel Europa doet alsof het niet bestaat lopen zij tegen hun eigen muur.
Oud 5 april 2016, 17:40   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vuile muilekoek Bekijk bericht
Moet jullie eens bezig horen ... wat hebben Westerse mensen met heel dien troep te maken feitelijk?? nieten . Sharia is ons terrein niet dus waarom nog daarover lullen? Ik zou dat negeren het bestaat niet voor ons,, als heel Europa [b]doet alsof het niet [/B]bestaat lopen zij tegen hun eigen muur.
Wegkijken van het probleem: een oplossing die een "prijs" heeft.
Is het NU niet dan is het LATER.
Oud 5 april 2016, 17:52   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is simpel: er zijn nu méér dan genoeg moslims in de EU.
We moeten de toestroom STOPPEN !
De Visigradlanden geven hierin het goede voorbeeld.
Alle Europese landen hebben 1 keuze: DOEN zoals de Visigrad landen.
Er niet meer over lullen maar de "vluchtelingen" tegenhouden aan de buitengrenzen.

Ah ja, en je gaat hen ook verbieden om kinderen te krijgen, zeker? Misschien verplichte sterilisatie, dat werkt heel goed?
Oud 5 april 2016, 17:53   #20
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wegkijken van het probleem: een oplossing die een "prijs" heeft.
Is het NU niet dan is het LATER.
Orte kiee ik bedoel ze negeren ....( gelijk er hier ook mensen elkaar negeren op het forum omdat ze je minderwaardig vinden of omdat je een felle woordenschat heeft zijn ze bang dat ze in affronten gaan vallen met je tegenover ander mensen of ze vinden dat je niet lang genoeg naar school geweest zijt of ze vinden je ongewoon , of ze zwaaien liever met de plak zelf of ze zitten op hun hoge troon en doen superieur , of omdat ze je een onnozel vrouwmens vinden, vrouwen zijn nog minder dan een hond bij de Islam maar ook hier in ons land bestaat die regel nog hoor,,,, en ook hier op het forum ... mensen kunnen zeer onaangenaam reageren tegen zelfs iemand die totaal geen slechte bedoelingen heeft ) maar tot daar , ze kunnen de pot op op den duur,

Laatst gewijzigd door de vuile muilekoek : 5 april 2016 om 17:56.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be