Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 april 2016, 11:21   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard Electrische wagen zou 25 maal minder pannes hebben

Berekende een studie, als vb werden de Nissan Leafs genomen die een voldoende aantal kms en jaren achter de rug hebben:

Citaat:
http://www.treehugger.com/cars/5-yea...l-engines.html

5 years after going on sale, LEAF battery packs are WAY more reliable than gasoline and diesel engines

March 23, 2015

That's better than the failure rate of internal combustion engines

In the past 5 years since it's been for sale, Nissan has sold 165,000 LEAF electric cars globally and 35,000 in European countries. Together they have driven more than 1 billion kilometers (620 million miles). That's about long enough to see if the EV skeptics were right about batteries being unreliable, wearing out after only a few years of daily use. Well, turns out that - so far - the European LEAF fleet is doing pretty well. Failure rate for batteries are less than 0.01%, which makes them more reliable than a gasoline or diesel engine, according to industry averages.

Analysis by independent British insurance specialist, Warranty Direct, indicates that 0.255% of vehicles on its books had experienced an issue that led to an immobilization of the internal combustion engine. Common problems ranged from leaks in the coolant system and damage to the head gasket to engine flooding. Data from Warranty Direct is based on analysis of a basket of 50,000 cars aged 3-6 years old over a five-year period. source : http://www.greencarcongress.com/2015...23-nissan.html

So 0.01% is not just a little bit better. It's a lot better.

Here's a little video produced by Fully Charged's Robert Llewellyn for Nissan about this. They even interview a LEAF owner who drives the actual LEAF that was used in a Top Gear episode (a very popular car show which has been spreading all kinds of BS about electric cars for a while) to see how she's doing years later:
Citaat:
https://www.youtube.com/watch?v=6V1bJJwJhEg
Nissan LEAF Battery Reliability Outperforms Cynics, Critics and Alternatives
Ook moest de studie zich wat misrekend hebben en waren het mss 15 maal minder pannes is dat idd nog altijd een enorm verschil.

Mensen die geen schrik hebben om electrowagens "te leren kennen en meer dan dat" hadden ook niets anders verwacht, fanatieke fossiele sceptici zullen natuurlijk weer roepen dat het niet kan of niet waar is, omdat fossiele wagens zo eenvoudig gemaakt zijn en zo weinig snufjes hebben dat wat er niet is, niet stuk kan gaan.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2016 om 11:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:26   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Berekende een studie, als vb werden de Nissan Leafs genomen die een voldoende aantal kms en jaren achter de rug hebben:



Ook moest de studie zich wat misrekend hebben en waren het 10 maal minder pannes is dat idd nog altijd een enorm verschil.

Mensen die geen schrik hebben om electrowagens "te leren kennen en meer dan dat" hadden ook niets anders verwacht, fanatieke fossiele sceptici zullen natuurlijk weer roepen dat het niet kan of niet waar is.
Is redelijk normaal als je weet hoe een verbrandingsmotor werkt en hoe een elektrische motor werkt.

Buiten de motor zijn de twee wagens vergelijkbaar, je hebt draaiende wielen, een stuur, een ophanging en een aandrijving.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:33   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is redelijk normaal als je weet hoe een verbrandingsmotor werkt en hoe een elektrische motor werkt.
Idd.

Citaat:
Buiten de motor zijn de twee wagens vergelijkbaar, je hebt draaiende wielen, een stuur, een ophanging en een aandrijving.
Euh, ook de aandrijving is navenant eenvoudiger.

vb Nissan Leaf: http://livingleaf.info/2010/11/nissa...-transmission/
http://www.nissan-global.com/EN/TECH...owertrain.html
en waarom: http://www.greenoptimistic.com/elect.../#.VxNoqTCLSCg
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2016 om 11:45.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:45   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.514
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Met deze aandrijving bedoel je waarschijnlijk de transmissie. Dan is dat inderdaad veel eenvoudiger.

Met die aandrijving bedoelde ik eigenlijk de aandrijving naar de wielen toe, dat is, zeker bij voorwielaandrijving, redelijk blootgesteld aan verschillende krachten. Daarbij moet het wiel kunnen veren, kunnen draaien (om te sturen) en grote krachten op de weg overbrengen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:46   #5
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is redelijk normaal als je weet hoe een verbrandingsmotor werkt en hoe een elektrische motor werkt.

Buiten de motor zijn de twee wagens vergelijkbaar, je hebt draaiende wielen, een stuur, een ophanging en een aandrijving.
An sich is een elektromotor veel eenvoudiger, maar vergeet de elektronica niet die het hele systeem van motor, accu opladen, ontladen, moet sturen.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 17 april 2016 om 11:48.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:48   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met deze aandrijving bedoel je waarschijnlijk de transmissie. Dan is dat inderdaad veel eenvoudiger.
OK
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:51   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
An sich is een elektromotor veel eenvoudiger, maar vergeet de elektronica niet die het hele systeem van motor, accu opladen, ontladen, moet sturen.
Ook een fossiele wagen heeft zo´n heel systeem, als de klassieke accu niet meer bijlaadt zal je niet meer ver komen (eigen ervaring )
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 11:59   #8
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ook een fossiele wagen heeft zo´n heel systeem, als de klassieke accu niet meer bijlaadt zal je niet meer ver komen (eigen ervaring )
Dat is waar, zeker met de computergestuurde inspuiting. Maar de regeleenheid voor een gewone batterijlader met generator kan wel een stuk eenvoudiger dan waarbij je de batterij van een e-auto met kunnen voeden. Er moet trouwens wat omzetwerk gedaan worden vanaf de batterij voor de motor de gepaste voeding krijgt die hij op dat ogenblik nodig heeft of kan hebben.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 16:25   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dat is waar, zeker met de computergestuurde inspuiting. Maar de regeleenheid voor een gewone batterijlader met generator kan wel een stuk eenvoudiger dan waarbij je de batterij van een e-auto met kunnen voeden. Er moet trouwens wat omzetwerk gedaan worden vanaf de batterij voor de motor de gepaste voeding krijgt die hij op dat ogenblik nodig heeft of kan hebben.
Tenzij je met DC kunt opladen.

__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2016 om 16:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 16:26   #10
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.936
Standaard

Dan steken ze er wel geplande veroudering in.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lof der Zotheid Bekijk bericht
Dat speelt geen rol. Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2016, 16:30   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Dan steken ze er wel geplande veroudering in.
Hoeft niet. Na x-jaar willen de meeste het nieuwe model en vooral de laatste nieuwe accutechniek. Zelden wordt een auto langer als 10 jaar gereden.
De meeste E-constructeurs zullen ook minstens 8 jaar garantie geven op accu-pack, -regeling en E-motor (dus aandrijflijn), sommige zelfs met onbeperkte kms zoals Tesla S (tijdens die 8 jaar).

vb topic Nissan Leaf heeft deels zijn garantie van 5 jaar (100.000 km) naar 8 jaar (160.000 km) gebracht voor het nieuwe 30 kW-model die een betere Li-ion accutechniek heeft dan het oude 24 kW-model. Bron Nissan Leaf: https://nl.nissan.be/voertuigen/nieu...atterijen.html
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 17 april 2016 om 16:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 08:48   #12
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Gisteren topgear op BE2 gezien? Daar ging het over de leaf. En het was duidelijk dat een elektrische wagen nog niet de oplossing voor vandaag is. De leaf is nogal HEEL optimistisch met zijn cijfers en actieradius (en in verhouding even duur als een VW Golf blue motion).

Of zoals werd gezegd : elektrisch rijden is de manier om elke vorm van automobiele spontaniteit dan ook rigoreus uit je leven te verbannen.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 08:50   #13
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

het zijn natuurlijk ook wel voor een groot deel Toyota's ... dus die vergelijking met gewone wagens is niet geheel eerlijk. men zou de e-Toyota's ook met de gewone Toyota's moeten vergelijken. dan krijg je sowieso minder uiteenlopende percentages.

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 08:58   #14
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Gisteren topgear op BE2 gezien?
Heb mij rot gezocht naar een televisiezender die BE2 heet, maar niet gevonden... Heb dan maar van armoe naar 2BE zitten kijken...
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 08:58   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.425
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Of zoals werd gezegd : elektrisch rijden is de manier om elke vorm van automobiele spontaniteit dan ook rigoreus uit je leven te verbannen.
Ik denk niet dat je met 25 maal meer autopannes, ook 25 maal meer automobiele spontaniteit bedoelt.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 18 april 2016 om 08:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:04   #16
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
...

Of zoals werd gezegd : elektrisch rijden is de manier om elke vorm van automobiele spontaniteit dan ook rigoreus uit je leven te verbannen.
lijkt me behoorlijk in tegenspraak met wat Tesla rijders me vertellen hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:06   #17
Bartjeuh
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 juni 2010
Locatie: Aan de kust
Berichten: 1.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lijkt me behoorlijk in tegenspraak met wat Tesla rijders me vertellen hoor ...
Laat het je niet vertellen, maar probeer het zelf eens uit!
Bartjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:06   #18
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Heb mij rot gezocht naar een televisiezender die BE2 heet, maar niet gevonden... Heb dan maar van armoe naar 2BE zitten kijken...
Tuurlijk jongen, droom en fantaseer maar wat verder over uw tesla's

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik denk niet dat je met 25 maal meer autopannes, ook 25 maal meer automobiele spontaniteit bedoelt.
Ik heb buiten eens een platte band nog NOOIT een autopanne gehad. Maar mensen die hun wagen nooit op onderhoud willen binnen doen of dit door auto5 consoorten laat doen vraagt er om. Dus 25 maal meer autopanne? Als je de niet onderhouden wrakken erbij telt ja.

Of ajwel een paar keren autopanne gehad, een platte batterij of softwarepanne van toen ik even met een tesla reed
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:10   #19
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Laat het je niet vertellen, maar probeer het zelf eens uit!
nee, dank je, dat boeit me niet
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2016, 09:10   #20
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
lijkt me behoorlijk in tegenspraak met wat Tesla rijders me vertellen hoor ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
Laat het je niet vertellen, maar probeer het zelf eens uit!
Voila probeer het eens uit. Geen testrit van een uur maar je moet er enkele weken of maanden mee rijden. De wagen gebruiken zoals je elke dag je wagen wil gebruiken. Je zal wel heel anders denken (en niet zoals Bartjeuh die enkel er maar wat over fantaseert). En natuurlijk dat elke teslarijder anders gaat vertellen. Hij gaat zijn dure miskoop toch niet willen toegeven? Ik ken niemand die slecht spreekt over zijn tesla. Maar wel is hun volgende wagen allemaal terug een benzine of dieselwagen. Zegt mij wel genoeg over hoe tevreden zij wel niet zijn over hun tesla. Ja voor de gunstige fiscaliteit maar daar is het dan ook mee gezegd
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be