![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
|
![]() Er moeten meer 80 km-zones op de snelwegen komen
Eens ![]() ![]() Oneens ![]() ![]() tot nu toe hebben 2238 mensen gestemd Uitleg stelling De luchtvervuiling boven de Randstad behoort tot de ergste ter wereld. Dat bleek onlangs nog uit de foto van een speciale milieusatelliet, die een grote rode vlek boven Nederland liet zien. Om de luchtkwaliteit in de Randstad te verbeteren wil minister Peijs van Verkeer nu de maximumsnelheid verlagen. Op vier snelwegtrajecten mag straks in plaats van 100 nog maar 80 kilometer per uur worden gereden. Naast minder uitlaatgassen zou dat ook minder dodelijke slachtoffers en een betere doorstroom van het verkeer opleveren. De perfecte oplossing? Of wordt de automobilist onnodig gedupeerd? Gekke hollanders! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
|
![]() Citaat:
Wat ze daar nodig hebben zijn twee of drie extra baanvakken, maar dat zullen de zogenaamde milieubewegingen wel tegenhouden.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Staatssecretaris
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
|
![]() Citaat:
Het mag dan wel in België zijn, maar het is toch vergelijkbaar. Als je 's morgens van Limburg naar Brussel gaat, kom je ter hoogte van Bekkevoort in een ware autostroom terecht. Stilstaan gebeurd nog neit, maar sneller dan 110 geraak je zelden. Veel mensen ijveren voor een dere rijvak op de E314. Maar dat is nagenoeg onmogelijk, jammer genoeg heeft men vroeger geen rekening gehouden met de potentiële groei van het aantal wagens. Je kunt dit ook vergelijken met Nederland. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.664
|
![]() Luchtvervuiling bestrijden via snelheidsbeperking,autobeperking,taxatie,en wat nog allemaal???
Kijk,als het probleem milieukundig bekeken wordt,dan zitten we met 2 feiten: 1) Een moderne maatschappij vereist massaal transport,zowel groot,klein,individueel,collectief,enz...,en de dingen slibben geleidelijk dicht rond de grote steden... 2) Bijna 100% van dat transport gebeurd middels opstoken van fossiele brandstoffen,rechtstreeks of onrechtstreeks.... Punt 1: lost zichzelf wel op,onbereikbare gebieden zullen door de "marktwerking" weer bereikbaar worden(enkel een domme aap vestigt zich nu nog met zijn hoofdkantoor in de hoofdsteden.(er zijn nog veel domme apen,ik geef het toe) Punt 2: De staat kan hier sturen(aanmoediging brandstofcellen),pushen(quotas opleggen,Californisch systeem) en stok achter de deur houden (via staatsinstellingen alternatieve technologien doen ontwikkelen,die mensen moeten toch IETS doen nietwaar?) Ik vrees dat punt 2 veel te weinig toegepast wordt |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
__________________
The oncoming storm Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 30 oktober 2004 om 12:02. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 31 oktober 2004 om 17:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vraag is echter : wie was daar eerst ? De snelweg of die huizen ? En kan 80km/u nou überhaupt zoveel schelen in lawaai daar ? Het is gewoon waanzin om daar te wonen en nog waanzinniger om die verkeersader daar te gaan zitten bottlenecken. Ofwel had men de snelweg anders moeten leggen ofwel had men moeten onteigenen. Als die huizen er niet stonden, dan had men daar nooit mogen laten bouwen. Als men echt niet aan die "kip of ei" toestand uitraakt dan moet men de snelweg daar maar onder de grond doortrekken. Deze oplossing is gewoon idioot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
De oplossing die wordt voorgesteld is het aanleggen van een tweede snelweg van Den Haag naar Rotterdam, de A4 door het Midden-Delfland (Delft-Schiedam ten oosten van Schipluiden). Helaas wordt daar al veertig jaar over gesproken omdat men het niet eens wordt over de manier van aanleggen. Het Midden-Delfland is nl. het laatste stukje ongerept weidelandschap tussen Den Haag en Rotterdam. De weg zal daarom op z'n minst verdiept aangelegd worden. Het alternatief is een snelweg via het Westland (Den Haag-Naaldwijk-Maassluis) om het Midden-Delfland heen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* = rekening houdende met brandstof, onderhoud en ontwaarding/slijtage van de wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Dimitri : 31 oktober 2004 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() De actuele brandstofprijzen van Shell:
benzine (euro 95): 1,26 euro per liter diesel: 0,98 euro per liter gas: 0,52 euro per liter |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die kilometerprijs voor de wagen is onafhankelijk van de gebruikte brandstof. Bij diesel zijn de vaste taksen immers veel hoger en ook is de wagen duurder in aanschaf. Bovendien wordt het merendeel van dat bedrag bepaald door de ontwaarding en het onderhoud van de wagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
|
![]() Citaat:
Maar goed, OV is inderdaad al vrij snel goedkoper. Dat neemt niet weg dat het gemak om zelf van deur tot deur te kunnen een beslissend voordeel is voor veel mensen. Zeker omdat je met het OV veel moet overstappen om op je bestemming te komen. Daarom zullen mensen waarschijnlijk altijd ook een auto willen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 maart 2003
Berichten: 6.859
|
![]() Citaat:
__________________
SOCIALISTEN. DE PARTIJ VAN GEESTELIJK MINDER BEDEELDEN EN VREEMDELINGEN |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
|
![]() Citaat:
Tja de ideale oplossing is de Duitse autobähnstelsel, maar er is simpelweg niet genoeg ruimte in Nederland om zoiets te realiseren. Onze infrastructuur is zo compact dat er weinig ruimte is voor uitbreiding. Overigens had het CDA het plan om dubbeldekkerwegen te bouwen (uiteraard verschrikkelijk duur), maar dan gaan we dus echt de kant op van New York et cetera.
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Gouverneur
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Holland
Berichten: 1.384
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
“Educatie is een lopend onderzoek naar onze eigen onwetenheid.” |
|
![]() |
![]() |