![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zonder twijfel: McDonalds!
De broodjes bij Quick vind ik helemaal niet lekker.. en ik vind het er ook niet al te hygiënisch, bweh.. En jullie? Hebben jullie een voorkeur? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geen van beiden. Gore troep...
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Peroonlijk verkeis ik mijn eten zelf te koken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Troep voor uitschot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog nooit binnengeweest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() McDonalds zou ik nog niet eens aan de varkens geven.
Quick is een last resort, het is met moeite eetbaar te noemen. Maar ik trek nog liever een blik bonen met worst open.
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() In mijne studententijd heb ik voor mezelf eens een test gedaan.
Bij beiden onmiddellijk achter elkaar gaan eten. Nu, smaken verschillen voor ieder van ons. Gelukkig maar. Mijn voorkeur gaat uit naar de Quick. Maar sinds een flink aantal jaren werden in Vlaanderen de Quick-vestigingen buiten de (grote) steden hoe langer hoe meer gesloten. Ondertussen plantte de Mac haar vestigingen ook wél buiten de steden. En met succes. Af en toe overvalt het me om eens zo'n vettige calorievolle brok hamburger te willen eten met verhitte diepvriesfrietjes en mayo uit een potje. Ik beperk me tegenwoordig tot de Mac, want de Quick is te ver rijden. En de Mac geeft je continu kortingsbonnen, die je eerst even snel uitprint. Ik eet er dan ook met veel plezier (nostalgie, weet je, studententijd, enz...) en met veel zin. Maar... ik weet reeds op voorhand, voor ik er binnen stap, dat ik nadien echt en gemeend spijt heb dat ik van die brol gegeten heb. En dan heb ik het hier echt niet over overprijsde gerechten. Maar louter over de 'gerechten'. Ik begrijp immers nog altijd niet hoe ze zichzelf een 'restaurant' durven noemen. Neen, geef mij toch maar liever echt eten dan den brol van den Kwik of van den Mek.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Af en toe ga ik met mijn kinderen eens naar de Mc Donalds.
Doordat ik het maar af en toe bezoek, vinden de kinderen het super. Wat me telkens opvalt, is de massa volk die er komt eten. Als er dan op het forum een topic over gestart wordt, vindt iedereen het troep; beweren ze er nooit een voet binnen te zetten. Raar hé? De laatste maal dat ik er ging eten, kwam ik een geitenwollensokster tegen. Ze schrok toen ze mij zag. Ze voelde zich een beetje betrapt en ze sloofde zich uit in excuses: "Het is zeker 2 jaar geleden dat ik hier nog geweest ben en telkens is het toch een beetje een ontgoocheling." Qua hygiëne in de keuken is er helemaal niks mis met MD. Ik herinner me een programma waarin eetgelegenheden op hygiëne gecontroleerd werden . MD scoorde daar bijzonder goed. Er waren amper opmerkingen. Om op de vraag te antwoorden: ik verkies Mc Donalds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Noch Quick, noch McDonald's zijn al te hygiënisch, zeker als er jobstudenten bezig. Geen van beiden heeft goede broodjes, het is zompige brol.
Als het toch fastfood moet zijn, geef mij dan maar een frituur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() On topic: Chick-Fil-A, maar dat hebben wij hier niet. Fastfood met familiewaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eet nauwelijks fastfood. Misschien 2 keer per jaar ofzo.
Alleen de Big Tasty met bacon bij de mac is gewoon baas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is inderdaad allebei gore troep. Er bestaat ergens een Amerikaanse documentaire waarin ze de bedrijven laten zien waar de dieren gekweekt worden die dan verwerkt worden tot ham-en kipburgers voor McDo. Er zijn geen woorden voor die praktijken: runderen die in schandalige omstandigheden zo snel mogelijk gefokt worden, plofkippen (kippen die zodanig snel en artificieel groot worden gekweekt dat ze met moeite een poot kunnen verzetten). De gortigheid in de vleesverwerkende fabrieken slaat echt alles.
Sinds ik dat gezien heb ga ik niet veel meer naar fastfoodrestaurants. Ik voel me ook totaal niet thuis tussen het marginaal gespuis dat meestal te vinden is in dergelijke zaken. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 2 november 2013 om 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ja, dat. In sommige staten wordt een officiële Chick-Fil-A appreciation day ingelast op opdracht van de governeur. Zo zie je maar hoe Christelijk zij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Idem hier, Quick, als het echt niet anders kan, gemiddelde is 1 * per jaar (10 jaar) en dan is het omdat vriendin dat ne keer graag eet... Blik met bonen, worst, en "gebruneerde" patatjes ![]() ![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá Laatst gewijzigd door nabat54 : 2 november 2013 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was ironie hé.
Mensen die huilie huilie doen om dierenmishandeling en roepen om dierenrechten en wel gewoon vlees eten dat komt van de bio-industrie zijn een van de grootste hypocrieten op deze aardbodem. Die beesten hebben hartstikke veel stress als ze die vrachtwagens in gaan, zeker als het om varkens gaat. Varkens zijn namelijk relatief intelligente beesten. Of neem het feit dat het kalfje bij de koe wordt weggehaald. Ook zo,n koe toont dan vaak tekenen van "stress". Daarbij werken in een slachthuis ook vaak van die inteelt oostblokkers. Die vinden het nog wel eens leuk om die beesten lekker tegen de poten aan te schoppen als die beesten aankomen bij het slachthuis (eigen ervaringen). Nee, als je serieus een dierenvriend bent dan eet je gewoon geen vlees meer. Want dat biologisch vlees eten is ook gelul . Jaja, die beesten meer vrijheid gehad ! nounou, wat goed zeg ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij simpel, in de bio-industrie mag niks industrieels gebruikt worden, dus waar is de volgende bak met verse koeie en paardenmest. Effe de stront over de aarsbeien kappen.
Geef mijn maar aardbeien gegroeid op grond verrijkt met korreltjes gebonden stikstof en fosfor.