Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2016, 15:19   #1
Eurosceptic
Minister

Standaard In hoeverre zal Brexit de euro doen kelderen?

De euro heeft de afgelopen dagen fors verloren tegen zowat elke munt.
Tegen sommige landen in Latijns Amerika verloren we 10% in slechts enkele weken.

Kan de euro het nog slechter doen dan vandaag of is dat niet de verwachting?

Ik heb een gezamenlijke munt altijd een slecht idee gevonden. Zuid - Europa wil een zwakke euro voor meer toerisme, en wij willen een sterke voor koopkracht.
Mijn eerstvolgende trip zal duur worden, en als de vluchtelingencrisis escaleert waardoor er een Nexit - Dexit etc volgt, ben ik heel benieuwd waar dit schip gaat standen
Oud 27 juni 2016, 15:28   #2
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Tegen sommige landen in Latijns Amerika verloren we 10% in slechts enkele weken.

Ik heb een gezamenlijke munt altijd een slecht idee gevonden. Zuid - Europa wil een zwakke euro voor meer toerisme, en wij willen een sterke voor koopkracht.
Mijn eerstvolgende trip zal duur worden, en als de vluchtelingencrisis escaleert waardoor er een Nexit - Dexit etc volgt, ben ik heel benieuwd waar dit schip gaat standen
Tip: een vakantie naar Engeland. Dat wordt een stuk goedkoper voor wie uit de eurozone komt.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 17:33   #3
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tip: een vakantie naar Engeland. Dat wordt een stuk goedkoper voor wie uit de eurozone komt.
Engeland interesseert me geen moer en accomodatieprijzen tov Latijns Amerika zijn totaal niet competitief.

Ik wil een nieuw leven beginnen in Zuid Amerika en sta op het punt te trouwen met een Braziliaanse. Tegen de real stonden we 6 maanden geleden op 4.4/euro. 3 maanden geleden op 4.0/euro en vandaag op 3.75/euro. Het keldert dagelijks en het einde lijkt niet in zicht.

Die 4.4 was het gevolg van een ernstige crisis maar zelfs daarmee was het leven niet goedkoop. Als het onder 3.5 gaat zet ik er geen voet meer binnen en migreer ik met mijn vriendin naar een land waar overheden niet zodanig stelen van hun inwoners via belastingen. Op een auto betalen ze 40% belasting en op goederen in de supermarkt is het ook waanzinnig. Voor een simpele maaltijd betaal ik in Brazilië meer dan in België. Bolivië of Peru zou dan veel aantrekkelijker zijn.

Een van mijn grootste problemen met de EU is het "one size fits all" beleid met 1 munt voor verschillende economieën die allemaal baat hebben bij verschillende muntsterkten.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 juni 2016 om 17:36.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 18:36   #4
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Engeland interesseert me geen moer en accomodatieprijzen tov Latijns Amerika zijn totaal niet competitief.

Ik wil een nieuw leven beginnen in Zuid Amerika en sta op het punt te trouwen met een Braziliaanse. Tegen de real stonden we 6 maanden geleden op 4.4/euro. 3 maanden geleden op 4.0/euro en vandaag op 3.75/euro. Het keldert dagelijks en het einde lijkt niet in zicht.

Die 4.4 was het gevolg van een ernstige crisis maar zelfs daarmee was het leven niet goedkoop. Als het onder 3.5 gaat zet ik er geen voet meer binnen en migreer ik met mijn vriendin naar een land waar overheden niet zodanig stelen van hun inwoners via belastingen. Op een auto betalen ze 40% belasting en op goederen in de supermarkt is het ook waanzinnig. Voor een simpele maaltijd betaal ik in Brazilië meer dan in België. Bolivië of Peru zou dan veel aantrekkelijker zijn.

Een van mijn grootste problemen met de EU is het "one size fits all" beleid met 1 munt voor verschillende economieën die allemaal baat hebben bij verschillende muntsterkten.
Het probleem dat u schetst, lijkt toch vooral te zitten bij de Braziliaanse overheid.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 19:41   #5
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het VK gebruikte de Euro voor de Brexit niet
en gebruikt de Euro nu na de Brexit ook niet.
Witte Kaproen is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2016, 19:52   #6
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Het VK gebruikte de Euro voor de Brexit niet
en gebruikt de Euro nu na de Brexit ook niet.
Dat neemt niet weg dat de financiële markten reageren op Brexit en dat het Europroject wankelt

Euro struggles to escape Brexit shadow

We stonden vorige week op 1.13 tegen de US dollar, wat al erg laag is.
En na Brexit is de verwachting dat we naar 1.05 gaan.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 27 juni 2016 om 19:54.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be