Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2016, 16:15   #1
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard De zin van het leven.

Een belangrijke factor die het leven zin geeft is ongetwijfeld 'erbijhoren' ofwel meedoen. Dat is iets dat men al op jonge leeftijd leert. Hier is een vermakelijk voorbeeld van het gelijkstellen van zin en onzin: een massale fotoshoot in de Britse havenstad Hull. Maakt eenzaamheid iemand levensmoe?

Edit. Ik probeer op mkjn tablet een foto te koppelen, maar dat lukt dus niet meteen. Dan maar de link geven.

http://nos.nl/artikel/2116593-duizen...havenstad.html

Laatst gewijzigd door Piero : 9 juli 2016 om 16:18.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 18:20   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Een belangrijke factor die het leven zin geeft is ongetwijfeld 'erbijhoren' ofwel meedoen.
Nu, dat geldt dan zeker niet voor mij, want ik ga tegen alles en iedereen in met mijn atoomtheorie.
Kortom: wij zijn niet allemaal massamensen, er is ook altijd de enkeling.

Of anders gezegd: wat is de echte zin van het leven?
Zijn dat de blote billen? of is dat Gods eeuwige en oneindige Geest in de vorm van een eindeloze reeks van steeds hogere culturen?
Oud 9 juli 2016, 18:40   #3
Peche
Banneling

Standaard

In de fauna en flora voortplanten.
Maar bij de mens? Divers.

https://www.youtube.com/watch?v=um1Kxewx-_s
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 19:22   #4
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

anderen zo weinig mogelijk tot last zijn
Oud 9 juli 2016, 20:52   #5
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
In de fauna en flora voortplanten.
Maar bij de mens? Divers.

https://www.youtube.com/watch?v=um1Kxewx-_s
Zo een filmpje daar begrijp ik niets van. Ze kunnen et zo goed chinees praten.
Maar voortplanten? Daar zijn dieren toch nauwelijks mee bezig? Ik denk meer aan iets dat dagelijks wordt gedaan, zoals het be redigen van de zinnen als eerste behoefte. Dieren leven in kuddes if in paren. Dat zie ik dagelijks bij de vogels rond mijn woning. Dat samen leven en samenscholen is heel belangrijk.
Oud 9 juli 2016, 20:54   #6
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Word jij daar gelukkig van?
Oud 9 juli 2016, 21:10   #7
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zat deze morgen op de TGV naar Lyon waar ik een paar zakelijke afspraken heb. Ik was al moe en dacht een slaapje te doen over de 3en half durende rit. Mis, naast mij zat een Franstalige Jezuïeten priester van in de tachtig van een uitzonderlijke intelligentie. Hij ging naar een retraite waar Jezuïeten van over de ganse wereld deelnemen.

We hebben een non stop discussie gehad over het catholicisme, de protestanten , de Islam, de bijbel, de hypocrisie van de financiele wereld van de katholieke godsdienst, zelfs pedofilie. Een ontmoeting met een man die in verscheidene landen van Afrika en Zuid Amerika heeft gezeten en nu nog mis geeft in het Spaans in drie Brusselse kerken. Ik heb hem gezegd dat ik de godsdienst reeds lang geleden heb opgegeven omdat ik een overdosis gehad heb in het Franstalig jezuïeten college.

We hebben afscheid genomen in Lyon en hij heeft me zijn email adres gegeven. Hij zou eens met mij bij mij thuis en dag willen spenderen met een collega jezuïet priester om de discussie verder te zetten. Enerzijds ben ik te "kapitalistisch" geworden onder de leer van jezuïeten. Anderzijds zijn we in de discussie zeer diep gegaan. Zijn afscheid was dat ik een zeer open geest had. Dus er is nog hoop.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 juli 2016 om 21:11.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 21:36   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ik zat deze morgen op de TGV naar Lyon waar ik een paar zakelijke afspraken heb. Ik was al moe en dacht een slaapje te doen over de 3en half durende rit. Mis, naast mij zat een Franstalige Jezuïeten priester van in de tachtig van een uitzonderlijke intelligentie. Hij ging naar een retraite waar Jezuïeten van over de ganse wereld deelnemen.

We hebben een non stop discussie gehad over het catholicisme, de protestanten , de Islam, de bijbel, de hypocrisie van de financiele wereld van de katholieke godsdienst, zelfs pedofilie. Een ontmoeting met een man die in verscheidene landen van Afrika en Zuid Amerika heeft gezeten en nu nog mis geeft in het Spaans in drie Brusselse kerken. Ik heb hem gezegd dat ik de godsdienst reeds lang geleden heb opgegeven omdat ik een overdosis gehad heb in het Franstalig jezuïeten college.

We hebben afscheid genomen in Lyon en hij heeft me zijn email adres gegeven. Hij zou eens met mij bij mij thuis en dag willen spenderen met een collega jezuïet priester om de discussie verder te zetten. Enerzijds ben ik te "kapitalistisch" geworden onder de leer van jezuïeten. Anderzijds zijn we in de discussie zeer diep gegaan. Zijn afscheid was dat ik een zeer open geest had. Dus er is nog hoop.
Probeer er wat humor in te werken, zo vind ik het maar niets.
Oud 9 juli 2016, 21:49   #9
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Probeer er wat humor in te werken, zo vind ik het maar niets.
Mogelijk, ik had een opwelling om dat te melden dat had ik natuurlijk beter niet gedaan. Dit forum draait hoofdzakelijk om platte Calimero slachtoffer Vlamingen en US en EU haters. Ik heb een naieve fout gemaakt, dank om mij daarop te wijzen.

Ik was nog de 911 kwibussen en de elektrische dinky toys aanbidders vergeten.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 juli 2016 om 21:53.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2016, 21:51   #10
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht

De man heeft behoefte aan omgang met gelijkgezinden en een behoefte om zieltjes te winnen voor zijn zaak. En daarmee heeft hij altijd de kost verdiend?
Oud 10 juli 2016, 04:38   #11
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Is naar de Heer gaan volgens jullie een valabele optie?
Oud 10 juli 2016, 04:42   #12
Peche
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zo een filmpje daar begrijp ik niets van. Ze kunnen et zo goed chinees praten.
Maar voortplanten? Daar zijn dieren toch nauwelijks mee bezig? Ik denk meer aan iets dat dagelijks wordt gedaan, zoals het be redigen van de zinnen als eerste behoefte. Dieren leven in kuddes if in paren. Dat zie ik dagelijks bij de vogels rond mijn woning. Dat samen leven en samenscholen is heel belangrijk.
The Matrix trilogie is wel niet te missen lectuur in deze tijden.
Enfin, is zijn tijd gepasseerd but the message remains.

Natuurlijk voortplanten. Ze zijn daar wel mee bezig, en heel intensief. Dat is het hoogste doel dat je kan bereiken als dier, erop mogen.
Maar of dat de zin van het leven is, dat is inderdaad een andere vraag.
Ik herinner mij in mijn puberteit dat ik echt MOEST. Dan was de zin meisjes het hof maken. Hoe jonger je bent hoe moeilijker dat verloopt. Naarmate we ouder zijn vinden we seks vanzelfsprekend. Zeker als getrouwd koppel dan ga je veel vanzelfsprekend nemen. Tot het eens allemaal rondom je verdwijnt. Dan komt de zingeving wel gauw knagen.

De zin is misschien gevolg geven aan onze gevoelens. Het spreekt voor zich dat seks daarin de hoogste daad
Oud 10 juli 2016, 04:48   #13
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk voortplanten. Ze zijn daar wel mee bezig, en heel intensief. Dat is het hoogste doel dat je kan bereiken als dier, erop mogen.
Ik herinner mij in mijn puberteit dat ik echt MOEST. Dan was de zin meisjes het hof maken. Hoe jonger je bent hoe moeilijker dat verloopt. Naarmate we ouder zijn vinden we seks vanzelfsprekend. Zeker als getrouwd koppel dan ga je veel vanzelfsprekend nemen. Tot het eens allemaal rondom je verdwijnt. Dan komt de zingeving wel gauw knagen.

De zin is misschien gevolg geven aan onze gevoelens. Het spreekt voor zich dat seks daarin de hoogste daad
Ik werd in de jaren 80 door een meisje gevraagd. Ik dacht voort te planten.
Oud 10 juli 2016, 05:09   #14
Peche
Banneling

Standaard

Wij hebben die evolutie stil gelegd. Maar beeld je maar eens in als er geen anti concepties waren. Hoeveel meer accidentjes zouden er zijn?
De mens plant alles in. Verwerkt het eerst in zijn hoofd en praat erover met zijn partner hedendaags. "Nemen we een kindje?"
Wij hebben veel in eigen handen genomen en dat onderscheidt ons met de dieren.
Oud 10 juli 2016, 05:30   #15
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij hebben die evolutie stil gelegd. Maar beeld je maar eens in als er geen anti concepties waren. Hoeveel meer accidentjes zouden er zijn?
De mens plant alles in. Verwerkt het eerst in zijn hoofd en praat erover met zijn partner hedendaags. "Nemen we een kindje?"
Wij hebben veel in eigen handen genomen en dat onderscheidt ons met de dieren.
Ik heb helemaal niets stil gelegd. Een lekkere bil of tiet doet het voor mij.
Een goede moeder zoeken is er niet meer bij. Daar is het te laat voor.
Oud 10 juli 2016, 05:33   #16
Peche
Banneling

Standaard

Vrouwen nemen meestal de pil. Dat is het stil leggen.
Oud 10 juli 2016, 07:18   #17
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
O jaa mooie mens ben jij naar mijn hart zeg;
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 07:25   #18
de vuile muilekoek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ik heb helemaal niets stil gelegd.
Citaat:
Een lekkere bil
of tiet doet het voor mij.
Een goede moeder zoeken is er niet meer bij. Daar is het te laat voor.
dus ge eet nog graag kip
de vuile muilekoek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2016, 08:05   #19
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Is naar de Heer gaan volgens jullie een valabele optie?
Gaan hemelen? Dat is toch beginnen aan een ander leven?
Oud 10 juli 2016, 08:12   #20
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je zegt feitelijk dat de zin van het leven verschillend is in de levensfasen. Maar is samenleven en meedoen niet de grote constante in alle levensfasen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be