![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een belangrijke factor die het leven zin geeft is ongetwijfeld 'erbijhoren' ofwel meedoen. Dat is iets dat men al op jonge leeftijd leert. Hier is een vermakelijk voorbeeld van het gelijkstellen van zin en onzin: een massale fotoshoot in de Britse havenstad Hull. Maakt eenzaamheid iemand levensmoe?
Edit. Ik probeer op mkjn tablet een foto te koppelen, maar dat lukt dus niet meteen. Dan maar de link geven. http://nos.nl/artikel/2116593-duizen...havenstad.html Laatst gewijzigd door Piero : 9 juli 2016 om 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom: wij zijn niet allemaal massamensen, er is ook altijd de enkeling. Of anders gezegd: wat is de echte zin van het leven? Zijn dat de blote billen? of is dat Gods eeuwige en oneindige Geest in de vorm van een eindeloze reeks van steeds hogere culturen?
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() In de fauna en flora voortplanten.
Maar bij de mens? Divers. https://www.youtube.com/watch?v=um1Kxewx-_s |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() anderen zo weinig mogelijk tot last zijn
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Maar voortplanten? Daar zijn dieren toch nauwelijks mee bezig? Ik denk meer aan iets dat dagelijks wordt gedaan, zoals het be redigen van de zinnen als eerste behoefte. Dieren leven in kuddes if in paren. Dat zie ik dagelijks bij de vogels rond mijn woning. Dat samen leven en samenscholen is heel belangrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zat deze morgen op de TGV naar Lyon waar ik een paar zakelijke afspraken heb. Ik was al moe en dacht een slaapje te doen over de 3en half durende rit. Mis, naast mij zat een Franstalige Jezuïeten priester van in de tachtig van een uitzonderlijke intelligentie. Hij ging naar een retraite waar Jezuïeten van over de ganse wereld deelnemen.
We hebben een non stop discussie gehad over het catholicisme, de protestanten , de Islam, de bijbel, de hypocrisie van de financiele wereld van de katholieke godsdienst, zelfs pedofilie. Een ontmoeting met een man die in verscheidene landen van Afrika en Zuid Amerika heeft gezeten en nu nog mis geeft in het Spaans in drie Brusselse kerken. Ik heb hem gezegd dat ik de godsdienst reeds lang geleden heb opgegeven omdat ik een overdosis gehad heb in het Franstalig jezuïeten college. We hebben afscheid genomen in Lyon en hij heeft me zijn email adres gegeven. Hij zou eens met mij bij mij thuis en dag willen spenderen met een collega jezuïet priester om de discussie verder te zetten. Enerzijds ben ik te "kapitalistisch" geworden onder de leer van jezuïeten. Anderzijds zijn we in de discussie zeer diep gegaan. Zijn afscheid was dat ik een zeer open geest had. Dus er is nog hoop. Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 juli 2016 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik was nog de 911 kwibussen en de elektrische dinky toys aanbidders vergeten. Laatst gewijzigd door Gipsy : 9 juli 2016 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() Is naar de Heer gaan volgens jullie een valabele optie?
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin, is zijn tijd gepasseerd but the message remains. Natuurlijk voortplanten. Ze zijn daar wel mee bezig, en heel intensief. Dat is het hoogste doel dat je kan bereiken als dier, erop mogen. Maar of dat de zin van het leven is, dat is inderdaad een andere vraag. Ik herinner mij in mijn puberteit dat ik echt MOEST. Dan was de zin meisjes het hof maken. Hoe jonger je bent hoe moeilijker dat verloopt. Naarmate we ouder zijn vinden we seks vanzelfsprekend. Zeker als getrouwd koppel dan ga je veel vanzelfsprekend nemen. Tot het eens allemaal rondom je verdwijnt. Dan komt de zingeving wel gauw knagen. De zin is misschien gevolg geven aan onze gevoelens. Het spreekt voor zich dat seks daarin de hoogste daad |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() Wij hebben die evolutie stil gelegd. Maar beeld je maar eens in als er geen anti concepties waren. Hoeveel meer accidentjes zouden er zijn?
De mens plant alles in. Verwerkt het eerst in zijn hoofd en praat erover met zijn partner hedendaags. "Nemen we een kindje?" Wij hebben veel in eigen handen genomen en dat onderscheidt ons met de dieren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een goede moeder zoeken is er niet meer bij. Daar is het te laat voor.
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Vrouwen nemen meestal de pil. Dat is het stil leggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |