Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2016, 06:36   #1
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard Het ideale aantal balletjes in een bord soep.

Volgens mij zijn er dat zeven, behalve in kervelsoep, daar mogen er acht in en 's zondags zelfs negen maar wie eet er nu kervelsoep op zondag? Zondag is meer een dag voor preisoep en in preisoep horen geen balletjes tenzij je een houten bakkes hebt en je overal balletjes in doet. Al zou dat betekenen dat je ook balletjes in je koffie doet en dat is echt geen zicht. Maar vooralsnog is het niet verboden dus doe maar op! Maar vooraleer we afdwalen: preisoep is wel lekker vind ik maar ze moet goed klaargemaakt zijn. Gelukkig geldt dat voor de meeste maaltijden. Dat ze goed klaargemaakt moeten zijn bedoel ik dan, niet dat ze sowieso lekker zijn want zo ben ik bv geen liefhebber wortelstoemp met vanille-ijs. Hoe goed klaargemaakt dat ook mag zijn. Gelukkig heb ik geleerd daar niet te lang over na te denken want het is lastig te vatten waarom 2 lekkere dingen wel lekker kunnen zijn na elkaar maar niet met elkaar. Al geldt dat ook weer niet voor alle dingen. Een beefsteak smaakt bv goed na een bord met rozemarijn-aardappeltjes maar even goed smaakt dat ook met een bord rozemarijn-aardappeltjes. Heel raar allemaal. Al kan het in het geval van de rozemarijn-aardappeltjes natuurlijk ook wel aan de rozemarijn liggen want dat is samen met tijm mijn favoriete kruid. Koriander vind ik dan weer niet lekker maar daar ging het hier niet over.
Dus; kort samengevat: hoeveel balletjes liggen (of drijven, dat hangt van de dichtheid van de soep en de balletjes af) er idealiter in een bord soep? Met een bord zijnde een doorsnee (pakweg 22cm) soepbord waarvan de omtrek ongeveer 69,08 cm maar dat had u zelf natuurlijk ook al lang berekend aan de hand van de opgegeven doorsnee. Om de oppervlakte van dit bord te berekenen heb je nog meer gegevens nodig dus begin daar aub niet zelf aan. Je weet immers niet hoe diep dat bord is!! Kijk dus uit! Bovendien speelt de oppervlakte van zo'n soepbord hier niet zo'n rol want het gaat vooral om het aantal balletjes en daar heb je in principe zelfs de doorsnede en de omtrek (al hangen die samen) niet voor nodig maar voor de volledigheid dacht ik ze toch maar snel mee te geven. Je weet maar nooit. Sommige mensen rekenen al eens graag en dan komen deze gegevens goed van pas.
Wat jullie?
Oud 27 juli 2016, 07:54   #2
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

gewoon zo veel mogelijk.

Moet die soep echt?
Oud 27 juli 2016, 07:55   #3
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

In tomatensoep horen maar twee ballen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 09:06   #4
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Stuk of 5.
Niet te veel, het is leuker om achteraf enkele uit de pot te vissen

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 10:50   #5
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Het ideale bord tomatensoep is gegarneerd met 4 ballen om u tegen te zeggen.

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 10:51   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Volgens mij zijn er dat zeven, behalve in kervelsoep, daar mogen er acht in en 's zondags zelfs negen maar wie eet er nu kervelsoep op zondag? Zondag is meer een dag voor preisoep en in preisoep horen geen balletjes tenzij je een houten bakkes hebt en je overal balletjes in doet. Al zou dat betekenen dat je ook balletjes in je koffie doet en dat is echt geen zicht. Maar vooralsnog is het niet verboden dus doe maar op! Maar vooraleer we afdwalen: preisoep is wel lekker vind ik maar ze moet goed klaargemaakt zijn. Gelukkig geldt dat voor de meeste maaltijden. Dat ze goed klaargemaakt moeten zijn bedoel ik dan, niet dat ze sowieso lekker zijn want zo ben ik bv geen liefhebber wortelstoemp met vanille-ijs. Hoe goed klaargemaakt dat ook mag zijn. Gelukkig heb ik geleerd daar niet te lang over na te denken want het is lastig te vatten waarom 2 lekkere dingen wel lekker kunnen zijn na elkaar maar niet met elkaar. Al geldt dat ook weer niet voor alle dingen. Een beefsteak smaakt bv goed na een bord met rozemarijn-aardappeltjes maar even goed smaakt dat ook met een bord rozemarijn-aardappeltjes. Heel raar allemaal. Al kan het in het geval van de rozemarijn-aardappeltjes natuurlijk ook wel aan de rozemarijn liggen want dat is samen met tijm mijn favoriete kruid. Koriander vind ik dan weer niet lekker maar daar ging het hier niet over.
Dus; kort samengevat: hoeveel balletjes liggen (of drijven, dat hangt van de dichtheid van de soep en de balletjes af) er idealiter in een bord soep? Met een bord zijnde een doorsnee (pakweg 22cm) soepbord waarvan de omtrek ongeveer 69,08 cm maar dat had u zelf natuurlijk ook al lang berekend aan de hand van de opgegeven doorsnee. Om de oppervlakte van dit bord te berekenen heb je nog meer gegevens nodig dus begin daar aub niet zelf aan. Je weet immers niet hoe diep dat bord is!! Kijk dus uit! Bovendien speelt de oppervlakte van zo'n soepbord hier niet zo'n rol want het gaat vooral om het aantal balletjes en daar heb je in principe zelfs de doorsnede en de omtrek (al hangen die samen) niet voor nodig maar voor de volledigheid dacht ik ze toch maar snel mee te geven. Je weet maar nooit. Sommige mensen rekenen al eens graag en dan komen deze gegevens goed van pas.
Wat jullie?
15 balletjes op een doordeweekse dag.
Ik eet wel altijd een heel groot bord soep.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 11:59   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

2 kilo.

Kalfsgehakt.
Oud 27 juli 2016, 12:01   #8
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Het ideale bord tomatensoep is gegarneerd met 4 ballen om u tegen te zeggen.

Euuurt.
Oud 27 juli 2016, 12:40   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Mijn heksie perfeksie zegt dat twee ballekes haar hele leven vrolijk gemaakt hebben.

Dus: minstens twee. Maar let op: met meer ballekes wordt er gemakkelijk naast het bord gemorst ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2016, 12:57   #10
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn heksie perfeksie zegt dat twee ballekes haar hele leven vrolijk gemaakt hebben.

Dus: minstens twee. Maar let op: met meer ballekes wordt er gemakkelijk naast het bord gemorst ...

.
Het is geen goed idee om zoiets op een forum te zeggen.
Dat komt altijd ongeloofwaardig over.

Laatst gewijzigd door Gamla : 27 juli 2016 om 12:58.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2016, 23:04   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
gewoon zo veel mogelijk.

Moet die soep echt?
2!!!

Ja hoor, zonder soep is het maar niks, LOL
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 00:59   #12
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
2!!!
Ja hoor, zonder soep is het maar niks, LOL
Gewoon een kieken zijn volstaat niet voor U? Moet ge nu absoluut een soepkieken zijn?

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 juli 2016 om 01:01.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2016, 19:47   #13
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wat jullie?
In jouw soep horen er maar 2 ballen thuis: de harige kloten van Johan Segers.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be