![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mij zijn er dat zeven, behalve in kervelsoep, daar mogen er acht in en 's zondags zelfs negen maar wie eet er nu kervelsoep op zondag? Zondag is meer een dag voor preisoep en in preisoep horen geen balletjes tenzij je een houten bakkes hebt en je overal balletjes in doet. Al zou dat betekenen dat je ook balletjes in je koffie doet en dat is echt geen zicht. Maar vooralsnog is het niet verboden dus doe maar op! Maar vooraleer we afdwalen: preisoep is wel lekker vind ik maar ze moet goed klaargemaakt zijn. Gelukkig geldt dat voor de meeste maaltijden. Dat ze goed klaargemaakt moeten zijn bedoel ik dan, niet dat ze sowieso lekker zijn want zo ben ik bv geen liefhebber wortelstoemp met vanille-ijs. Hoe goed klaargemaakt dat ook mag zijn. Gelukkig heb ik geleerd daar niet te lang over na te denken want het is lastig te vatten waarom 2 lekkere dingen wel lekker kunnen zijn na elkaar maar niet met elkaar. Al geldt dat ook weer niet voor alle dingen. Een beefsteak smaakt bv goed na een bord met rozemarijn-aardappeltjes maar even goed smaakt dat ook met een bord rozemarijn-aardappeltjes. Heel raar allemaal. Al kan het in het geval van de rozemarijn-aardappeltjes natuurlijk ook wel aan de rozemarijn liggen want dat is samen met tijm mijn favoriete kruid. Koriander vind ik dan weer niet lekker maar daar ging het hier niet over.
Dus; kort samengevat: hoeveel balletjes liggen (of drijven, dat hangt van de dichtheid van de soep en de balletjes af) er idealiter in een bord soep? Met een bord zijnde een doorsnee (pakweg 22cm) soepbord waarvan de omtrek ongeveer 69,08 cm maar dat had u zelf natuurlijk ook al lang berekend aan de hand van de opgegeven doorsnee. Om de oppervlakte van dit bord te berekenen heb je nog meer gegevens nodig dus begin daar aub niet zelf aan. Je weet immers niet hoe diep dat bord is!! Kijk dus uit! Bovendien speelt de oppervlakte van zo'n soepbord hier niet zo'n rol want het gaat vooral om het aantal balletjes en daar heb je in principe zelfs de doorsnede en de omtrek (al hangen die samen) niet voor nodig maar voor de volledigheid dacht ik ze toch maar snel mee te geven. Je weet maar nooit. Sommige mensen rekenen al eens graag en dan komen deze gegevens goed van pas. Wat jullie?
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon zo veel mogelijk.
Moet die soep echt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() In tomatensoep horen maar twee ballen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stuk of 5.
Niet te veel, het is leuker om achteraf enkele uit de pot te vissen
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het ideale bord tomatensoep is gegarneerd met 4 ballen om u tegen te zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik eet wel altijd een heel groot bord soep. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 2 kilo.
Kalfsgehakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Euuurt.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn heksie perfeksie zegt dat twee ballekes haar hele leven vrolijk gemaakt hebben.
Dus: minstens twee. Maar let op: met meer ballekes wordt er gemakkelijk naast het bord gemorst ... .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat komt altijd ongeloofwaardig over.
Ex Gladio Libertas Laatst gewijzigd door Gamla : 27 juli 2016 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon een kieken zijn volstaat niet voor U? Moet ge nu absoluut een soepkieken zijn?
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 29 juli 2016 om 01:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |