Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 augustus 2016, 17:16   #1
demonen
Banneling

Standaard Over de financiële transfers naar Wallonië zegt Bart De Wever geen woord meer.

Waarom doet De Wever dat? Hij heeft het Vlaams-nationalisme voor het eerst in generaties een verkiezingsoverwinning bezorgd.

GRAMMENS: Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet ik een anekdote vertellen. In december 2006, toen de N-VA nog een kartel vormde met de CD&V en geld kreeg van die partij, kwam het grote nieuws dat Jean-Marie Dedecker naar de N-VA zou overstappen. Ik stond op het punt om Dedecker te feliciteren - we kennen elkaar - toen de overstap alweer werd afgeblazen. De Wever heeft Dedecker toen een dolk in de rug gestoken. Ik heb naderhand in Journaal een hoofdartikel aan die episode gewijd. In de laatste alinea noemde ik Bart De Wever een stinkerd. Dat was ook de naam die wij als kinderen op het Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel gaven aan valsspelers op de speelplaats.

U hebt Bart De Wever nooit vertrouwd.

GRAMMENS: Inderdaad. Ik had De Wever door vanaf dag één. Een potentiële medestander zoals Dedecker zo om de tuin leiden! En dan maar liegen en bedriegen, alsof hij zich alles kan permitteren. Ik dacht toen bij mezelf: als die man zo doorgaat, gaat hij op den duur nog heel Vlaanderen bedriegen. En die verwachting is uitgekomen. Bart De Wever heeft zich nu ontpopt tot een groot verdediger van België. Ik vond hem in 2006 een stinkerd, en tien jaar later vind ik dat nog altijd.

Wat gebeurt er straks bij de verkiezingen in 2019?

GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken. Na bewezen diensten voor België zal de N-VA mogen inpakken. Mensen die zo openlijk onbetrouwbaar en oneerlijk zijn gebleken, zijn geen knip voor de neus waard. Een Vlaams spreekwoord zegt: eerlijk duurt het langst. Dat is in het echte leven ook zo. Daarom heeft iemand met het politieke curriculum van De Wever geen toekomst.

http://www.knack.be/nieuws/belgie/ne...ad-737963.html

De Wever is een ordinaire zakkenvuller, niets meer en niets minder.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 17:24   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Waarom doet De Wever dat? Hij heeft het Vlaams-nationalisme voor het eerst in generaties een verkiezingsoverwinning bezorgd.

GRAMMENS: Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet ik een anekdote vertellen. In december 2006, toen de N-VA nog een kartel vormde met de CD&V en geld kreeg van die partij, kwam het grote nieuws dat Jean-Marie Dedecker naar de N-VA zou overstappen. Ik stond op het punt om Dedecker te feliciteren - we kennen elkaar - toen de overstap alweer werd afgeblazen. De Wever heeft Dedecker toen een dolk in de rug gestoken. Ik heb naderhand in Journaal een hoofdartikel aan die episode gewijd. In de laatste alinea noemde ik Bart De Wever een stinkerd. Dat was ook de naam die wij als kinderen op het Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel gaven aan valsspelers op de speelplaats.

GRAMMENS: Inderdaad. Ik had De Wever door vanaf dag één. Een potentiële medestander zoals Dedecker zo om de tuin leiden! En dan maar liegen en bedriegen, alsof hij zich alles kan permitteren. Ik dacht toen bij mezelf: als die man zo doorgaat, gaat hij op den duur nog heel Vlaanderen bedriegen. En die verwachting is uitgekomen. Bart De Wever heeft zich nu ontpopt tot een groot verdediger van België. Ik vond hem in 2006 een stinkerd, en tien jaar later vind ik dat nog altijd.

GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken. Na bewezen diensten voor België zal de N-VA mogen inpakken. Mensen die zo openlijk onbetrouwbaar en oneerlijk zijn gebleken, zijn geen knip voor de neus waard. Een Vlaams spreekwoord zegt: eerlijk duurt het langst. Dat is in het echte leven ook zo. Daarom heeft iemand met het politieke curriculum van De Wever geen toekomst.

Het is inderdaad zo dat als je me vroeger verteld had dat Bart De Wever Hugo Schiltz als anti-Vlaming nog zou voorbijsteken, dat had ik niet voor mogelijk gehouden.
Oud 10 augustus 2016, 17:37   #3
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

"Ik had hem door" - 't is niet dat BDW er een geheim van maakt hé:

Bart De Wever: " "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"

en zijn apostel uit brasschaat:

"Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 17:51   #4
Mindset
Minister-President

Standaard

Citaat:

misschien gaan een deel van die transfers nu naar Antwerpen?
Mindset is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 19:03   #5
Rahowa
Europees Commissaris

Rahowa's schermafbeelding

Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Standaard

Verbannen naar de Walen die luis!
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 19:15   #6
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
Weer iets te diep in het glas gekeken?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 19:16   #7
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rahowa Bekijk bericht
.. spreekt vanzelf : het transferseizoen is nog niet geopend .. nooit vermoed dat er een voetbalgek schuilde in El Berbero ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 augustus 2016 om 19:17.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 19:18   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken.

Heel lang gaan we niet moeten wachten, om te weten te komen of de Gram gelijk heeft.

Ondertussen doen we maar rustig voort.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 19:27   #9
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
GRAMMENS: Ik denk dat de N-VA zó sterk achteruitgaat dat de andere partijen geen enkele poging meer zullen doen om haar erbij te betrekken.

Heel lang gaan we niet moeten wachten, om te weten te komen of de Gram gelijk heeft.

Ondertussen doen we maar rustig voort.

.
Gij zijt een kleine garnaal en zit niet mee aan de vetpotten.
Bourgeois heeft ondertussen al meer snoepreisjes gemaakt dan Happart.
Heert haalt het onderste uit de kan, de man is bijna bejaard en de vlaamse zaak interesseert hem geen zak.
Hun leuze is : eigen zakken eerst.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 19:50   #10
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stond op het punt om Dedecker te feliciteren - we kennen elkaar - toen de overstap alweer werd afgeblazen. De Wever heeft Dedecker toen een dolk in de rug gestoken. Ik heb naderhand in Journaal een hoofdartikel aan die episode gewijd. In de laatste alinea noemde ik Bart De Wever een stinkerd. Dat was ook de naam die wij als kinderen op het Sint-Jan-Berchmanscollege in Brussel gaven aan valsspelers op de speelplaats.
Verraad is niet nodig om het afspringen van die onderhandelingen te kunnen verklaren. De koppigheid en het ego van Einzelgänger Dedecker is normaal gezien genoeg.

Staat dat artikel van Grammens ergens online?
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 20:51   #11
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Verraad is niet nodig om het afspringen van die onderhandelingen te kunnen verklaren. De koppigheid en het ego van Einzelgänger Dedecker is normaal gezien genoeg.

Staat dat artikel van Grammens ergens online?
Zit achter betaalmuur van Knack.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 20:57   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Als je je registreert zonder abonnement, dan krijg je toch toegang tot enkele artikels uit die muur, per week of per maand (of zoiets). Je kan dan makkelijk kiezen uit het overzicht van artikelen van de mail die ze je regelmatig sturen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 10 augustus 2016, 21:00   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gij zijt een kleine garnaal en zit niet mee aan de vetpotten.
Bourgeois heeft ondertussen al meer snoepreisjes gemaakt dan Happart.
Heert haalt het onderste uit de kan, de man is bijna bejaard en de vlaamse zaak interesseert hem geen zak.
Hun leuze is : eigen zakken eerst.
Behalve dat ik inderdaad een kleine garnaal ben, heb je in de quote hierboven evenveel gelijk als in je geraaskal over netto-ontvangers.

.

Oud 10 augustus 2016, 21:06   #14
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof er, op een handjevol ijzervreters na, nog iemand wakker ligt van de 'Vlaamse' koers van de N-VA.

De N-VA heeft kunnen surfen op de BHV-hype, maar ze heeft die kiezers maar kunnen vasthouden door hun rechtse beloftes op het vlak van migratie, asiel en integratie. Na in de federale regering te zijn gestapt werden de verbroken 'Vlaamse' beloftes van de N-VA haar dan ook nauwelijks aangerekend: integendeel, de partij hield de eerste tijd prima stand in de peilingen. De Wever had daar ongetwijfeld op gespeculeerd. Goed gegokt, zeggen we dan.

Wat de N-VA gaandeweg wél kiezers kost is het impopulaire sociaal-economische beleid.

Wat krijgen we dan in 2019? Als de N-VA dan op haar Vlaamse strepen gaat staan zal dat niet alleen weinig geloofwaardig overkomen, er zal ook geen enkele partij zijn die daar ver in mee zal willen gaan en er ligt geen 'Vlaams' dossier klaar dat eenzelfde hype als die van BHV kan genereren. Het enige wat de N-VA werkelijk in de strijd kan werpen is haar immigratiebeleid en haar aanpak van de terreurdreiging. Die is verre van perfect, maar de meeste kiezers beseffen dat ze van de andere partijen nog minder te verwachten hebben.

Kortom, de Vlaamse kaart trekken zal (opnieuw) voor een andere keer zijn. Met het oog op 'de veiligheid van de burger' en gelet op de 'urgentie van de terreurdreiging' zal de nadruk liggen op een krachtdadig veiligheids- en immigratiebeleid. Daartoe zal de N-VA er veel aan gelegen zijn om de posten van Binnenlandse Zaken en Asiel & Migratie andermaal te bemannen. Op sociaal-economisch vlak zal de partij wat meer uit de wind gaan staan en de hete aardappel doorschuiven naar CD&V.

Bij een Vlaamse koers heeft de N-VA dus niet veel te winnen. Daarmee kunnen ze mensen als Grammens misschien zoet krijgen, maar dat zijn symboolfiguren. Die man beweert in dat interview zelfs dat België een groter gevaar is dan IS. Kan het nog gekker?

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 10 augustus 2016 om 21:15.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 21:11   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Mark Grammens is 83 jaar oud. Ik vrees dat hij mentaal niet meer zo erg bij is. Ook nogal erg veel wrok en bitterheid.

Laatst gewijzigd door quercus : 10 augustus 2016 om 21:36.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 21:16   #16
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Grammens heeft precies nogal last van gramschap. Wie speelplaats-termen als "stinkerd" gebruikt die zijn argumenten vallen in het water.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2016, 21:46   #17
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Grammens heeft precies nogal last van gramschap. Wie speelplaats-termen als "stinkerd" gebruikt die zijn argumenten vallen in het water.
Och, typisch Vlaams-nationalistisch. Daar vallen we niet meer over.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 01:11   #18
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Omdat hij zich aan zijn woord houdt en tijdens deze regeerperiode maximaal geen communautaire kwesties op tafel zou brengen.
Nu hebben we eens iemand die zijn woord houdt, ook al wordt dit feit nu misschien gebagatelliseerd, en nu is het ook niet goed.

Iemand die verder kijkt dan de zogezegde populaire praat van BDW, weet dat het op de achtergrond alle hens aan dek is om de "Vlaamse kwestie" terug te brengen tegen de verkiezingen. Was men niet een soort van "nieuwe Vlaamse grondwet" aan het schrijven of een "nieuwe staatshervorming" om het confederalisme in te voeren... ? Juist! Dus, misschien uit het oog, zijnde tijdelijk, maar zeker NIET uit het hart.
.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 11 augustus 2016 om 01:12.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 05:38   #19
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Omdat hij zich aan zijn woord houdt en tijdens deze regeerperiode maximaal geen communautaire kwesties op tafel zou brengen.
Nu hebben we eens iemand die zijn woord houdt, ook al wordt dit feit nu misschien gebagatelliseerd, en nu is het ook niet goed.

Iemand die verder kijkt dan de zogezegde populaire praat van BDW, weet dat het op de achtergrond alle hens aan dek is om de "Vlaamse kwestie" terug te brengen tegen de verkiezingen. Was men niet een soort van "nieuwe Vlaamse grondwet" aan het schrijven of een "nieuwe staatshervorming" om het confederalisme in te voeren... ? Juist! Dus, misschien uit het oog, zijnde tijdelijk, maar zeker NIET uit het hart.
.
Men heeft van twee kwaden één goed proberen maken, het gezaag van de achterban over de Vlaamse zaak en Vuye waar men niets mee aankon in één manoeuvre kalmeren. Dus die is ergens iets aan het schrijven nu. Een nieuw Vlaams handgrondvest dat moet dienen voor het federaal niveau of zoiets.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2016, 06:02   #20
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
.. kenmerkend hoe de vlaemsche strijd er tot één van het kapitaal, de bazen en hun poepers is verworden ..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be