![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moeten we weer vaststellen dat de procedurefoutjes een middel zijn om vooral krapuul te laten lopen? O ja: "dat is normaal en dat moet zo in een democratie anders kan men iedereen zomaar aanpakken" is het stupide antwoord dat zal volgen zeker? Bepaalde "procedurefoutjes" zoals het onnozel ontbreken van een handtekening van een magistraat of zo moet men maar eens dringend durven van tafel vegen en gerechtigheid laten geschieden! Zoals in de Vlaamse film "Het vonnis" mooi aangetoond wordt, en denkend aan die tien stukjes vreemd krapuul die een tijdje geleden al juichend de rechtbank uit stormden want er was ergens een procedurefoutje, ook al stond het onomstotelijk vast wat ze hadden uitgespookt... Is dat democratie en de naam gerechtigheid waardig? Laatst gewijzigd door andev : 12 augustus 2016 om 19:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Raadkamer vindt dat de aanhouding niet meer vereist is, ik begrijp uw probleem niet.
Er is geen sprake van procedurefouten, in tegendeel, de procedure wordt gevolgd.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De raadkamer had zich eerst wat ontstresst met enkele reefers en een scheutje coke. Je moet in vorm zijn alvorens belangrijke beslissingen te nemen. In het bijzonder als het over je dealer gaat.
![]() |
#4 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Oh neen! Cannabis! Wat 'n gevaarlijke man!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij zit in voorlopige hechtenis. De raadkamer vindt dat zijn aanhouding niet meer nodig is voor het onderzoek. Het eigenlijke proces moet nog gevoerd worden. Ik lees nergens het woord "procedurefout", kan ook niet omdat er nog geen proces gevoerd is. Beter lezen waar het over gaat mijn beste! En inderdaad, een ontbrekende handtekening is geen reden om iemand vrij te laten waarvan bewezen is dat ie schuldig is aan één of meerdere strafbare feiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inmiddels voor de zoveelste keer;
We kunnen het eigenlijk de "juridische vaklui" niet meer kwalijk nemen dat ze gewoon de vigerende wetten en procedures volgen. We kunnen het wel onze slaperige volksvertegenwoordigers kwalijk nemen dat ze,in plaats van elkaar te bekampen en vliegen af te vangen en "voorstelletjes" te doen in verband met iets wat op twitter of facebook geweest is,niet eens grondig de wetgeving doorspitten en verbeteren.(NIET compliceren).... En als dan de achtergrond van onze volksvertegenwoordiging,over de partijen heen,bekeken wordt,dan begrijpen we het probleem.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de handtekening van de onderzoeksrechter ontbreekt op het huiszoekingsbevel waarmee men 'het bewijs' gevonden heeft, dan vrees ik dat dit een procedurefout is van zulke orde dat het bewijsmateriaal niet meer mee telt, en dus is de vrijlating de enige beslissing die nog genomen kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |