Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 september 2016, 09:49   #1
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard De Wever pleegt politieke zelfmoord

“Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever amper een jaar geleden. Het onderwerp bleef toen een groot taboe, want De Wever begreep als geen ander dat raken aan de populaire bedrijfswagens zo goed als politieke zelfmoord is.

Intussen geven de meeste politieke partijen aan dat het systeem van de bedrijfs*wagens uit de hand gelopen is. Ook De Wever draaide langzaam maar zeker bij. En kijk, nu legt zijn *minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet, berekend voorstel op tafel om bedrijfswagens aan te pakken. De opbrengst wil Van Overtveldt gebruiken om de verlaging van de vennootschapsbelasting voor bedrijven te betalen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160902_02452285

Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes.
Wie gelooft die mensen nog?
"De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?"
versus
"Alles kaat koet".

Laatst gewijzigd door demonen : 3 september 2016 om 09:52.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 09:57   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Gisteren zei De Wever nog dat de besparingen te traag hun effect bereiken.

Conclusie: er moet een tandje bijgestoken worden.

Benieuwd naar welke heilige huisjes van de andere partijen nu op de voorgrond zullen treden.


Versta je dat Demonen ?
Politiek in een coaliteit ?
Inspelen op de actualiteit, ook als het wat tegen slaagt ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 09:59   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.715
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
“Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever amper een jaar geleden. Het onderwerp bleef toen een groot taboe, want De Wever begreep als geen ander dat raken aan de populaire bedrijfswagens zo goed als politieke zelfmoord is.

Intussen geven de meeste politieke partijen aan dat het systeem van de bedrijfs*wagens uit de hand gelopen is. Ook De Wever draaide langzaam maar zeker bij. En kijk, nu legt zijn *minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet, berekend voorstel op tafel om bedrijfswagens aan te pakken. De opbrengst wil Van Overtveldt gebruiken om de verlaging van de vennootschapsbelasting voor bedrijven te betalen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160902_02452285

Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes.
Wie gelooft die mensen nog?
"De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?"
versus
"Alles kaat koet".
Ik twijfel er aan of u het artikel gelezen en / of begrepen heeft
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:02   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
“Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever amper een jaar geleden. Het onderwerp bleef toen een groot taboe, want De Wever begreep als geen ander dat raken aan de populaire bedrijfswagens zo goed als politieke zelfmoord is.

Intussen geven de meeste politieke partijen aan dat het systeem van de bedrijfs*wagens uit de hand gelopen is. Ook De Wever draaide langzaam maar zeker bij. En kijk, nu legt zijn *minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet, berekend voorstel op tafel om bedrijfswagens aan te pakken. De opbrengst wil Van Overtveldt gebruiken om de verlaging van de vennootschapsbelasting voor bedrijven te betalen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160902_02452285

Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes.
Wie gelooft die mensen nog?
"De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?"
versus
"Alles kaat koet".
Ik denk helemaal niet dat ze "radeloos" zijn. Want dan zouden ze zich veeleer héél stilletjes houden.
Ze hebben het lef om de problemen klaar en duidelijk in het licht te stellen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:02   #5
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
“Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever amper een jaar geleden. Het onderwerp bleef toen een groot taboe, want De Wever begreep als geen ander dat raken aan de populaire bedrijfswagens zo goed als politieke zelfmoord is.

Intussen geven de meeste politieke partijen aan dat het systeem van de bedrijfs*wagens uit de hand gelopen is. Ook De Wever draaide langzaam maar zeker bij. En kijk, nu legt zijn *minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet, berekend voorstel op tafel om bedrijfswagens aan te pakken. De opbrengst wil Van Overtveldt gebruiken om de verlaging van de vennootschapsbelasting voor bedrijven te betalen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160902_02452285

Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes.
Wie gelooft die mensen nog?
"De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?"
versus
"Alles kaat koet".
De Wever gaat hiermee scoren bij het overige deel van de bevolking dat moet mee betalen aan de 5 miljard euro subsidie jaarlijks voor salariswagens. Een oneerlijke besteding van gemeenschapsgeld.

Laatst gewijzigd door bartelx : 3 september 2016 om 10:03.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:06   #6
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gisteren zei De Wever nog dat de besparingen te traag hun effect bereiken.



.
Over welke besparingen heb jij het?
Ik zie de schulden elke dag toenenemen en jij spreekt van besparingen!!

Weverke zei in zijn verkiezingsretoriek dat hij in 10 jaar tojd de schulden naar 60% zou brengen.
Ik denk dat onze zondagseconomist zich vergist heeft en 160% van het BBP bedoelde.

Laatst gewijzigd door speurneus : 3 september 2016 om 10:10.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:07   #7
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik denk helemaal niet dat ze "radeloos" zijn. Want dan zouden ze zich veeleer héél stilletjes houden.
Ze hebben het lef om de problemen klaar en duidelijk in het licht te stellen.
Ja? Ook het probleem dat onze ambtenarij (met uitsluiting van het onderwijs dan nog want anders nog erger) in verhouding met Nederland jaarlijks ongeveer 14 miljard euro meer kost?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:14   #8
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja? Ook het probleem dat onze ambtenarij (met uitsluiting van het onderwijs dan nog want anders nog erger) in verhouding met Nederland jaarlijks ongeveer 14 miljard euro meer kost?
't Kan aan mij liggen, maar ik begrijp het niet.
Bedoel je dat relatief gezien, of in exacte cijfers? Tegenover welke totaliateit van personeelskost staat die 14 miljard? Welk percentage zijn we te duur of minder efficiënt?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:14   #9
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
“Bedrijfswagens, daar raak ik niet aan”, zei N-VA-voorzitter Bart De Wever amper een jaar geleden. Het onderwerp bleef toen een groot taboe, want De Wever begreep als geen ander dat raken aan de populaire bedrijfswagens zo goed als politieke zelfmoord is.

Intussen geven de meeste politieke partijen aan dat het systeem van de bedrijfs*wagens uit de hand gelopen is. Ook De Wever draaide langzaam maar zeker bij. En kijk, nu legt zijn *minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) een concreet, berekend voorstel op tafel om bedrijfswagens aan te pakken. De opbrengst wil Van Overtveldt gebruiken om de verlaging van de vennootschapsbelasting voor bedrijven te betalen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160902_02452285

Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes.
Wie gelooft die mensen nog?
"De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?"
versus
"Alles kaat koet".
Ik kan mis zijn en af en toe sla je de nagel op de kop maar ik heb zo het vermoeden dat jij betaald wordt door de anti NVA partijen per geplaatste reactie?
Moest je nu even kritisch zijn voor alle partijen zou ik je posts ernstiger vinden.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:21   #10
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
't Kan aan mij liggen, maar ik begrijp het niet.
Bedoel je dat relatief gezien, of in exacte cijfers? Tegenover welke totaliateit van personeelskost staat die 14 miljard? Welk percentage zijn we te duur of minder efficiënt?
Ik verwijs hier eigenlijk naar een artikel dat hier een jaar of twee geleden werd besproken.
Een artikel waaruit bleek dat we, op Cyprus na , in vergelijking tot de bevolking, de duurste ambtenarij hebben van heel de EU en dat we , in vergelijking met Nederlland, het per jaar met ongeveer 14 miljard euro minder zou moeten kunnen doen.
OK , Nederland is het best, maar toch, 14 miljard per jaar meerkost ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:23   #11
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
De Wever gaat hiermee scoren bij het overige deel van de bevolking dat moet mee betalen aan de 5 miljard euro subsidie jaarlijks voor salariswagens. Een oneerlijke besteding van gemeenschapsgeld.
Wat een belachelijke redenering.
Hoe kun je bedrijfsinvesteringen nu gelijk stellen met subsidies!!
Weet jij wel hoeveel al die salariswagens op jaarbasis opbrengen aan BTW (aankoop, leasing, onderhoud, verzekeringen) en accijnzen op brandstoffen? Besef jij wel hoeveel garages, verzekeringsagenten, leasingmaatschappijen en hun personeel hier dagelijks hun brood mee verdienen?
Denk toch eens even na alvorens onzin op het net te spuien.
speurneus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:25   #12
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

@Pericles
Da's dan met 1/5 minder ambtenaren,ofwel met minder werkingskosten.

Laatst gewijzigd door bartelx : 3 september 2016 om 10:25.
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:26   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat een belachelijke redenering.
Hoe kun je bedrijfsinvesteringen nu gelijk stellen met subsidies!!
Weet jij wel hoeveel al die salariswagens op jaarbasis opbrengen aan BTW (aankoop, leasing, onderhoud, verzekeringen) en accijnzen op brandstoffen? Besef jij wel hoeveel garages, verzekeringsagenten, leasingmaatschappijen en hun personeel hier dagelijks hun brood mee verdienen?
Denk toch eens even na alvorens onzin op het net te spuien.
De kostprijs van onze ambtenarij brengen op het niveau van die van Nederland zou een besparing opbrengen die 40 keer zo groot is.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:26   #14
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
[b]Die De Wever en zijn partij zijn radeloos, ze weten het niet meer en draaien met de wind : de kracht van de veranderende beloftes.
Wie gelooft die mensen nog?
"De economie trekt terug aan, U voelt dat toch ook?"
versus
"Alles kaat koet".
Demonen, de ouderdom slaat toe: je bent totaal vergeten van de sluiting van Caterpillar aan De Wever toe te schrijven.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:27   #15
bartelx
Parlementslid
 
bartelx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2012
Berichten: 1.942
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wat een belachelijke redenering.
Hoe kun je bedrijfsinvesteringen nu gelijk stellen met subsidies!!
Weet jij wel hoeveel al die salariswagens op jaarbasis opbrengen aan BTW (aankoop, leasing, onderhoud, verzekeringen) en accijnzen op brandstoffen? Besef jij wel hoeveel garages, verzekeringsagenten, leasingmaatschappijen en hun personeel hier dagelijks hun brood mee verdienen?
Denk toch eens even na alvorens onzin op het net te spuien.
Hoeveel maatschappelijke overlast, verloren file uren bezorgen de bedrijfswagens ons. Hoeveel milieuoverlast is er door de veel te grote wagens. Vind je het normaal dat die 5 miljard euro subsidie door alle belastingbetalers moet worden opgehoest?
bartelx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 10:50   #16
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja? Ook het probleem dat onze ambtenarij (met uitsluiting van het onderwijs dan nog want anders nog erger) in verhouding met Nederland jaarlijks ongeveer 14 miljard euro meer kost?
Wat mij betreft mogen ze ook dat eens rustig aankaarten. Het toont nog maar eens aan dat Nederland, met merkelijk meer inwoners dan België, ook op dat vlak een véél performanter land is. Vlaamse belgicistische "Olland"-haters lezen dat natuurlijk niet graag. Daarom alleen reeds klop ik het graag nog eens in hun gescleroseerde hersenen.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 11:11   #17
demonen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Demonen, de ouderdom slaat toe: je bent totaal vergeten van de sluiting van Caterpillar aan De Wever toe te schrijven.
De Wever zegt dat Walen luierikken zijn.
Dat hij dat in Gosselies gaat vertellen!
Verder zijn de meeste maatregelen genomen door de N-VA niet eens van kracht. De meesten gaan pas in na de volgende verkiezingen, sommige pas vanaf 2020 en zelfs na 2030.
Aan de ziekte van België, het enorme overheidsbeslag, wordt niet eens geraakt.
Politieke moed?

Laatst gewijzigd door demonen : 3 september 2016 om 11:12.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 11:15   #18
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wat mij betreft mogen ze ook dat eens rustig aankaarten. Het toont nog maar eens aan dat Nederland, met merkelijk meer inwoners dan België, ook op dat vlak een véél performanter land is. Vlaamse belgicistische "Olland"-haters lezen dat natuurlijk niet graag. Daarom alleen reeds klop ik het graag nog eens in hun gescleroseerde hersenen.
Je reactie klopt volledig. Ten tijde van Balkenende had "Het konijn" 30% meer pré dan zijn ol landse collega. De OUZO heeft ooit berekend dat het Belgisch overheidsbeslag ca 33% duurder is per inwoner dan 25 ons omringende landen.
"Gescleroseerde hersenen" ken ik niet maar ik denk dat het soms een weldaad kan zijn die te hebben?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 11:21   #19
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 43.142
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Je reactie klopt volledig. Ten tijde van Balkenende had "Het konijn" 30% meer pré dan zijn ol landse collega. De OUZO heeft ooit berekend dat het Belgisch overheidsbeslag ca 33% duurder is per inwoner dan 25 ons omringende landen.
"Gescleroseerde hersenen" ken ik niet maar ik denk dat het soms een weldaad kan zijn die te hebben?

Je hebt dan wel heel wat minder zorgen. Je ziet immers de problemen niet meer. Dan wordt je "demandeur de rien"...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2016, 11:21   #20
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartelx Bekijk bericht
De Wever gaat hiermee scoren bij het overige deel van de bevolking dat moet mee betalen aan de 5 miljard euro subsidie jaarlijks voor salariswagens. Een oneerlijke besteding van gemeenschapsgeld.
Bij mij alvast niet alhoewel ik mee betaal. Ik ben niet jaloers van aard.
Wat ik wel nog altijd zoek zijn besparingen en afslanken van dat onnodig onefficiënt te veel aan regeringen en hun adepten.
Van het profitariaat tout court, daar durft geen enkele partij zich profileren uit angst hun eigen jobke te verliezen.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be