![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan geen link geven want de website van HBVL ligt plat.
Koen Snoekx schrijft het volgende: Eén conclusie na een tocht langs 10 stations in de Belgische provinciehoofdsteden. "Station van Hasselt: Vergeetput van de NMBS". Het hele artikel overschrijven zou teveel van mijn tijd vergen. Toch wil ik gerust de vergelijkingscijfers hier neertypen.
Sta me toe op te merken dat de cijfers juist geïnterpreteerd dienen te worden. Niet ieder station had nood aan een grondige renovatie, sommige stations werden tussendoor wel goed onderhouden. Ook de cijfers van de reizigers moeten met de nodige voorzichtigheid gebruikt worden. Hasselt heeft bijvoorbeeld heel weinig parking, hierdoor nemen reizigers soms elders de trein (het station voor of het station achter Hasselt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Limburgers zijn walen die Nederlands spreken. Waarom daar geld in steken ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Berchem is een veel gebruikt station dat wel eens een renovatie kan gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is nochtans een privé onderhoudsfirma die instaat voor dat onderhoud maar daar duidelijk niet in slaagt. Toch raar dat u dit vergeten bent. En u vergeet het nieuwe gerechtsgebouw juist naast het station van Hasselt. Ondergrondse parking met korting voor treinreizigers die daar hun auto parkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is een structureel probleem en geen probleem dat men oplost met stoffer en blik. Blijkt nu ook nog eens dat de buitenomgeving onderhouden wordt door Infrabel. De privéfirma staat enkel in voor het kuisen van de loketten en de burelen. Zelfs de tunnels en ... zijn voor rekening van INFRABEL. Bel maar eens naar Hasselt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sinds Stevaert van Hasselt een auto-vijandige stad maakte kan je ze beter vermijden.
Ik stapte niet alleen in Kiewit op als ik de trein moest nemen (waar niet eens een station is maar alleen een stopplaats) ik liet ook de Hasselse winkelstraten "links" liggen wegens vijandig voor wagens. Wat het onderhoud van het station betreft.....Als dat gebeurt door hetzelfde soort personeel dat de spoorwegen en de spoorbermen "onderhoudt" dan begrijp ik wat er aan de hand is in Hasselt. Tien mannen van een dozijn die met de handen op de rug toekijken hoe twee mannen de handen uit de mouwen steken.... Ik snap alleen niet dat alleen het station in Hasselt slecht onderhouden zou zijn. Of de prioriteiten van het Hasseltste stadsbestuur moeten daar voor iets tussenzitten....
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Franstaligen leggen de nadruk op het station van Froyennes.
Schandalig hoe weinig daarin geïnvesteerd wordt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bij de NMBS wordt nog dagelijks het wafelijzersysteem toegepast.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Luik-Guillemins 312 miljoen euro voor 102.340 reizigers / week. Bergen 272 miljoen euro voor 52.249 reizigers / week. Gent-Stint-Pieters 226 miljoen euro voor 322.315 reizigers / week. Brugge 58 miljoen euro voor 114.666 reizigers / week. Leuven 27 miljoen euro voor 189.060 reizigers / week. Aarlen 3 miljoen euro voor 23.506 reizigers / week. Namen Renovatiekosten zijn onbekend voor 108.804 reizigers / week. Hasselt 0 miljoen euro voor 42.123 reizigers / week. Waver 0 miljoen euro voor 5.536 reizigers / week. [:quote] Dat is samen 1.673 miljoen. Waarvan in Vlaanderen 1.086 miljoen en in Wallonië 587 miljoen geïnvesteerd wordt. M.a.w. volgens deze cijfers krijgt Vlaanderen 63,36% van het totaalbedrag. Waarvan 0,00% naar Limburg gaat. Terwijl Limburgers via allerlei autotaksen meer dan zijn deel bijdragen aan de subsidiëring van het openbaar vervoer. Hier afkomen dat de Walen schuldig zijn aan het miskennen van Limburg bij spoorinvesteringen is larie als ik deze cijfers bekijk. Die uitleg is dus enkel goed om de aandacht af te leiden van Vlaams wanbeheer.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;8289854]
Citaat:
NMBS is federaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=pajoske;8289854]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() [quote=reservespeler;8289857]JA, en dan? Zijn er geen Vlamingen die invloed hebben op de besteding van 60% van de totale NMBS investeringen die naar Vlaanderen gaan? Zijn het de Walen die beslist hebben dat 775 miljoen euro naar Antwerpen-centraal gaan en 0 euro naar Hasselt? Hebben de Vlaamse politici geprotesteerd zodat Antwerpen minder zou krijgen en het aftandse station van Hasselt eindelijk een vernieuwing zou krijgen?
De grote manitou van Antwerpen komt voor de onnozelste mededelingen en eigen meningen op TV. Hebt gij die, als voorzitter van de grootste Vlaamse partij, horen protesteren over de slechte verdeling van NMBS-geld in het Vlaamse gewest? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles wat Federaal is is sowieso slecht en de fout van de Walen. Laatst gewijzigd door Henri1 : 14 november 2016 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar inderdaad, de Walen horen daarbij.
![]() |
![]() |