![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De zelfrijdende auto is de toekomst blijkbaar.
Heel erg tof maar dit heeft ook zo zijn bijkomende complicaties. Voornamelijk dat die auto's zullen stoppen voor iedere hindernis zoals een voetganger of andere hindernis (maakt weinig uit welke). Bijgevolg zullen voetgangers en fietsers ook niet meer stoppen voor auto's. Dat lijkt op het eerste gezicht heel erg tof voor voetgangers of fietsers maar dat gaat een chaos veroorzaken waardoor alles en iedereen zal blijven stilstaan om den duur. Wees maar gerust, men zal het expres doen.
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zelfrijdende voertuigen hebben een remweg eigen aan hun remsysteem, weliswaar iets korter - pure menselijke reactietijd (~ 0,5-0,8 sec) bestaat niet - maar nog altijd ruim genoeg om bvb een voetganger dodelijk aan te rijden. En indien de voetganger vanop een zekere nipte veiligheidsafstand oversteekt om verkeerschaos te veroorzaken, wees maar gerust daar zullen ze wel een detectie-oplosing voor vinden. Big Broth€r is watching, de kassa zal rinkelen... Ook bij (rood) voetgangersverkeerslichten, wie weet via hun smartphone/andere.... In elk geval zullen zelfrijdende voertuigen nu altijd wel vertragen en stoppen voor een zebrapad indien er voetgangers willen oversteken, de camera´s zullen dat moeten kunnen herkennen. Dus voetgangers zullen meer gebruik maken van het zebrapad (wettelijke term voetgangersoversteekplaats), wat overigens verplicht is binnen de 30 m. Gevolg: minder chaos in het verkeer door overdreven (menselijke) hoffelijkheid op plaatsen waar de (misbruikende) voetganger/fietser geen voorrang heeft.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2017 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De hele verre toekomst dan wel. Gewoon afwachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Fietsers idem. En wat bij een drukke oversteekplaats? Je zal er uren blijven staan. En iedereen achter u. Dit gaat een fiasco worden.
![]() |
![]() |
#6 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tot ze omver gereden worden zoals ik al uitlegde. De fysieke remweg blijft immers gelijk, ook zelfrijdende auto´s kunnen dan nooit op tijd stoppen. Citaat:
Citaat:
Je bent dus onnodig aan ´t zeveren. Bovendien gaan de zelfrijdende auto´s vooral gebruikt worden waar geen voetgangers en (brom)fietsers nooit mogen komen, namelijk de snelweg en autoweg. Gewone of zelfrijdende auto´s of een mix ervan, er zal niets veranderen.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2017 om 20:16. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wagens die stoppen met sensoren zullen niet beginnen rijden zolang er iets in de weg ligt of staat. Anders zijn die sensoren kapot. Wat natuurlijk ook al eens zal gebeuren. Ik zou bv eens 50 zelfrijdende wagens door Eeklo willen zien te geraken. De mensen springen daar nu al overal voor de auto's. Je bent weer aan het dromen dat de mensen ook nog eens gaan meewerken met die auto's micele. Kinderlijk naïef.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 januari 2017 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ONZIN = Negeer
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 9 januari 2017 om 20:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 10"000 op zijn minst.
Blijf van die pillen af micele. Je draait door.
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sorry ik wist niet dat jij in je eigen wereldje leefde. Misschien eens begeleid wandelen of zo?
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat allemaal best héél knap dat men dit allemaal kan verwezenlijken maar langs de andere kant stel ik er mij toch vragen bij in de zin van: als de eerste de beste hacker daar op los gaat??? Die jongens/meisjes gaan plat van het lachen op huidig ogenblik denk ik.
![]() Ik sta best achter de technologische vooruitgang als die iets toevoegt, niet als we ons daar mogelijk nog meer problemen met op onze nek zouden kunnen gaan halen. Of is dat te ver gezocht? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 januari 2017 om 08:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Staatssecretaris
|
![]() Haha de peuter kan niet meer winnen en dan maar wat bullshit intikken
![]() Wat het leuker maakt : wat met jeugd die constant gaat doen alsof ze gaan over steken en het niet doen? Wat gaat een zelf rijdende wagen dan doen? Stoppen en dan maar terug willen vertrekken? En dan doet die puber weer alsof hij gaat oversteken. En je staat ineens terug stil. Het enige wat ze kunnen doen is dat voetgangers en fietsers geen voorrang meer hebben bij het oversteken. En dat zou ook terecht zijn. Zelfs vandaag zouden ze dat al moeten doen. Voor een voetganger kost het niets om even stil te blijven staan. Een wagen moet remmen en terug gas geven. Dus wie vindt dat voetgangers en fietsers voorrang moeten blijven krijgen moet niet over het milieu komen zagen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb zelfs de indruk dat men met het invoeren van alle mogelijke nieuwe regeltjes de zwakke weggebruiker voetganger het 'vuur nog meer aan de schenen legt' alsook de autobestuurders. De nieuwe regeltjes: Ze mogen gebruik maken van de twee rijrichtingen in bepaalde straten, straten die voor het gemotoriseerde verkeer maar één richting telt. Het is en blijft gevaarlijk. Op bepaalde plaatsen/punten mogen ze door het rode licht knallen. Gevaarlijk? En er zijn nog wel zo een paar totaal uit de lucht gegrepen 'vernieuwingen'. De zelfrijdende voertuigen iets waar we een groooooot ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 10 januari 2017 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knallen dan nog. Gewoon bij het afslaan naar rechts waar een afgescheiden fietspad is. Ze komen zelfs niet in de buurt van de auto. Daar is helemaal niks gevaarlijks aan, het is de logica zelve. In de VS is het zelfs zo dat auto's die rechtsaf moeten ook gewoon door het rood mogen rijden als ze zien dat de rijbaan vrij is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Neen fietsers zijn wielerterroristen geworden en voetgangers denken dat de rijweg een plaats is waar zij de wetten mogen dicteren. Wel 1 opmerking : een wagen is nog altijd net iets sterker dan een voetganger of een fietser. Ze spelen Russische roulette met hun leven en niet met dat van de bestuurder in de wagen!!!!!!!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2017 om 15:21. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik je mag geloven (voor alle duidelijkheid, ik geloof nooit iets van wat je zegt), dan rijdt jij elk weekend bijna een paar fietsers omver. Jij moet nogal pech hebben dat je altijd een onvoorzichtige fietser tegenkomt. Aan de andere kant moet jij nogal geluk hebben dat het nog nooit effectief tot een aanrijding is gekomen. Zeker omwille van je stoere woordjes hier, waarbij je nooit of te nimmer op de rem gaat staan voor een voetganger of fietser!!!!
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat het gedrag van voetgangers (en fietsers) wel zou kunnen wijzigen als de auto's zelfrijdend worden is goed mogelijk. Omdat zelfrijdende voertuigen de verkeerswet strikter naleven en per definitie alle mogelijke risico's uit de weg gaan, kunnen zwakke weggebruikers zich veel risicovoller gedragen in het verkeer. Dat is de hypothese van volgend wetenschappelijk onderzoek.
Je kan als voetganger oversteken op een oversteekplaats en ergens halverwege halt houden, daar staan de zelfrijdende voertuigen dan, volledig geïmmobiliseerd... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jouw kan... is niet toegelaten. Dat kunnen de voetganger trouwens vandaag ook al, heeft dus alweer niets met een zelfrijdend voertuig te maken.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2017 om 16:49. |
|
![]() |
![]() |