![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...an-wordt.dhtml
Volgt u even mee: Jessica gaat al meer dan een jaar als meisje naar school. Nochtans werd ze als jongen geboren. Haar ouders gingen uit elkaar toen ze nog een baby was. Jessica woont bij haar lesbische moeder Ella. De partner van Ella, Alex, is nu ook man geworden. Alex ontdekte dat ze zelf transgender was toen ze voor Jessica informatie over het onderwerp verzamelde. En u dacht dat het in 'Thuis' al moeilijk is, met Franky die Kaat is geworden? Wat kinderen en de huidige jeugd allemaal te verduren krijgen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U kunt dat, zoals veel anderen, niet vatten. Dus het is maar 'n overgewaaide trend?
Wat zou beter zijn? Die kinderen het 'afleren'? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() Ze doen er niemand kwaad mee .... en ze vallen er niemand mee lastig zolang je ze maar laat doen, heel wat anders dan de islam
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() ja tuurlijk, die transgenders die gaan door zo'n transitie en lange lijdensweg uit puur plezier.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Transgenders, een nieuwe rage: Volgt U even mee?
Neen, dank je, ik volg niet even mee. Loop maar zelf achter je neus aan. Als ge verstaat wat ik bedoel. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]() Bekeren? Wat bedoel je daar mee?
![]() |
#8 |
|
![]() Het moet inderdaad héél diep zitten om die lijdensweg te willen ondergaan. Een keuze die ik altijd zal respecteren, hoewel ik ze niet echt begrijp. Als ouder van drie volwassen kinderen zou het er ook heel moeilijk mee hebben indien er één die keuze maken en toch zou ik het respecteren. Het is gelukkig niet aan de orde.
![]() |
#9 |
|
![]() mensen die dit bestempelen als "een rage" zouden hun excuses moeten aanbieden aan iedereen die met de problematiek en de stigmatisering te maken krijgen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over zulke dingen wil ik mij niet uitspreken. Gewoon omdat ik het niet begrijp. Ik kan het mij eenvoudigweg niet voorstellen. Verleden week-end nog ging ik op familiebezoek. Aan de heel gezellige tafel zaten onder meer twee lesbische jonge vrouwen. Eén van beide heeft zich een twee jaar terug kunstmatig laten insemineren. ze zijn dus een jong koppel met een schattige kleuter. Aan dezelfde tafel zaten ook twee jonge mannen die in een homo-relatie samenleven. Het is nu eenmaal onze hedendaagse westerse wereld. Ik aanvaard het ook al begrijp ik het niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is nu eenmaal onze westerse samenleving, die dat accepteert. Die zulke mensen accepteert en respecteert. En hen niet langer in de gevangenis gooit, op de brandstapel zet, of zoals elders in de wereld, van een hoog gebouw gooit met het hoofd naar beneden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt; aangeleerd/aangepraat?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze hadden geen model dat ik goed vond.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
transgenders zijn heus niet zo uniek maar het taboe is groot en daardoor krijgen ze de indruk van wel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meestal om daarna als hoer verder te doen.
Veel verder reikt hun probleem nu ook weer niet.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Decennia geleden had ik een oom die woest werd als er iets openlijk homoseksueel in de media kwam. Volgens hem moisten ze daar allemaal niet teveel reclame over maken'. Is het zo dat ik dit draadje moet begrijpen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vond als kind traditioneel katholieke verhalen ook best ingewikkeld: de onbevlekte ontvangenis, de heilige drievuldigheid, het concept van eeuwig leven na de dood (dat me als onaantrekkelijk en zelfs zeer beangstigend overkwam).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maak u geen zorgen, je gaat in geen geval naar de hemel.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Of er nu iemand homo is of lesbisch is, dat maakt toch niet uit.
Of je nu bi bent of hetero, dat maakt toch ook niet uit. Als iemand een geslachtsverandering wilt omdat hij of zij zich dan beter voelt in zijn of haar lichaam dat is toch de keuze van die persoon zelf. Die persoon die een geslachtsverandering wilt en laat doen , doet daar toch niemand kwaad bij. Je moet zo een keuze respecteren. |
![]() |
![]() |