![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Sinds afgelopen nacht hoor ik één of meerdere muizen in m'n slaapkamer nota bene. De kamer van alle kamers, weldra een ex-kamer, dat wel. Ik werd 's nachts uit mijn slaap opgeschrikt en daarnet zag ik er een klein grijs-zwart ding van de ene naar de andere kant lopen! En ik ben echt wel vies van muizen.
Wat doe ik er tegen voor de periode dat ik hier nog zit? Liefst goedkope oplossingen voorstellen, met dank. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Muizen vluchten nu massaal binnen omdat het 's nachts kouder wordt. Wij zetten in dit seizoen daarom altijd de airco op minimum.
P.S. Dit geldt ook voor spinnen!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Ik drink geen smirnoff, eigenlijk bijna geen alcohol. Het zou dus geldverspilling zijn moest het ook niet werken op de muizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bon, ik haal gif in huis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Huize Chaos hebben we een natuurlijk afweersysteem tegen levende muizen.
Het enige nadeeltjes zijn dat na het binnenbrengen de muizen niet noodzakelijk dood zijn, en na het doden niet noodzakelijk volledig opgegeten. Tot een paar jaar terug was dat geen punt. Onze Duitse herder vond levende muis geleverd door onze katten heerlijk. Een horse d'oevre als het ware. Hapslikweg. Dus ik stel voor dat ik eens langskom, met een reismand waar 1 machtige jager inzit. In dit geval onze Isegrim. ![]()
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 14 september 2014 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar kan ik geen uitspraak over doen.
Wat ik wel kan zeggen dat van onze 7 rakkers Isegrim wel de meest succesvolle van de hoop is.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mijne op de foto vangt gewoonlijk alleen motten.
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons varieert het tussen spitsmuisjes, kleine ratjes, mollen, duiven tot en met patrijzen. Met als afwisseling, stukken gebraden kip of schaap.
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik had vroeger zo'n wit laboratorium (albino) muisje, zo'n lief beestje, muisjes zijn wel degelijk aanhankelijke diertjes en slim ook ... én proper! dat beestje waste zichzelf dagelijks (net als een kat/poes) met zijn 2 pootjes achter zijn oren en dan de rest van zijn lijfje, ook ging die altijd zijn behoeftes doen in 1 van de hoeken ver van zijn "huisje" ![]() Laatst gewijzigd door bembem : 15 september 2014 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister
|
![]() muizen zijn huisdieren, dit zijn geen ratten he ...
![]() " De meest diervriendelijke en effectieve bestrijding wordt bereikt door het huis goed schoon te houden en vooral bakvet op het gasfornuis, broodkruimels op de vloer of in het broodrooster, etensresten op en in pannen te verwijderen, en geen eten in open verpakkingen te laten slingeren." (wiki) Muizen hebben een zeer goed aanpassingsvermogen, en hebben het snel door wat er aan de hand is: ![]() nog uit wiki: " Deze soort heeft zich in de voetstappen van de mens over vrijwel de hele wereld verspreid. Hierdoor is de huismuis na de mens het zoogdier met de grootste verspreiding ter wereld." Laatst gewijzigd door piazzolla : 15 september 2014 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi èh?
![]() Die van Xeno ook. ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |