![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() PS wil cumulverbod verstrengen: 'Burgemeestersloon afstaan als je in het parlement zit' .
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ps...al-782167.html Rechtstreeks geschoten op de man die voor grote veranderingen eist maar niet voor zichzelf. Daar gaat de N-VA nooit mee akkoord gaan want dan verliest Bartje 150.000 Euro per jaar. Alleen de kleine man moet inleveren! Laatst gewijzigd door demonen : 27 november 2016 om 22:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is toch gewestelijke materie? Wat heeft de PS te zeggen over Antwerpen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De raadkamer van Charleroi heeft Jean-Claude Van Cauwenberghe (PS), oud-burgemeester van Charleroi, doorverwezen naar de correctionele rechtbank in een zaak rond schoolmaaltijden. Ook de voormalige schepen Jean-Pol Demacq en vier andere personen moeten voor de rechter verschijnen wegens corruptie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gaat De Wever 150.000 galetten per jaar inleveren of gelden de inleveringen alleen voor "de hardwerkende Vlamingen". De bal ligt nu in zijn kamp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
27/11/16 om 16:01 - Bijgewerkt om 16:01 Bron: Belga Laatst gewijzigd door Wapper : 28 november 2016 om 00:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kiezer heeft het recht om hier een antwoord op te krijgen en liefst vd man zelf. Doet ie het of doet ie het niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() afdokken, GEEN CUMULS , tenzij gratis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Gaat De Wever nu akkoord om zijn cumuls op te geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nog eentje die lijdt aan het NVA wever syndroom. Laatst gewijzigd door killimandjaro : 29 november 2016 om 08:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
![]() Na gesprekken te hebben gehad om de regels op cumuls te versoepelen, gaat de PS nu voor strengere regels. Nochtans zijn er nu al uitzonderingen waardoor maar liefst 25% kan blijven cumuleren. BTW, geven mandatarissen van de PSC ook hun betaalde zitjes in privébedrijven op? ![]()
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill Laatst gewijzigd door hamac : 29 november 2016 om 09:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat De Wever zijn geld dat hij ons kost (mij als belastingbetaler, en mij als nva-lidgeldbetaler) dubbel en dik waard is.
Wat de bonzen van andere partijen betreft, dan kan mij niet één kloot schelen. Zolang de Antwerpse stadskiezer hem wil als burgemeester: ok. Zolang de Antwerpse kamerkiezer hem als parlementair wil: ok. Zolang mijn vrienden nva-leden hem als voorzitter willen: ok. Sommige vormen van cumul moeten bestreden worden. Maar wat en hoe precies, vraagt wel enige zin voor nuance. Het probleem bij de PS nu, is helemaal geen probleem van cumul. Het was/is een probleem van met de pollen in de kas zitten. En dan nog diep ook. Dat is heel wat anders. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt het over puur Belgische partijen. Ze leven in de Belgische logica zoals zovele mensen. Kijk gewoon rond hier op het forum, er zijn er een heel deel die niet eens begrijpen dat ze zelf in de Belgische logica zitten met taalgebruik zoals o.a. 'Franstaligen en Nederlandstaligen' in plaats van 'Vlamingen en Walen.'
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet waarom figuren uit het Waalse- of Federale,of Brusselse Parlement iets menen te moeten verordenen over leden van het Vlaamse Parlement.
Uiterraad is een cumul tussen een "zwaar burgemeesterschap" en een parlementair mandaat iets dat zal moeten verdwijnen. Alles op zijn tijd en alles op tijd.... Ondertussen zou ik zeggen aan de Waalse parlementairen : "Toon het ons voor" ,alle gereedschappen liggen in UW schuif ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 19 januari 2017 om 18:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Nondedju, sorry, godverdoeme ik weet het als de anderen mee willen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |