![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe moet België zich geopolitiek opstellen? | |||
België blijft bij de NAVO o.l.v. de VS. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 42,86% |
België verlaat de NAVO, sluit een militaire alliantie met Rusland en treedt toe tot de Euraziatische Unie. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
België verlaat de NAVO en wordt neutraal. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Prince Laurent for Preisdent. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, de titel zegt het zelf:
http://www.politico.com/magazine/sto...ng-game-214589 En omdat ik geen verdere commentaar wil geven, maar toch binnen het forumreglement moet blijven, koppel ik er een enquête aan: hoe moet België zich opstellen in de 21ste eeuwse versie van The Great Game?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trump heeft het IQ van een 5 jaar oude peuter. Mijn zoon van 3.5 jaar maakt overigens vergelijkbare zinnen als hem. Sad ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister
|
![]() Je enquete is een beetje dubbel.
Wens je te weten hoe WIJ (forumleden) liefst hebben dat België zich opstelt, of hoe België zich zal opstellen onder druk van het Amerikaanse establishment? Zoals je de vraag stelt gaat het over onze mening, maar die is compleet ondergeschikt aan wat er zal gebeuren. NATO is een instrument om de geopolitieke agenda van Washington DC te vervolledigen. Straks worden we in een nucleair conflict met Rusland betrokken omdat de USA op zichzelf kansloos is. Dat is een scenario waar we onmiddellijk vanaf moeten, maar de man in de straat weet er de ballen van en uiteindelijk gebeurt het gewoon. Wat ikzelf graag zou zien is B of C, maar wat er in werkelijkheid zal gebeuren is A. En de media zullen met man en macht hun best doen om dat te rechtvaardigen.
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 2 januari 2017 om 10:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben hier niet om Trump te verdedigen en wacht liever af. Maar om meer dan 500 bedrijven (slecht 4 faillissementen) te beheren en te schoppen tot president denk ik niet dat hij dom is. Er kan een deel lepigheid inzitten, een deel vooruitziendheid en zoals ik al zei een portie instinctiviteit. Maar dom nee absoluut niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje naast de kwestie, hé. Het gaat erover hoe pro-NAVO analysten naar Rusland kijken. Het is altijd interessant om de zaken te bekijken vanuit een perspectief dat je niet deelt. Een Marxist, een Wahabist, een FSB-agent, een liberaal en een white power adept bekijken de wereld op een heel andere manier. Om politieke actoren te begrijpen, moet je in staat zijn hun perspectief te begrijpen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als "onze jongens" terugkomen in een doodskist, is het geen vrede. En als we ze dwingen om in andere landen interessante mensen te leren kennen en ze te doden, dan is het geen vrede. Het zal je wellicht verbazen, maar mensen zonder Belgisch paspoort zijn ook mensen.
Zwitserland, Oostenrijk, Zweden, Ierland en Finland kenden vrede op elk grondgebied.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 2 januari 2017 om 11:08. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Geef het toch op, Kallikles.
Er komt geen wereldoorlog tussen de VS en Rusland. Hoe hard jullie ook proberen. Hoeveel flutartikels (die niemand leest) je ook op dit forum smijt. Laatst gewijzigd door Thuleander : 2 januari 2017 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot bij zijn bedrijven heeft hij nu stakeholders waar hij wel rekening mee moet houden. Iemand zomaar "buitensmijten" of zijn wil doordrukken gaat nu niet meer. Het congres, de senaat, de rechters, de grondwet (!) staan hem nu allemaal in de weg. Het gros van de federale ambtenaren hebben jobbescherming, net zoals statutairen in Belgie. Als Trump iets doorduwt dat niet helemaal volgens de letter van de wet is, komt het er niet door. Dat wordt nog lachen vermoed ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ofwel leidt dat tot een nieuw evenwicht, ofwel tot oorlog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondanks Trump heb ik toch meer vertrouwen in Amerika dan in Rusland.
In Amerika is er tenminste nog een strijd geweest tussen Trump en Hillary, maar in Rusland is er maar één die de dienst uitmaakt: de dictator Poetin. Zou België als klein land, maar toch als zetel van de EU, naar Rusland omslaan, dan is de ellende niet te overzien.
![]() |
#16 | |
|
![]() Citaat:
Daarom blijft de NAVO nog de beste garantie voor onze vrede en veiligheid. Met Trump is er wel een einde gekomen aan een tijdperk , dat Amerika de leidende macht was in de wereld. Daarom zal Europa nu harder moeten werken, aan haar eigen defensie en zeker ook aan haar eigen veiligheidsdiensten . Ook zal Europa haar onnozelheid moeten laten varen en een hardere geopolitiek dienen te voeren t.a.v de buren Rusland ,Turkije en de vechtende Arabieren in het Zuiden. Laatst gewijzigd door cato : 2 januari 2017 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Daarom zal hij naar het Westen toe een real politiek voeren , zeker als Trump ook deze koers gaat varen met zijn protectionisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wie zoiets beweert is net zo geïndoctrineerd door de mainstream media als moslims door "profeet" Mohammed. Flutartikels.. Je hebt het goed zitten. Mensen die zoiets beweren hebben meestal geen enkel besef over geostrategie en de onderliggende reden van alle oorlogen in de afgelopen 100 jaar
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Straks ga je nog beweren dat Kallikles z'n flutartikels meer diepgang hebben dan platte anti poetin-propaganda. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() |
![]() |
![]() |