Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2016, 07:52   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Asielzoeker gaat even terug naar thuisland om te trouwen, en dan ...

En dan ?
Dan wil hij hier bij ons blijven asiel zoeken, samen met zijn nieuwe bruid.

De wet moet dringend gewijzigd worden. De coalitiepartners zullen overtuigd moeten worden.

Asiel zoek je tegen gevaar. Als het gevaar geweken blijkt, is het asiel ook niet meer van tel.

titel: “De stadsdienst heeft al mijn trouwfoto’s kwijtgespeeld, dat durf ik mijn vrouw niet vertellen”
link: http://www.gva.be/cnt/dmf20161229_02...9b8264a540a05c

Citaat:
Deurne -

“Het gaat niet om een dvd van Harry Potter, hè. Het gaat om mijn trouwfoto’s, de enige die ik had.” Hayati Esmatollah uit Deurne is ten einde raad nu de dvd met beelden die moesten bewijzen dat hij wel écht getrouwd was in Afghanistan, verloren zijn geraakt na zijn bezoek aan de stadsdienst schijnhuwelijken.

Hayati Esmatollah (26), afkomstig uit Afghanistan, vroeg in 2005 asiel aan in ons land. Sindsdien woont hij in het district Deurne. Vorig jaar trouwde hij in zijn thuisland en na zijn huwelijk kwam zijn vrouw mee naar België.

Enkele maanden geleden kreeg Hayati de vraag van de dienst schijnhuwelijken om te bewijzen dat hij en zijn vrouw wel effectief getrouwd zijn. Hij bracht een dvd met alle trouwfoto’s naar het districtshuis van Deurne. “Het was het enige exemplaar met de originele foto’s. Ik had nog gevraagd of ze er geen kopie van konden maken, want het zijn echt de enige foto’s die ik heb. Niet nodig, zulke zaken gaan hier niet verloren, zeiden ze mij.”

“Kan gebeuren”

“Maar nu, drie maanden later, heb ik die dvd nog altijd niet terug. Het dossier is afgerond, maar de foto’s ben ik kwijt. Verloren, zeggen ze. Kan gebeuren. Maar hoe kan dat nu? Dit is geen dvd van Harry Potter, hè. Het zijn mijn trouwfoto’s en die hebben voor mij én mijn vrouw een grote emotionele waarde. Ik heb mijn vrouw nog niets durven zeggen.”

Drie maanden lang heeft Hayati op regelmatige basis contact opgenomen met de dienst schijnhuwelijken en heeft hij verscheidene keren het districtshuis van Deurne bezocht. “Ik hoor altijd hetzelfde verhaal, maar er gebeurt helemaal niets. Hebben zij dan totaal geen verantwoordelijkheid?” zucht Hayati.

Hayati geeft de strijd niet op. Hij heeft een klacht ingediend bij de ombudsvrouw en hoopt de herinneringen aan zijn trouwfeest alsnog terug te zien.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 08:58   #2
Peche
Banneling

Standaard

Mede mogelijk gemaakt door de NVA.
Nu zet Homans mensen die nog maar een beetje grondbezit hebben uit hun sociale woning om meer van die Afghanen en consoorten op te vangen.
Kijk doorheen de charade.

Moet men eens zien wat voor mentaliteit de doorsnee Afghaan heeft en moet men zich afvragen hoe dat over enkele decennia gaat zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 10:14   #3
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Menselijk gezien is alles verloren. We zitten tussen een bankschroef.
Niemand gaat daar nog wat aan veranderen.
Oud 30 december 2016, 11:39   #4
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Dit is heus geen alleenstaand geval. Wie herinnert zich de Afghaanse loodgieter Navid Sharifi niet; uitgewezen en nadien stond hij hier vrolijk terug door gewoonweg te trouwen. Naast het fenomeen van schijnhuwelijken, heb je ook schijn christenen, schijn homo's, schijn zieken, schijn identiteiten met valse paspoorten, schijn minderjarigen, snel wat kinderen maken, ... dat allemaal misbruikt wordt om verblijfspapieren te verkrijgen.

De oorzaak bij dit alles zijn de linkse en activistische mensen die deze wetten maken en daarbij steevast van de situatie uitgaan dat het arme en doodeerlijke drommels betreft die nooit liegen. Controles zijn stigmatiserend en discriminerend en worden daardoor in het best geval tot een minimum beperkt. De huidige regelgeving is totaal niet aangepast aan de huidige realiteit en de toekomst van enorme vluchtelingenstromen.

Het is kortom hoog tijd om al die regels grondig te herzien. Als men regels maakt die niet te controleren zijn, dan moet men die regels niet maken, zo simpel is dat. Tevens moet men ook de lijst met veilige landen dringend herzien.

Gebeurt dit niet, dan gaan we hier overspoeld worden en gaan de gevolgen daarvan op onze maatschappij nefast zijn.

Ook oorlogsvluchtelingen moeten best gewoon in de regio worden opgevangen, desgewenst met een subsidiesysteem gefinancierd door Europa.Dat heeft het voordeel dat de cultuurverschillen minimaal zijn en dat de vluchtelingen na de oorlog snel terug kunnen naar hun land.

Het teleporteren van oorlogsvluchtelingen naar een totaal andere maatschappij met een totaal andere cultuur, normen en waarden en het organiseren van complete volksverhuizingen zoals Europa dat thans doet is bijzonder dwaas en compleet onverantwoord.

Onze politici van links en vooral ook van het centrum ( CD&V ) zijn echter compleet wereldvreemd en danig overtuigd van hun menselijk plicht om al deze mensen op te vangen ( ook vanuit religieus standpunt ) dat ze totaal blind zijn voor de realiteit en de gevolgen van dit harakiri beleid.

De problemen die we gaan krijgen, staan nu nog maar in de kinderschoenen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 30 december 2016 om 11:41.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 11:39   #5
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En dan ?

De wet moet dringend gewijzigd worden. De coalitiepartners zullen overtuigd moeten worden.

Asiel zoek je tegen gevaar. Als het gevaar geweken blijkt, is het asiel ook niet meer van tel.

titel: “De stadsdienst heeft al mijn trouwfoto’s kwijtgespeeld, dat durf ik mijn vrouw niet vertellen”
Tja, als jullie met de duivel in één bed willen slapen ...

Afijn, nu kan de NVA zich verschuilen achter het excuus dat zij weer tegengewerkt worden.
Oud 30 december 2016, 11:45   #6
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

West Europa gaat ten onder aan dergelijke toestanden. Als het ginder veilig genoeg is om te trouwen dan zouden ze daar moeten blijven, zo simpel is het.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 11:54   #7
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter

Patrick M.'s schermafbeelding

Standaard

Zelf een copie maken van de DVD en de copie afgeven.
Altijd het origineel houden.
En eventueel wat foto's afdrukken en die mee afgeven.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 11:55   #8
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Lege DVD geven en dan mekkeren dat die gewist is.
Oud 30 december 2016, 14:28   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Tja, als jullie met de duivel in één bed willen slapen ...

Afijn, nu kan de NVA zich verschuilen achter het excuus dat zij weer tegengewerkt worden.
Maar godvernonde miljaarde nondedju, en godverdoeme ...

Moeten we het nu nog eens uitleggen ?

Het was de keuze:
- met een paar kleine duiveltjes in bed liggen,
- of naast het bed, maar de PS er in.

De logische keuze is dan rap gemaakt. Tenminste, als ge een iq hebt van één puntje meer dan een idioot.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 30 december 2016, 15:03   #10
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

De Russen vallen binnen en stellen orde op zaken. Dat is mijn oplossing.
In dat geval gaan we wat meemaken. Denk maar niet dat de Nato iets ter zake doet.
Of we bidden met z'n allen de rozenkrans.

Ik zie geen enkele andere mogelijkheid.
Oud 30 december 2016, 16:21   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ?

Ha ha Schoof. Volgens de N-VA is het VB de hoofdvijand, nog erger dan de communisten. Dat ze daar eens flink hun plan trekken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 16:27   #12
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dan ?

Ha ha Schoof. Volgens de N-VA is het VB de hoofdvijand, nog erger dan de communisten. Dat ze daar eens flink hun plan trekken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2016, 18:55   #13
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar godvernonde miljaarde nondedju, en godverdoeme ...

Moeten we het nu nog eens uitleggen ?

Het was de keuze:
- met een paar kleine duiveltjes in bed liggen,
- of naast het bed, maar de PS er in.

De logische keuze is dan rap gemaakt. Tenminste, als ge een iq hebt van één puntje meer dan een idioot.

.
Tja, men moet er wat voor over hebben om in de vetpotten te kunnen graaien. Van de verkiezingsbeloftes van de NVA schiet er ondertussen nauwelijks iets over.
Oud 30 december 2016, 19:11   #14
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, men moet er wat voor over hebben om in de vetpotten te kunnen graaien. Van de verkiezingsbeloftes van de NVA schiet er ondertussen nauwelijks iets over.
Hoe oud ben je?
Oud 30 december 2016, 21:44   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
De Russen vallen binnen en stellen orde op zaken. Dat is mijn oplossing.
In dat geval gaan we wat meemaken. Denk maar niet dat de Nato iets ter zake doet.
Of we bidden met z'n allen de rozenkrans.

Ik zie geen enkele andere mogelijkheid.
95 procent van de Vlamingen kent dat niet (meer).
Dat ding is dus echt on-Vlaams geworden.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 30 december 2016 om 21:44.
Oud 30 december 2016, 21:48   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is heel erg onjuist geconcludeerd.

Maar dat is niet erg, dat jij zo'n fout maakt.

Het zou erger zijn, mocht de kiezer in 2018 en 2019 zich zo vergissen.

Maar aangezien ik geen glazen bol heb, en veronderstel dat jij er ook geen hebt, wil ik niet nutteloos mijn tijd verspillen aan hypotheses daaromtrent.

.

Oud 30 december 2016, 21:51   #17
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
95 procent van de Vlamingen kent dat niet (meer).
Dat ding is dus echt on-Vlaams geworden.

.
Het is geen ding en het is inderdaad onvlaams geworden. Vandaar de mosliminvasie.
Wanneer er een religie verdwijnt komt er een andere in de plaats.
Dat zien we nu gebeuren.
Oud 30 december 2016, 22:02   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Hoe kunnen die gewoon heen en weer reizen?
Vluchtelingen moeten toch levensgevaarlijke overtochten maken in gamele bootjes?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 04:15   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Idd !
Dat zagen we nu weeral met de politieke benoemingen.

Voor de verkiezingen klonk klonk het nochtans heel anders .....

https://youtu.be/ynXJNat9tyM

https://youtu.be/OyfOAC-xLLo

Citaat:
N-VA.
Ontdek onze 25 verbintenissen.

Verbintenis 10.

Politieke benoemingen moeten stoppen !

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 december 2016 om 04:20.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2016, 09:38   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Het is geen ding en het is inderdaad onvlaams geworden. Vandaar de mosliminvasie.
Wanneer er een religie verdwijnt komt er een andere in de plaats.
Dat zien we nu gebeuren.
Ah dus omdat wij niet hard genoeg bidden, komen de oorlogsvluchtelingen met hun moslimgodsdienst naar hier.

Wel, wilt gij dan wel eens wat harder bidden ?

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be