Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2017, 08:13   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard Aankoop nieuwe wagen

Mijn wagen is ondertussen bijna 3 jaar, ik heb er bijna 150.000 kilometer opzitten. Tijd voor een nieuwe wagen.
Gezien het aantal kilometers en het vermogen dat ik regelmatig nodig heb, denk ik aan een diesel. De wagen moet mij ook maar 3 jaar dienen.

Vereisten:
  • Comfortabel 50.000 km / jaar.
  • Moet tussen de twee en 3 ton kunnen slepen.
  • Moet regelmatig op minder goede wegen rijden.
  • Moet evengoed betaalbaar zijn, ik kan de BTW wel aftrekken via mijn privé onderneming, voor het gebruik voor mijn werk bij mijn baas, worden de kilometers gefactureerd aan mijn werkgever.
  • Wordt in principe niet voor privé gebruikt.
  • Geen camionette a.u.b.
  • Euro 6 is een vereiste, daar ik regelmatig in steden kom waar deze norm verplicht is of verplicht gaat worden.


Huidige wagen is een pick-up van Ford, heel tevreden over.


Wat raden jullie mij aan
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:13   #2
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 22.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn wagen is ondertussen bijna 3 jaar, ik heb er bijna 150.000 kilometer opzitten. Tijd voor een nieuwe wagen.
Gezien het aantal kilometers en het vermogen dat ik regelmatig nodig heb, denk ik aan een diesel. De wagen moet mij ook maar 3 jaar dienen.

Vereisten:
  • Comfortabel 50.000 km / jaar.
  • Moet tussen de twee en 3 ton kunnen slepen.
  • Moet regelmatig op minder goede wegen rijden.
  • Moet evengoed betaalbaar zijn, ik kan de BTW wel aftrekken via mijn privé onderneming, voor het gebruik voor mijn werk bij mijn baas, worden de kilometers gefactureerd aan mijn werkgever.
  • Wordt in principe niet voor privé gebruikt.
  • Geen camionette a.u.b.
  • Euro 6 is een vereiste, daar ik regelmatig in steden kom waar deze norm verplicht is of verplicht gaat worden.
Huidige wagen is een pick-up van Ford, heel tevreden over.
Wat raden jullie mij aan
Een pick-up van Bembem.
Initiële investering is peanuts, als ge ermee weg komt.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:13   #3
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn wagen is ondertussen bijna 3 jaar, ik heb er bijna 150.000 kilometer opzitten. Tijd voor een nieuwe wagen.
Gezien het aantal kilometers en het vermogen dat ik regelmatig nodig heb, denk ik aan een diesel. De wagen moet mij ook maar 3 jaar dienen.

Vereisten:
  • Comfortabel 50.000 km / jaar.
  • Moet tussen de twee en 3 ton kunnen slepen.
  • Moet regelmatig op minder goede wegen rijden.
  • Moet evengoed betaalbaar zijn, ik kan de BTW wel aftrekken via mijn privé onderneming, voor het gebruik voor mijn werk bij mijn baas, worden de kilometers gefactureerd aan mijn werkgever.
  • Wordt in principe niet voor privé gebruikt.
  • Geen camionette a.u.b.
  • Euro 6 is een vereiste, daar ik regelmatig in steden kom waar deze norm verplicht is of verplicht gaat worden.


Huidige wagen is een pick-up van Ford, heel tevreden over.


Wat raden jullie mij aan
Dan pak je toch opnieuw de Ranger de 4x4 van het jaar 2016 als je de 10liter diesel /100 km geen probleem vind.

http://www.nl.ford.be/Bedrijfsvoertuigen/Ford-Ranger

Of de Edge die iets zuiniger is met zijn 210 ps .

http://www.nl.ford.be/BuildandPrice/Edge/Trend
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:16   #4
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zo'nen Dodge Ram heeft altijd enorm tegen mij gesproken.
Dat trekt vlotjes uw gewicht weg.
Maar ik kan dat niet bekostigen, wegentaks alleen al is mij teveel.

Als ik invalide verklaard ben betaal ik geen wegentaks en dan ligt de situatie anders uiteraard.

Edit voor een foto:


Laatst gewijzigd door Peche : 15 januari 2017 om 09:17.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:20   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.494
Standaard

Belangrijk detail: wat is uw budget en overweeg je geen leasing? Anders zou ik een BMW X5 3.0D X-Drive aanraden: die mag tot 3500 kg geremd trekken.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:22   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Dan pak je toch opnieuw de Ranger de 4x4 van het jaar 2016 als je de 10liter diesel /100 km geen probleem vind.

http://www.nl.ford.be/Bedrijfsvoertuigen/Ford-Ranger

Of de Edge die iets zuiniger is met zijn 210 ps .

http://www.nl.ford.be/BuildandPrice/Edge/Trend
Ik heb gisteren de Wildtrack van Ford laten uittellen.
Kostprijs met alle opties die er mogelijk zijn (wel de hardtop i.p.v. de rollerschutter) is 31.500 euro.
Voor mijne "oude" Ranger krijg ik gemakkelijk 20.000 euro terug (BTW wagen). Deze is dan ook in perfecte staat, met nauwelijks sporen van gebruik.
Vooral de zetels zijn van uitstekende kwaliteit, mijn kameraad heeft een Q 7, die zetels hebben al ernstige slijtageverschijnselen na 35.000 kilometer, bij de mijne zie je niet dat ze gebruikt zijn. (Ik gebruik wel hoezen als ik echte werkkledij aanheb).
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:23   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo'nen Dodge Ram heeft altijd enorm tegen mij gesproken.
Dat trekt vlotjes uw gewicht weg.
Maar ik kan dat niet bekostigen, wegentaks alleen al is mij teveel.

Als ik invalide verklaard ben betaal ik geen wegentaks en dan ligt de situatie anders uiteraard.

Edit voor een foto:

Wegentaks?
Voor een lichte vracht?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:24   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Belangrijk detail: wat is uw budget en overweeg je geen leasing? Anders zou ik een BMW X5 3.0D X-Drive aanraden: die mag tot 3500 kg geremd trekken.
Tot 45.000 exclusief.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:26   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zo'nen Dodge Ram heeft altijd enorm tegen mij gesproken.
Dat trekt vlotjes uw gewicht weg.
Maar ik kan dat niet bekostigen, wegentaks alleen al is mij teveel.

Als ik invalide verklaard ben betaal ik geen wegentaks en dan ligt de situatie anders uiteraard.

Edit voor een foto:

Die Ram is een lichte vracht: je betaalt maar rond de 160 euro per jaar, zelfs als je met een SRT-10 rijdt.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:26   #10
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Ja, en de pk's die erbij komen kijken he.
Ik weet van die belastingen nu niet alles, maar ik kan mij aardig inbeelden dat inschrijvingsgeld niet goedkoop zal zijn.
Nuja, als je zo'n bak kan betalen zal dat wellicht peanuts zijn.

Mijn wagen kostte mij per jaar aan taks en verzekering bijna 2000 euro. Ik vind dat veel.
Ware ik geen Belg maar Japanner, Chinees, ... ik zou nooit meer een auto kopen.
Maar in dit erbarmelijk land waar alles vierkant draait kan je niet afhankelijk van het OV zijn.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:27   #11
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Die Ram is een lichte vracht: je betaalt maar rond de 160 euro per jaar, zelfs als je met een SRT-10 rijdt.
Hoe kan dat? Ik betaalde voor mijn Astra meer als 350.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:29   #12
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tot 45.000 exclusief.
50.000 BTW in, drie jaar oud (dus BTW is, dacht ik, nog recupereerbaar) en die haalt met gemak 300.000 km.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 15 januari 2017 om 09:29.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:30   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ja, en de pk's die erbij komen kijken he.
Ik weet van die belastingen nu niet alles, maar ik kan mij aardig inbeelden dat inschrijvingsgeld niet goedkoop zal zijn.
Nuja, als je zo'n bak kan betalen zal dat wellicht peanuts zijn.

Mijn wagen kostte mij per jaar aan taks en verzekering bijna 2000 euro. Ik vind dat veel.
Ware ik geen Belg maar Japanner, Chinees, ... ik zou nooit meer een auto kopen.
Maar in dit erbarmelijk land waar alles vierkant draait kan je niet afhankelijk van het OV zijn.
Geen BIV voor een lichte vracht.

Verzekering voor mijn huidige Ranger is 1400 euro / jaar, volledige omnium inbegrepen.
Jaarlijkse taks 135 euro
Bij ongeval geen verhoging van de premie.

De kosten van verzekering en taksen kan ik aftrekken van het belastbaar inkomen.

Doordat ik mijn wagen ook gebruik voor het werk voor mijn baas, moet ik er wel een goede boekhouding op nahouden.
Voor mij is dit zeker goedkoper dan een bedrijfswagen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:30   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoe kan dat? Ik betaalde voor mijn Astra meer als 350.
Lichte vracht!
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:30   #15
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 46.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Hoe kan dat? Ik betaalde voor mijn Astra meer als 350.
Omdat het een lichte vrachtwagen is.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:37   #16
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Dus een lichte vracht is goedkoper dan een personenwagen?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:38   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

BTW blijft recupereerbaar als deze bij inschrijving gerecupereerd werd. Anders niet. Hoe het met de afschrijving van een tweedehandsvoertuig zit, weet ik niet. Ik koop steeds nieuwe wagens. Vroeger om de twee jaar, nu om de drie jaar.
Door een deal met Ford (wij werken daar veel mee) krijg ik bijna dezelfde kortingen als het Fordpersoneel zelf.
Dit moet wel geregeld worden via Ford Keulen.

Ik ben er van overtuigd dat mijn huidige wagen ook gemakkelijk de 300.000 kilometer haalt.
De verkoper moet deze verkopen met een factuur (btw in) en deze BTW doorstorten naar de BTW kas. De nieuwe (BTW plichtige) eigenaar, kan de betaalde BTW dan weer aftrekken.
Via autohandelaars gaat dat iets anders, ik weet daar het fijne niet van, daar ik steeds uit de hand verkoop.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 09:39   #18
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 77.590
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Dus een lichte vracht is goedkoper dan een personenwagen?
Voor taksen en dergelijke wel ja.
Voor schadegevallen met omnium is de vrijstelling meestal wel hoger.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 10:14   #19
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

grijze import, Ford F150 Raptor
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2017, 10:17   #20
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 78.014
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mijn wagen is ondertussen bijna 3 jaar, ik heb er bijna 150.000 kilometer opzitten. Tijd voor een nieuwe wagen.
Gezien het aantal kilometers en het vermogen dat ik regelmatig nodig heb, denk ik aan een diesel. De wagen moet mij ook maar 3 jaar dienen.

Vereisten:
  • Comfortabel 50.000 km / jaar.
  • Moet tussen de twee en 3 ton kunnen slepen.
  • Moet regelmatig op minder goede wegen rijden.
  • Moet evengoed betaalbaar zijn, ik kan de BTW wel aftrekken via mijn privé onderneming, voor het gebruik voor mijn werk bij mijn baas, worden de kilometers gefactureerd aan mijn werkgever.
  • Wordt in principe niet voor privé gebruikt.
  • Geen camionette a.u.b.
  • Euro 6 is een vereiste, daar ik regelmatig in steden kom waar deze norm verplicht is of verplicht gaat worden.


Huidige wagen is een pick-up van Ford, heel tevreden over.


Wat raden jullie mij aan
De Ranger ? 3,2 liter ? 6A of 6V ?
Als je een eigen vennootschap hebt zou ik zeker terug voor een pick up gaan. 148 euro verkeerstaks, géén BIV, afschrijfbaar over <5 jaar, 100 aftrekpost (voor het % beroepsgebruik uiteraard). En Ford is verplicht om je de fleet korting van -17% te geven van zodra je laat factureren op een vennootschap.
Euro 6 daarentegen heeft ford nog niet...

Daarvoor kun je bij de net vernieuwde VW Amarok terecht. Die hebben hun motorische achterstand op Ford ingelopen. De nieuwe heeft nu een V6 van 224 pk, in zijn 8 traps automaat versie heeft die permanente vierwielaandrijving in plaats van de meer gebruikelijke instelbare 4motion.
224pk en 550 Nm koppel versus 200 pk en 470 Nm voor de Ranger. En electronische rijhulpassistentie van een hoger niveau dan bij Ford. En hij heeft Euro 6.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be