![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Was minister Homans gisteren dronken | |||
Maar natuurlijk |
![]() ![]() ![]() |
2 | 33,33% |
Het spreekt vanzelf |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ZKH Prins Laurent vraagt : welke dag zijn we vandaag ? |
![]() ![]() ![]() |
4 | 66,67% |
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jos Geysels van Decennium Doelstellingen (een samenwerkingsverband tussen armoede verenigingen) droogde minister Homans ongegeneerd af in Ter Zake gisteren.
Nu ja, hoewel de minister in kwestie zich de koningin van het debat placht te noemen, maakt eender wie spaanders van deze excellentie en haar beleid. Voor de Jos volstond het om de cijfers van de armoedemonitor boven te halen die de minister een paar minuten daarvoor bevestigende correct te zijn. Eindresultaat: een minister die met pijnlijke grimassen al maar dieper wegzakte in haar kuipzeteltje en al maar vettiger en onverstaanbaarder Aantwaarps mompelde. Madame Beck had medelijden met onze viceminister-president en moest haar ten langen leste ter hulp snellen. “Eigenlijk is uw rol vooral coördinerend?” “Absoluut! Absoluut!!”, murmelde Homans terwijl ze wild om zich heenslaand naar deze reddingsboei grabbelde. Jos ging daarop ijzig koud voor de kill: "Ik versta het niet dat iemand die met leefloon moet rondkomen, voortaan 59 euro moet inleveren”. Ik hield van de shot van de Jos, die met handen in het haar zit wanneer de minister daarop een onbegrijpelijke woordenbrij uitbraakt. We onthouden van den Jos dat we “mevrouw Homans niet ten euvel mogen duiden wat betreft de uitkeringen, dat is federaal.” Én “daar (federaal, nvdv) is 141 miljoen bespaard, ondertussen mevrouw zijn we wel met zijn allen erop vooruit gegaan, tenzij de armen”. Jos levert de coup de grâce: “We komen van zes procent tien jaar geleden, we zitten nu aan twaalf. We moeten naar vier procent”. Homans: “Ik ben het met u eens”. Jos geeft een knipoogje naar mevrouw Beck : mission accompli. De Jos vloerde gisteren de minister president, op nog meer genietbare wijze dan Luk Alloo op de nacht van de televisiesterren. High-five, Jos! ![]() ![]() ![]() .. Jos, Liesbeth en de expert in baarlijke nonsens..
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 februari 2017 om 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Gouverneur
|
![]() Meneer Jos Geysels draait er zijn hand niet voor om om maar liefst 30% vd stemmen bij een verkiezingsuitslag als niet bestaand te beschouwen. Dat noemt zich dus democraat veronderstel ik. Puke
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Ooit iets anders geweten van de sossen??? Alleen hun 10% tellen, de anderen zijn extreem rechts en moeten geweerd worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als een minister van die 30%-partij onzin verkoopt, is dat even veel o,zin als wanneer dat van een kleinere partij komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, om dat te weten moet je de politiek een heel klein beetje volgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is dat de stationschef van het Centraal station? Laatst gewijzigd door dalibor : 7 februari 2017 om 21:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Even terzijde: heeft er iemand die GIF nog liggen, waarop verschillende AGALEV-kopstukken staan vlak nadat AGALEV onder de kiesdrempel verdween?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2017 om 21:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus: omdat hij in een partij zit/zat met minder stemmen vertelt Homans geen zever?
Opmerkelijke redenering. Laatst gewijzigd door dalibor : 7 februari 2017 om 21:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet gezien op tv, maar gezien ik Jos Cordon nog nooit één zinnig woord heb horen zeggen, weet ik al wel genoeg.
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie de politiek een heel klein beetje volgt weet dat men geen stemmen negeert. Het blok krijgt verkozenen net zoals de andere partijen volgens exact dezelfde modaliteiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Jos is het grootste politiek talent van de laatste 40 jaar in politiek Vlaanderen.
pijnlijk, maar ontkennen heeft daarover niet veel zin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mocht ik van hem zijn, ik verhuisde naar Nieuw-Zeeland, of zelfs nog verder indien mogelijk. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar vergis u niet in hem, hij is ter linkerzijde (van vakbonden, liefdadigheid, kortom heel het middenveld (inclusief ACW)) ... vandaag de machtigste man van Vlaanderen Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2017 om 08:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aangezien ze verkozenen hebben, negeert men geen stemmen. Qed.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mocht ik u zijn, ik zou snel mijn kandidatuur naar haar kabinet sturen want daar zal binnenkort wel een plaatsje vrij komen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ondertussen vraagt ook VLD dat Homans de armoedecijfers op tafel legt. Het begint er niet goed uit te zien voor de politieke carrière van Homans.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() geen idee en ook niet relevant.
die cijfers zijn trouwens ook niet relevant. Wel dat VLD zonder noemenswaardige opmerkingen door N-VA Homans op het matje heeft geroepen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |