Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Was minister Homans gisteren dronken
Maar natuurlijk 2 33,33%
Het spreekt vanzelf 0 0%
ZKH Prins Laurent vraagt : welke dag zijn we vandaag ? 4 66,67%
Aantal stemmers: 6. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2017, 17:54   #1
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard Jos tackelt Minister van Binnenlandse Zaken

Jos Geysels van Decennium Doelstellingen (een samenwerkingsverband tussen armoede verenigingen) droogde minister Homans ongegeneerd af in Ter Zake gisteren.
Nu ja, hoewel de minister in kwestie zich de koningin van het debat placht te noemen, maakt eender wie spaanders van deze excellentie en haar beleid. Voor de Jos volstond het om de cijfers van de armoedemonitor boven te halen die de minister een paar minuten daarvoor bevestigende correct te zijn.
Eindresultaat: een minister die met pijnlijke grimassen al maar dieper wegzakte in haar kuipzeteltje en al maar vettiger en onverstaanbaarder Aantwaarps mompelde.
Madame Beck had medelijden met onze viceminister-president en moest haar ten langen leste ter hulp snellen. “Eigenlijk is uw rol vooral coördinerend?” “Absoluut! Absoluut!!”, murmelde Homans terwijl ze wild om zich heenslaand naar deze reddingsboei grabbelde.
Jos ging daarop ijzig koud voor de kill: "Ik versta het niet dat iemand die met leefloon moet rondkomen, voortaan 59 euro moet inleveren”. Ik hield van de shot van de Jos, die met handen in het haar zit wanneer de minister daarop een onbegrijpelijke woordenbrij uitbraakt. We onthouden van den Jos dat we “mevrouw Homans niet ten euvel mogen duiden wat betreft de uitkeringen, dat is federaal.” Én “daar (federaal, nvdv) is 141 miljoen bespaard, ondertussen mevrouw zijn we wel met zijn allen erop vooruit gegaan, tenzij de armen”.
Jos levert de coup de grâce: “We komen van zes procent tien jaar geleden, we zitten nu aan twaalf. We moeten naar vier procent”.
Homans: “Ik ben het met u eens”. Jos geeft een knipoogje naar mevrouw Beck : mission accompli.
De Jos vloerde gisteren de minister president, op nog meer genietbare wijze dan Luk Alloo op de nacht van de televisiesterren.
High-five, Jos!

.. Jos, Liesbeth en de expert in baarlijke nonsens..

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 7 februari 2017 om 18:15.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 19:07   #2
orfeus5412
Gouverneur

Standaard

Meneer Jos Geysels draait er zijn hand niet voor om om maar liefst 30% vd stemmen bij een verkiezingsuitslag als niet bestaand te beschouwen. Dat noemt zich dus democraat veronderstel ik. Puke
orfeus5412 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 19:29   #3
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht
Meneer Jos Geysels draait er zijn hand niet voor om om maar liefst 30% vd stemmen bij een verkiezingsuitslag als niet bestaand te beschouwen. Dat noemt zich dus democraat veronderstel ik. Puke
Ooit iets anders geweten van de sossen??? Alleen hun 10% tellen, de anderen zijn extreem rechts en moeten geweerd worden...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 19:32   #4
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als een minister van die 30%-partij onzin verkoopt, is dat even veel o,zin als wanneer dat van een kleinere partij komt.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 21:02   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 21:05   #6
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Als een minister van die 30%-partij onzin verkoopt, is dat even veel o,zin als wanneer dat van een kleinere partij komt.
Dat gaat over het CS waar den Jos verantwoordelijk voor is.
Maar ja, om dat te weten moet je de politiek een heel klein beetje volgen.
Oud 7 februari 2017, 21:26   #7
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht

Is dat de stationschef van het Centraal station?

Laatst gewijzigd door dalibor : 7 februari 2017 om 21:29.
Oud 7 februari 2017, 21:38   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Even terzijde: heeft er iemand die GIF nog liggen, waarop verschillende AGALEV-kopstukken staan vlak nadat AGALEV onder de kiesdrempel verdween?
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 7 februari 2017 om 21:39.
Libro is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2017, 21:40   #9
dalibor
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dus: omdat hij in een partij zit/zat met minder stemmen vertelt Homans geen zever?

Opmerkelijke redenering.

Laatst gewijzigd door dalibor : 7 februari 2017 om 21:40.
Oud 7 februari 2017, 22:32   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik heb het niet gezien op tv, maar gezien ik Jos Cordon nog nooit één zinnig woord heb horen zeggen, weet ik al wel genoeg.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 07:01   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie de politiek een heel klein beetje volgt weet dat men geen stemmen negeert. Het blok krijgt verkozenen net zoals de andere partijen volgens exact dezelfde modaliteiten.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 07:37   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wie de politiek een heel klein beetje volgt weet dat men geen stemmen negeert. Het blok krijgt verkozenen net zoals de andere partijen volgens exact dezelfde modaliteiten.
Waar ontken ik dat?
Het zou er nog aan mankeren moesten ze dat durven te doen.
Oud 8 februari 2017, 08:10   #13
Anna List
Banneling

Standaard

Jos is het grootste politiek talent van de laatste 40 jaar in politiek Vlaanderen.

pijnlijk, maar ontkennen heeft daarover niet veel zin.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 08:28   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Jos is het grootste politiek talent van de laatste 40 jaar in politiek Vlaanderen.

pijnlijk, maar ontkennen heeft daarover niet veel zin.
Toch wel dubbel, driedubbel tot bijwijlen vierdubbel spijtig dat zijn groot talent op de meeste grootse manier miskend werd door de vuile rechtse Vlaming.

Mocht ik van hem zijn, ik verhuisde naar Nieuw-Zeeland, of zelfs nog verder indien mogelijk.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 08:30   #15
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Toch wel dubbel, driedubbel tot bijwijlen vierdubbel spijtig dat zijn groot talent op de meeste grootse manier miskend werd door de vuile rechtse Vlaming.

Mocht ik van hem zijn, ik verhuisde naar Nieuw-Zeeland, of zelfs nog verder indien mogelijk.

.
dat geluk is Vlaanderen nooit gegund geworden echter

maar vergis u niet in hem, hij is ter linkerzijde (van vakbonden, liefdadigheid, kortom heel het middenveld (inclusief ACW)) ... vandaag de machtigste man van Vlaanderen

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 februari 2017 om 08:32.
Oud 8 februari 2017, 08:32   #16
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar ontken ik dat?
Het zou er nog aan mankeren moesten ze dat durven te doen.
Aangezien ze verkozenen hebben, negeert men geen stemmen. Qed.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 14:38   #17
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het is eigenlijk van de zotte dat ze tijdens de voorbereiding niet gebriefd werd over de optie om snel over het CS te beginnen wanneer ze door de mand viel met haar leugens over het armoedefiasco

Mocht ik u zijn, ik zou snel mijn kandidatuur naar haar kabinet sturen want daar zal binnenkort wel een plaatsje vrij komen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2017, 14:48   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

ondertussen vraagt ook VLD dat Homans de armoedecijfers op tafel legt. Het begint er niet goed uit te zien voor de politieke carrière van Homans.
Oud 8 februari 2017, 14:50   #19
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ondertussen vraagt ook VLD dat Homans de armoedecijfers op tafel legt. Het begint er niet goed uit te zien voor de politieke carrière van Homans.
wie is haar kabinetchef mss?
Oud 8 februari 2017, 14:53   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie is haar kabinetchef mss?
geen idee en ook niet relevant.

die cijfers zijn trouwens ook niet relevant. Wel dat VLD zonder noemenswaardige opmerkingen door N-VA Homans op het matje heeft geroepen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be