Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2017, 20:21   #1
Strandkruier
Schepen

Standaard Verdoofd slachten

Wat denken jullie hier van:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/vi...aylist=7.39701
http://www.knack.be/nieuws/belgie/ve...al-593143.html
???
Strandkruier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 20:59   #2
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Het jodendom is een achterlijke cultuur
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2017, 22:11   #3
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Ja! Maar d�*t is nu mijn vraag: waarom is het jodendom in deze materie "achterlijk?" Achten zij dan hun eigen geloof superieur boven de moderne vorm van diervriendelijkheid?
Want, als ge zó redeneert dan kunt ge niet anders dan stellen dat het jodendom toch al vele eeuwen niet meer geëvolueerd is, dacht ik? Ik ga er mee akkoord dat ge erg gelovig kunt zijn.. Maar 't moet m.i. toch nergens "tot in de zotte" gaan, vind ik. D'r bestaan zo van die landen waar ge zelfs 'n kind zijn hoofd niet moogt betasten!! Amai, zulle!
Oud 29 maart 2017, 22:20   #4
Zeus
Europees Commissaris

Zeus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ja! Maar d�*t is nu mijn vraag: waarom is het jodendom in deze materie "achterlijk?" Achten zij dan hun eigen geloof superieur boven de moderne vorm van diervriendelijkheid?
Want, als ge zó redeneert dan kunt ge niet anders dan stellen dat het jodendom toch al vele eeuwen niet meer geëvolueerd is, dacht ik? Ik ga er mee akkoord dat ge erg gelovig kunt zijn.. Maar 't moet m.i. toch nergens "tot in de zotte" gaan, vind ik. D'r bestaan zo van die landen waar ge zelfs 'n kind zijn hoofd niet moogt betasten!! Amai, zulle!
Dat is ondertussen wel duidelijk, denk ik zo. Hoe kan je het anders noemen wanneer kinderen worden uitgehuwelijkt, vrouwen worden behandeld als broedmachines en huishoudapparaten, borelingen worden gemutileerd en de scheiding tussen kerk en staat wordt verworpen?
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 06:01   #5
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Ik kan er naast zitten maar volgens mij maakt het voor het schaap niet veel uit of het eerst verdoofd wordt of niet. Ik heb ooit duizenden schapen een druppel in de mond moeten geven tegen wormpjes en die ondergingen ook allemaal een lijdensweg waarvan ze dachten dat die met de dood zou eindigen.

Het probleem is niet het onverdoofd slachten. Het probleem is de grootschaligheid, het transport, de mechanisering, ... . Iemand die een schaap opbrengt van kleinsaf en dat dan uiteindelijk zelf thuis de keel over snijdt, zal het dier veel minder doen af zien dan een dier dat is groot gebracht bij een veeboer, dat het transport opgaat en in een slachthuis verdoofd wordt geslacht.
strijkijzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 10:28   #6
Strandkruier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
Ik kan er naast zitten maar volgens mij maakt het voor het schaap niet veel uit of het eerst verdoofd wordt of niet. Ik heb ooit duizenden schapen een druppel in de mond moeten geven tegen wormpjes en die ondergingen ook allemaal een lijdensweg waarvan ze dachten dat die met de dood zou eindigen.

Het probleem is niet het onverdoofd slachten. Het probleem is de grootschaligheid, het transport, de mechanisering, ... . Iemand die een schaap opbrengt van kleinsaf en dat dan uiteindelijk zelf thuis de keel over snijdt, zal het dier veel minder doen af zien dan een dier dat is groot gebracht bij een veeboer, dat het transport opgaat en in een slachthuis verdoofd wordt geslacht.
Ik vind uw manier van redeneren toch 'n beetje eigenaardig! Of ge nu een varken thuis keelt, of ge laat het kelen in een slachthuis, dat komt toch wel op 't zelfde neer, nietwaar? En in een slachthuis dat "in orde" is wordt dat beest nog verdoofd ook! Doet gij dat thuis ook met uw schaap?

Laatst gewijzigd door Strandkruier : 30 maart 2017 om 10:30.
Oud 30 maart 2017, 10:44   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door strijkijzer Bekijk bericht
...
Ik heb ooit duizenden schapen een druppel in de mond moeten geven tegen wormpjes en die ondergingen ook allemaal een lijdensweg waarvan ze dachten dat die met de dood zou eindigen.
...
Ik wist niet dat schapen konden denken.
Ik weet wel dat sommige medeforummers daar moeite mee hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 12:00   #8
eno2
Banneling

Standaard

Gaia/Michel is in elk geval exuberant in zijn reactie, en terecht. Het is een enorme overwinning voor de dierenactivisten.

Citaat:
Naast de politieke verantwoordelijken, onze vrijwilligers en medewerkers, wil ik ook u feliciteren Eno2, voor uw waardevolle bijdrage aan deze overwinning. U heeft er mee voor gezorgd dat al deze dieren binnenkort een pijnloos levenseinde krijgen.

Dank u, dank u, dank u.

Met diervriendelijke groeten,

Michel Vandenbosch, Voorzitter van GAIA
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 12:04   #9
eno2
Banneling

Standaard

Niet dat ik zo trots ben dat ik "ervoor gezorgd heb dat al deze dieren een pijnloos levenseinde krijgen". Dieren zouden niet moeten geslacht worden en niet gekweekt moeten worden voor de slacht. Er worden elk jaar 70 miljard kweekdieren geslacht. 70 miljard... Dat is tien keer de werldbevolking. Alleen een zware tendens naar veganisme-vegetarisme kan die aantallen sterk verminderen...
Oud 30 maart 2017, 12:09   #10
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Bron? Het antisemitisme?

In elk geval: na de Islam.

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2017 om 12:10.
Oud 30 maart 2017, 12:34   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Gaia/Michel is in elk geval exuberant in zijn reactie, en terecht. Het is een enorme overwinning voor de dierenactivisten.

Djeezes fucking christ... ga je nu al felicitatiebrieven naar jezelf schrijven in naam van een derde ? Wie hoop je voor de gek te kunnen houden met die quatsch ?
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 18:13   #12
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niet dat ik zo trots ben dat ik "ervoor gezorgd heb dat al deze dieren een pijnloos levenseinde krijgen". Dieren zouden niet moeten geslacht worden en niet gekweekt moeten worden voor de slacht. Er worden elk jaar 70 miljard kweekdieren geslacht. 70 miljard... Dat is tien keer de werldbevolking. Alleen een zware tendens naar veganisme-vegetarisme kan die aantallen sterk verminderen...
De wereldbevolking verminderen is veel efficiënter.
Moeten we daarvoor gaan moorden?
Natuurlijk niet, gewoon geboortebeperking invoeren, in België kan dit gemakkelijk via het kindergeld en de belastingvermindering.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 20:10   #13
eno2
Banneling

Standaard

Totaal naast de kwestie. De dieren waren nu slachtoffer van de dierenmishandelende gehaktballenvreters en religieuze zeloten die een definitieve nederlaag geleden hebben en niet anders meer kunnen dan schelden en dreigen, afijn hier op forum toch.
Oud 30 maart 2017, 20:16   #14
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De wereldbevolking verminderen is veel efficiënter.
Moeten we daarvoor gaan moorden?
Natuurlijk niet, gewoon geboortebeperking invoeren, in België kan dit gemakkelijk via het kindergeld en de belastingvermindering.
Dit is perfect verwoord. 100% akkoord.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2017, 20:58   #15
eno2
Banneling

Standaard

Hahahaha geboortebeperking via belastingsvermindering
Waarschijnlijk bedoelt hij wie geen kinderen verwekt betaalt geen belastingen?
Oud 30 maart 2017, 21:01   #16
eno2
Banneling

Standaard

edit
Oud 30 maart 2017, 21:35   #17
eno2
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door eno2 : 30 maart 2017 om 21:36.
Oud 30 maart 2017, 21:47   #18
IanVD
Parlementsvoorzitter

IanVD's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat bij een edit altijd "laatst gewijzigd door..." kwam te staan? Probeer je jouw posts op te drijven Eno?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  eno2.JPG‎
Bekeken: 95
Grootte:  43,3 KB
ID: 105716  

Oud 31 maart 2017, 05:58   #19
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strandkruier Bekijk bericht
Ik vind uw manier van redeneren toch 'n beetje eigenaardig! Of ge nu een varken thuis keelt, of ge laat het kelen in een slachthuis, dat komt toch wel op 't zelfde neer, nietwaar? En in een slachthuis dat "in orde" is wordt dat beest nog verdoofd ook! Doet gij dat thuis ook met uw schaap?
Een dier dat in z'n gewone leefomgeving plots de strot wordt over gesneden heeft veel minder (lang) stress en doodsangsten dan eentje dat eerst getransporteerd wordt en dan in een industriële omgeving wordt geslacht. Dat lijkt me toch vrij duidelijk.
Oud 31 maart 2017, 06:02   #20
strijkijzer
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik wist niet dat schapen konden denken.
Ik weet wel dat sommige medeforummers daar moeite mee hebben.

.
Goed dan : waarin ze doodsangsten uitstonden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be