![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() http://www.standaard.be/cnt/dmf20170831_03044860
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet grenzen van fatsoen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaruit wordt, volkomen terecht, geconcludeerd dat de grens tussen Wallonië en Vlaanderen niet alleen een taal-culturele maar evenzeer een economische grens is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ontkennen.
Onder de mat vegen. "'t Is nie waar" heel hard roepen. Schelden: nationalisten, nazi's, fascisten, ze willen het land kapot maken ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat schrijft het hedendaagse flamingant Q. kippeboutje hierboven? Hij klaagt dat concurrenten zo lomp als een achterdeur zijn. Dan kan ik weer niet anders denken dan: "goe bezig in Vlaendrenland..."
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 september 2017 om 04:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de jaren 70-80-90 betaalde ik mezelf geen salarisbonussen want de staat ging er toch mee lopen, en mijn concurrent betaalde me ookni. 't Gedacht alleen al ![]() Te ongewikkeld jullie systemen en blijkbaar te sos. Ben daar te oud voor geworden. Pffffft...
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Anna List : 1 september 2017 om 07:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sprak niet als werknemer binnen een bedrijf met een competie binnen hun sales. Ik sprak als bedrijf jegens andere bedrijven. -mijn situatie toen-.
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens: een voordeel van geen werknemer te zijn: mezelf nooit afgedreigd met een C4. Ikke individualist met personeel geweest toen. Handig om te vermijden een C4 te krijgen. Nu wel gedegradeerd tot second-in-command na 'She-Who-Must-Be-Obeyed'. Maar een (bedrijfs)C4 zit er niet in want dat is destijds verkocht!
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis, je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg". Laatst gewijzigd door Jay-P. : 1 september 2017 om 07:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Met gevolg dat de Vlamingen dezelfde weg opgaan als de Franstaligen: te weinig kennis van de andere landstaal (-en). Het belang van het kind wordt in het Vlaamse onderwijs ondergeschikt aan het belang van politieke partijen. ik vind dat een bedroevende evolutie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het ene kamp is van mening dat "hoe flaminganter je bent, hoe beter je Frans zou moeten zijn, want een troef. Kennis is altijd een troef." Het andere kamp bekijkt het inderdaad iets meer politiek (wie herinnert zich nog de Antwerpse oude advocaat die pleitte voor het afschaffen van het Frans in de scholen ...), maar ... ook iets meer economisch. Want economisch gezien, is het in het belang van de toekomstige actieve burger dat zijn Engels uitmuntender is dan zijn andere vreemde talen. (enkele uitzondering daargelaten, vanzelfsprekend) Persoonlijk heb ik een tussenliggende mening daarover. Het Engels gaat er makkelijker in. Je moet dus meer trainen op het Frans. Ik ben voorstander van een verplichte tweede taal Frans, en derde taal Engels.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Om een uitspraak van Wim Sonneveldt te citeren: "En allemaal mee eten!"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alweer een stap in de richting van de Vlaamse Onafhankelijkheid. ![]() De taalgrens zal een staatsgrens worden. Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 1 september 2017 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |