Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2022, 17:15   #1
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard Waar dhr Theo Francken van wakker ligt, zegt alles over zijn politiek gewicht

https://www.levif.be/belgique/politi...theo-francken/

Citaat:
Bataille de « baskets » au Parlement entre Ludivine Dedonder et Theo Francken
Het zou, zoals het meeste wat dit rechts rakkertje zegt, niet eens waard zijn er akte van te nemen ware het niet dat er een soort systematiek begint te ontwikkelen. Ook de grote onvergetelijke pensioennaionalist blijft buiten zijn ‘vod’ en bocht beroemd om zijn groot politiek werk rond het vestimentaire van een partijgenote.

NVA’ers bepalen graag wat anderen zouden moeten dragen. Een beetje zoals in sommige meer oostelijke regimes.
Moeten politiekertjes met een inhoudelijke beperking de mogelijkheid krijgen hun onbenulligheid te demonstreren met vestimentaire opmerkingen of worden die best niet in een parlement gestemd ?

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 17:23   #2
Shadowke

Standaard

K & K
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 17:28   #3
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
K & K
Dat dacht ik ook in het begin
Maar het is echt waar
Kleding van vrouwen is waar nva’ers over bezig zijn.
Blijkbaar willen ze de kleding die vrouwen dragen bepalen zoals de ayatollahs.

Oud 22 december 2022, 17:41   #4
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Dat dacht ik ook in het begin
Maar het is echt waar
Kleding van vrouwen is waar nva’ers over bezig zijn.
Blijkbaar willen ze de kleding die vrouwen dragen bepalen zoals de ayatollahs.
maakt niet uit: K&K
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 17:44   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Repliek van Theo kan je vinden in HLN, inbegrepen gans de video.

Citaat:
Volgens Francken werd hij - al dan niet opzettelijk - verkeerd begrepen. “Ik heb geen opmerking gemaakt over hoe mevrouw de minister zich kleedt. Dat interesseert me niet. U heeft dat misbegrepen of bewust misbegrepen, dat laatste zou me niet verbazen.”
Linkse jongens kunnen blijkbaar onmogelijk begrijpen dat Franstaligen in de kamer niet verstaan wat de Nederlandstaligen vertellen. Ze moeten het doen met de vertaling die door de tolken ogenblikkelijk gemaakt wordt en door de oortjes verspreid wordt. Alle nuance gaat daar soms bij verloren. En de toehoorder hoort dan slechts wat hij graag wilt horen. En tegenover een Nederlandstalige is dat nogal geprogrammeerd: het zal wel iets fascistisch zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 18:00   #6
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Linkse jongens kunnen blijkbaar onmogelijk begrijpen dat Franstaligen in de kamer niet verstaan wat de Nederlandstaligen vertellen. Ze moeten het doen met de vertaling die door de tolken ogenblikkelijk gemaakt wordt en door de oortjes verspreid wordt. Alle nuance gaat daar soms bij verloren. En de toehoorder hoort dan slechts wat hij graag wilt horen. En tegenover een Nederlandstalige is dat nogal geprogrammeerd: het zal wel iets fascistisch zijn.
Veel verkeerd aan,te verstaan is daar niet aan
Dhr Francken legt het verband tussen het schoeisel van mvr Dedonder en de oorlog in Oekristan
Arme,zielige Theo

En dat riedeltje van verkeerd begrepen kent Vlaanderen ook al.
Zijn uitspraak is even dwaas en zo mogelijk intellectueel nog lager als de varkensuitspraak van zijn partijgenootje.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 22 december 2022 om 18:02.
Oud 22 december 2022, 18:02   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Er valt niks verkeerd te begrijpen, het staat op video

https://www.levif.be/belgique/politi...theo-francken/

Citaat:
Dans la vidéo publiée par la ministre Dedonder, on voit au cœur de l’hémicycle Theo Francken prendre la parole en commençant par ces mots : « En termes de légèreté, il y a des degrés. Que vous alliez travailler ?* votre cabinet avec vos baskets, en tant que ministre, vous pouvez trouver ça approprié. Je ne trouve pas cela approprié ». Le député NV-A poursuit : « Il y a une guerre en Europe. La seule chose que je pense, parfois, et que je ne dis pas souvent, et je ne dis pas ça avec une mauvaise intention, c’est qu’en tant que ministre de la Défense, quand il y a une guerre en Europe, il faut faire un peu attention ». Et le nationaliste flamand de conclure : « Mais je trouve cela bien qu’?* travers les réseaux sociaux et en tant que ministre de la Défense, en tant que cheffe de l’armée, vous essayez d’attirer les jeunes car ils en ont besoin ».
Weer typisch NVA calimero gedrag.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 december 2022 om 18:03.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 18:10   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kan veel citaten geven uit de Franse pers en in het Frans.
In het filmpje op HLN hoor je Theo zelf.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 december 2022, 18:13   #9
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel verkeerd aan,te verstaan is daar niet aan
Dhr Francken legt het verband tussen het schoeisel van mvr Dedonder en de oorlog in Oekristan
Arme,zielige Theo

En dat riedeltje van verkeerd begrepen kent Vlaanderen ook al.
Zijn uitspraak is even dwaas en zo mogelijk intellectueel nog lager als de varkensuitspraak van zijn partijgenootje.
Bij de NVA beschouwen ze basketsloefkes als een zware bedreiging.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 22 december 2022 om 18:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 18:25   #10
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Juist en het ergste lijkt mij dat dhr Theo Twitter Francken de ernst van mvr Dedonder koppelt aan het schoeisel van de minister in een filmpje op een sociale netwerksite.

De tussenkomst van dhr Francken was op twee manieren totaal ongepast.
1) intellectueel totaal van de pot gerukt door verbanden te leggen die er niet zijn.
2) hypocriet omdat hij enkele dagen geleden Twitter had afgehuurd om zijn verbolgenheid te uiten over ayatollahs die de kleding van vrouwen bepalen en nu doet hij krek hetzelfde.

Oud 22 december 2022, 18:26   #11
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Omdat men er de hielen niet mee kan klakken allicht

Oud 22 december 2022, 18:35   #12
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist en het ergste lijkt mij dat dhr Theo Twitter Francken de ernst van mvr Dedonder koppelt aan het schoeisel van de minister in een filmpje op een sociale netwerksite.

De tussenkomst van dhr Francken was op twee manieren totaal ongepast.
1) intellectueel totaal van de pot gerukt door verbanden te leggen die er niet zijn.
2) hypocriet omdat hij enkele dagen geleden Twitter had afgehuurd om zijn verbolgenheid te uiten over ayatollahs die de kleding van vrouwen bepalen en nu doet hij krek hetzelfde.
Nu, in het geval van Theo Francken denk ik wel niet dat het een opmerking is die enkel van tel is voor het vrouwelijk geslacht (en dus niet seksistisch is bedoeld). Ik vermoed dat hij exact dezelfde mening heeft over mannen die sportschoenen onder een pak dragen.

Toch een belangrijke nuance vind ik.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 18:59   #13
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger had de chef gezegd: nooit met basketsloefkes. Maar ondertussen is hij bijgedraaid. Het kan zijn dat de rest van de partij nog op de oude lijn zit...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 19:15   #14
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Nu, in het geval van Theo Francken denk ik wel niet dat het een opmerking is die enkel van tel is voor het vrouwelijk geslacht (en dus niet seksistisch is bedoeld). Ik vermoed dat hij exact dezelfde mening heeft over mannen die sportschoenen onder een pak dragen.

T'is een trend, maar ik vind het ook geen zicht.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 19:18   #15
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
T'is een trend, maar ik vind het ook geen zicht.
Ik hoop dat die trend zo snel mogelijk voorbij is. Helaas duurt het al wel enkele jaren dus ik vrees dat het toch iets van langere duur zal zijn.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 19:22   #16
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat die trend zo snel mogelijk voorbij is. Helaas duurt het al wel enkele jaren dus ik vrees dat het toch iets van langere duur zal zijn.
het trekt op niks

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2022, 19:24   #17
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vind ook dat een pak dragen ouderwets is.
Oud 23 december 2022, 06:05   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat het een verwijzing naar de Conner was, en het feit dat de sossen in de peilingen gestegen waren ...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2022, 11:49   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jongens en meisjes, het gaat helemaal niet om het vestimentaire, die basketsloefkes waren maar een zijdelingse sneer. Maar dat willen ze en kunnen ze niet begrijpen, die Nederlandsonkundige woke-politici.

Het gaat over het deelnemen aan tiktok-fimpjes. Van een minister van defensie.
Theo zegt duidelijk: tiktok is Chinese spionage ...

Even illustreren aan de hand van een krantenartikel van vandaag:

titel en auteur:
Moederbedrijf Tiktok geeft bespioneren van Amerikaanse gebruikers toe, onder wie journalisten

Vandaag om 05:00 door Ester Meerman

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221223_91509002

Citaat:
Bytedance, het moederbedrijf van Tiktok, heeft afgelopen zomer op ongepaste wijze toegang verkregen tot gegevens van sommige Amerikaanse gebruikers van de app. De spionage kwam aan het licht na intern onderzoek, melden internationale persbureaus vrijdag.

Hoeveel Amerikaanse gebruikers bespioneerd werden is niet bekendgemaakt, maar onder de gedupeerden zijn enkele journalisten van het tijdschrift Forbes en de zakenkrant Financial Times.

?*?*?*•?*De Ieren zijn niet langer ‘nice’ voor Facebook

De spionerende werknemers bekeken onder meer het IP-adres en de gebruikersdata van Amerikaanse Tiktokkers. Bij de verslaggevers van Forbes werd zo bekeken of ze fysiek in de buurt waren van medewerkers van Bytedance. De betreffende journalisten hadden kritische artikelen gepubliceerd over Tiktok en zouden daarvoor interne documenten en anonieme bronnen binnen het bedrijf hebben gebruikt.

Verboden voor ambtenaren in Texas

‘Het vertrouwen van het publiek, dat we met enorme inspanningen hebben opgebouwd, zal aanzienlijk worden ondermijnd door het wangedrag van een paar individuen’, mailde Rubo Liang, ceo van ByteDance, volgens persbureau Bloomberg naar zijn personeel. ‘We zullen hard werken om de schade te herstellen en blijven streven om een bedrijf te worden dat het publiek vertrouwt.’

Bij Bytedance zijn naar aanleiding van de zaak vier werknemers ontslagen. Twee van hen werkten in China, de andere twee vanuit de VS.

Verschillende staten in de VS overwegen al geruime tijd om Tiktok te blokkeren, vanwege zorgen over privacy. In Texas is de app inmiddels verboden voor medewerkers van de overheid.

Oud 23 december 2022, 15:16   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Op de facebookpagina van Theo:

Theo Francken?*
·
Hola pola,
1/ Wat een minister van kledij of schoeisel draagt, is volstrekt irrelevant;
2/ Of een minister een vrouw of man is, is irrelevant;
3/ Of een minister een zwarte, gele, bruine, blanke of voor mijn part een paars met witte stippen-huidskleur heeft, is irrelevant;
MAAR
4/ Een Westerse minister van Defensie die constant op het Chinese spionage kanaal TikTok zit, is niet wijs;
5/ De lichtzinnigheid waarmee onze minister van Defensie in oorlogstijd filmpjes post (oa over haar witte baskets ????), is verbazend.
Tot daar mijn punt. Ofwel had ze het niet goed begrepen in het Nederlands (ze begrijpt van de taal van de meerderheid van de bevolking van dit land na twee jaar ministerschap nog altijd geen jota, trouwens), ofwel wil ze het expres verkeerd begrijpen. Ik neem akte van haar framing van mij als ‘seksist’. Intellectueel oneerlijk en bijzonder kwalijk. Niet de eerste keer.
Bon, ik ga lekker koken, kruip onder mijn ???? en wens het jullie allemaal. ??
Cheers!
Theo

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be