![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ....... En worden uit de nood geholpen door dieselbussen.
![]() ![]() Elektrische bussen U-OV heel vaak defect. De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage. https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/170...ak-defect.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit het artikel kunnen we niet echt uitmaken of het puur een ontwerpprobleem betreft,of produktiekwaliteit,of een fundamenteler kwestie... Het is wel goed dat er een "wake-up" call gebeurt. Jammer dat "de pers" nu niet dieper zal gaan graven,want dan komen moeilijker zaken als Ah,of Joules ,of mechanische stress of weet ik veel wat aan bod,en dat is VER boven het petje van zo een journaille-tokkelslaaf... Bemerk ook de behulpzaamheid van de politici die "vinden dat" die e-bussen veel beter moeten kunnen... Krijgen die politiekers daarvoor geld,voor dergelijk open-deur-trapperij,om te "vinden dat" ? ![]() Alsof de uitbater van die bussen dat ook niet zou willen verwezenlijken,al is het maar om zijn contractuele verplichtingen na te komen.... ![]()
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2017 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2017 om 16:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal moest in augustus lijn 1 volledig electrisch rijden maar ze lukken er niet in. De helft van die bussen haalt nog niet eens het einde van de dag. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ook, maar dat staat niet in het artikel, zeiden ze gisterenavond op de Nederlandse tv dat die bussen amper de helft of zelfs nog minder het aantal km halen die de constructeur op geeft. Die schuift de schuld daarvan weer door te zeggen dat veel in de file staan, voor het rood licht staan, de electrische deuren die honderden keren per dag open en dicht gaan en veel stroom verbruiken de oorzaken zijn dat ze de opgegeven km niet halen. Dat een lijnbus dat heel de dag moet ondergaan in een stad wist hij blijkbaar niet. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien er diesel genoeg is en de pomp werkt, dus als er stroom is.
... soms is er geen diesel: https://www.demorgen.be/buitenland/f...raad-b4f1b022/ , of soms valt de stroom uit. Citaat:
Daar valt niet mee te lachen, dat moet me herstellen. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2017 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En dat er geen diesel of benzine beschikbaar is heb ik nog nooit meegemaakt. Ze slagen er niet in bussen heel de dag te laten rijden maar met electrische vrachtwagens van 40 ton en veel meer km per dag afleggen zal dat wel lukken. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In Antwerpen loopt het ook scheef heb ik de indruk. Ik herinner me beloftes van Weyts dat de oude diesels de stad niet meer zouden binnen komen, dat men ging moeten overstappen op trams om de stad binnen te komen. Die politiek lijkt precies te zijn terug gedraaid. Je geraakt de Van Maerlantstraat niet meer door op de fiets omdat er tientallen stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn (weliswaar met groene stickers op
![]() Maar dus on topic. De elektrische en hybride bussen van de Lijn ... nog niet veel van gemerkt. Die staan naar het schijnt ook meer in den atelier als dat ze rijden. De LEZ is zo lek als een vergiet.
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat er problemen zouden zijn met "pantografen" komt me,hoe meer ik er over denk,als een drogreden over...
Pantografen zijn reeds in gebruik van eind 19e eeuw en er moeten er honderdduizenden in gebruik zijn op deze planeet....het is nauwelijks nieuwe technologie te noemen....Bovendien lijkt het hier om een statische versie te gaan. Ondergetekende vreest dat het in werkelijkheid gaat over "het zwarte beest" van de moderne batterij-technologie .......*passende dreigende muziek erbij*.......het BMS,dat soms eens nukkig doet...... (in de volksmond "de computer".....)
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2017 om 07:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieselbussen vallen ook regelmatig in panne, of beginnen daardoor te branden.
Je bent dus onwetend? https://www.google.be/search?q=bus+i...w=1440&bih=829 Een E-bus die niet kan rijden veroorzaakt geen schade en verkeersellende, een dieselbus in de fik is nu net het tegendeel, en de mensen worden nog meer vergiftigd: Citaat:
![]() Omdat ze met enkele E-bussen en ouderwetse pantograaf problemen hebben moet men dat niet veralgemenen. Of anders zeg ik gewoon dat alle dieselbussen regelmatig gaan branden, beetje om de omgeving te verwarmen? De electrische bus blijft boomen, kijk maar eens op de Chinese markt. Maar dat doe je niet hé. Google nog maar een tijdje tot je iets vindt dat een E-bus ergens niet meer rijd wegens blablabla. Dat is zeker je sterkte aan je lach-toetsenbord. Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2017 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chinese bussen kopen.
Toppunt van achterlijk. Je hebt hier al ook al lang Chinese brommers en zo. Goedkoop en snel kapot. En toch blijven ze die kopen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 december 2017 om 13:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diesels vervuilen goed. Wie is er achterlijk? Chinezen zijn vandaag al kwaliteit en ervaring: https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nger~a9bee120/ BYD verkocht in 2012 al bussen in Israel. Zijn Joden dan dom? https://www.timesofisrael.com/tel-av...ric-bus-fleet/ Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2017 om 13:25. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De resultaten zijn er naar inmiddels. Kijk maar naar de bussen die hun dag niet eens halen. Hopeloos tegen een dommerik te zeggen dat hij niet slim is want hij wil er nog bijkopen zelfs. Ezel...steen...koppig...enz.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar dat elektrische bussen hier net als in Nederland meer in de garage staan dan dat ze rijden wordt ook nog eens bevestigt door Vlad. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeeschepen met zware fuel, stokoude dieseltreinen, oude dieselbussen van privé auto car uitbaters, het mag allemaal los door een LEZ rijden of varen. En volgens u mogen de stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn er ook nog doorrijden. De stad is resoluut... wij willen de diesel bannen ! En om te bewijzen dat het hen menens is bestelde De Lijn nog een pak nieuwe bussen mét dieselmotoren. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. Laatst gewijzigd door Vlad : 25 december 2017 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zou het meer geloofwaardigheid hebben om dan te eisen dat iedereen nu ook zonder emissie het stad binnenkomt... |
|
![]() |
![]() |