Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 december 2017, 15:38   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard Electrische bussen schieten schromelijk te kort......

....... En worden uit de nood geholpen door dieselbussen.

Elektrische bussen U-OV heel vaak defect.
De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/170...ak-defect.html
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 15:50   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
....... En worden uit de nood geholpen door dieselbussen.

Elektrische bussen U-OV heel vaak defect.
De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/170...ak-defect.html
Oops.......bummer...
Uit het artikel kunnen we niet echt uitmaken of het puur een ontwerpprobleem betreft,of produktiekwaliteit,of een fundamenteler kwestie...

Het is wel goed dat er een "wake-up" call gebeurt.
Jammer dat "de pers" nu niet dieper zal gaan graven,want dan komen moeilijker zaken als Ah,of Joules ,of mechanische stress of weet ik veel wat aan bod,en dat is VER boven het petje van zo een journaille-tokkelslaaf...

Bemerk ook de behulpzaamheid van de politici die "vinden dat" die e-bussen veel beter moeten kunnen...

Krijgen die politiekers daarvoor geld,voor dergelijk open-deur-trapperij,om te "vinden dat" ?

Alsof de uitbater van die bussen dat ook niet zou willen verwezenlijken,al is het maar om zijn contractuele verplichtingen na te komen....
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 december 2017 om 15:50.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 15:57   #3
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
....... En worden uit de nood geholpen door dieselbussen.

Elektrische bussen U-OV heel vaak defect.
De helft van de bussen staat aan het eind van de dag kapot in de garage.

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/170...ak-defect.html
Heeft maar heel weinig met de E-bus an sich te doen.

Citaat:
Soms gaat dat om haperende deuren, soms is er sprake van ondeugdelijke software. Ook de pantograaf heeft regelmatig voor storingen gezorgd. De pantograaf is de stroomgeleider, die bij het eindpunt de bus van elektriciteit voorziet.
Als men E-bussen niet kan bijladen rijden ze niet. Dat is bij dieselbussen ook zo, zonder diesel rijden die niet.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2017 om 16:01.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 16:38   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Oops.......bummer...
Uit het artikel kunnen we niet echt uitmaken of het puur een ontwerpprobleem betreft,of produktiekwaliteit,of een fundamenteler kwestie...

Het is wel goed dat er een "wake-up" call gebeurt.
Jammer dat "de pers" nu niet dieper zal gaan graven,want dan komen moeilijker zaken als Ah,of Joules ,of mechanische stress of weet ik veel wat aan bod,en dat is VER boven het petje van zo een journaille-tokkelslaaf...

Bemerk ook de behulpzaamheid van de politici die "vinden dat" die e-bussen veel beter moeten kunnen...

Krijgen die politiekers daarvoor geld,voor dergelijk open-deur-trapperij,om te "vinden dat" ?


Alsof de uitbater van die bussen dat ook niet zou willen verwezenlijken,al is het maar om zijn contractuele verplichtingen na te komen....
Toevallig zag ik dat op de TROS tv gisterenavond.
Normaal moest in augustus lijn 1 volledig electrisch rijden maar ze lukken er niet in. De helft van die bussen haalt nog niet eens het einde van de dag.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 16:51   #5
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Heeft maar heel weinig met de E-bus an sich te doen.


Als men E-bussen niet kan bijladen rijden ze niet. Dat is bij dieselbussen ook zo, zonder diesel rijden die niet.
Diesel tanken kan je zonder probleem. Een batterij opladen lukt dan niet.

Ook, maar dat staat niet in het artikel, zeiden ze gisterenavond op de Nederlandse tv dat die bussen amper de helft of zelfs nog minder het aantal km halen die de constructeur op geeft.

Die schuift de schuld daarvan weer door te zeggen dat veel in de file staan, voor het rood licht staan, de electrische deuren die honderden keren per dag open en dicht gaan en veel stroom verbruiken de oorzaken zijn dat ze de opgegeven km niet halen.

Dat een lijnbus dat heel de dag moet ondergaan in een stad wist hij blijkbaar niet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2017, 17:21   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Diesel tanken kan je zonder probleem.
Indien er diesel genoeg is en de pomp werkt, dus als er stroom is.

... soms is er geen diesel: https://www.demorgen.be/buitenland/f...raad-b4f1b022/
, of soms valt de stroom uit.
Citaat:
Een batterij opladen lukt dan niet.
Als de pantograaf niet werkt omdat er een stroomstoring is, idd niet, of zoals bij een pomp zonder stroom of zonder brandstof daar komt ook geen druppel uit.

Daar valt niet mee te lachen, dat moet me herstellen.

Laatst gewijzigd door Micele : 23 december 2017 om 17:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 00:12   #7
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Indien er diesel genoeg is en de pomp werkt, dus als er stroom is.

... soms is er geen diesel: https://www.demorgen.be/buitenland/f...raad-b4f1b022/
, of soms valt de stroom uit.

Als de pantograaf niet werkt omdat er een stroomstoring is, idd niet, of zoals bij een pomp zonder stroom of zonder brandstof daar komt ook geen druppel uit.

Daar valt niet mee te lachen, dat moet me herstellen.
Even soms rijden er helemaal geen bussen of trams.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 04:32   #8
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Indien er diesel genoeg is en de pomp werkt, dus als er stroom is.

... soms is er geen diesel: https://www.demorgen.be/buitenland/f...raad-b4f1b022/
, of soms valt de stroom uit.

Als de pantograaf niet werkt omdat er een stroomstoring is, idd niet, of zoals bij een pomp zonder stroom of zonder brandstof daar komt ook geen druppel uit.

Daar valt niet mee te lachen, dat moet me herstellen.
En dat gebeurt alle dagen?
En dat er geen diesel of benzine beschikbaar is heb ik nog nooit meegemaakt.

Ze slagen er niet in bussen heel de dag te laten rijden maar met electrische vrachtwagens van 40 ton en veel meer km per dag afleggen zal dat wel lukken.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 04:34   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Even soms rijden er helemaal geen bussen of trams.
Idd, maar de dieselbus rijdt altijd.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 07:11   #10
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.737
Standaard

In Antwerpen loopt het ook scheef heb ik de indruk. Ik herinner me beloftes van Weyts dat de oude diesels de stad niet meer zouden binnen komen, dat men ging moeten overstappen op trams om de stad binnen te komen. Die politiek lijkt precies te zijn terug gedraaid. Je geraakt de Van Maerlantstraat niet meer door op de fiets omdat er tientallen stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn (weliswaar met groene stickers op ) de hele straat innemen. De slagbomen die het normale wegverkeer dienen tegen te houden liggen de helft van de tijd tegen de grond waardoor je in het donker met je fiets bijna je nek breekt als je al niet onthoofd wordt door de kabels naar de tijdelijke verkeerslichten die steeds doorzakken of scheef getrokken worden. En overal stank, modder, lawaai en agressie. Antwerpen, een hellhole.

Maar dus on topic. De elektrische en hybride bussen van de Lijn ... nog niet veel van gemerkt. Die staan naar het schijnt ook meer in den atelier als dat ze rijden. De LEZ is zo lek als een vergiet.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 07:51   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.557
Standaard

Dat er problemen zouden zijn met "pantografen" komt me,hoe meer ik er over denk,als een drogreden over...

Pantografen zijn reeds in gebruik van eind 19e eeuw en er moeten er honderdduizenden in gebruik zijn op deze planeet....het is nauwelijks nieuwe technologie te noemen....Bovendien lijkt het hier om een statische versie te gaan.

Ondergetekende vreest dat het in werkelijkheid gaat over "het zwarte beest" van de moderne batterij-technologie .......*passende dreigende muziek erbij*.......het BMS,dat soms eens nukkig doet......

(in de volksmond "de computer".....)
__________________
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie...

Laatst gewijzigd door kelt : 24 december 2017 om 07:52.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 10:20   #12
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Idd, maar de dieselbus rijdt altijd.
Dieselbussen vallen ook regelmatig in panne, of beginnen daardoor te branden.
Je bent dus onwetend?

https://www.google.be/search?q=bus+i...w=1440&bih=829

Een E-bus die niet kan rijden veroorzaakt geen schade en verkeersellende, een dieselbus in de fik is nu net het tegendeel, en de mensen worden nog meer vergiftigd:

Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...pits~a8441e47/

Bus in brand op Brusselse buitenring: chaotische avondspits
Silke Vandenbroeck 13 juni 2017

De bus die in brand was gevolgen op de Brusselse buitenring is dinsdagavond volledig geblust en wordt getakeld. Dat meldt het Vlaams Verkeerscentrum. Op de buitenring zijn ter hoogte van Srombeek-Bever nog steeds twee rijstroken versperd maar de file reikt intussen niet verder dan het viaduct van Vilvoorde.
De brand in de bus brak rond 16.30 uur uit. De buschauffeur, die alleen in de bus zat, zette het gevaarte aan de kant en kon zichzelf in veiligheid brengen zodat er geen slachtoffers vielen. “Het gaat om een bus waarvan een compartiment vuur gevat heeft”, verklaarde Alain Habils, woordvoerder van de brandweerzone Vlaams-Brabant.
Rookontwikkeling
Door de brand moest de Brusselse buitenring volledig afgesloten worden, enerzijds omdat de brand een zware rookontwikkeling tot gevolg had, anderzijds om de brandweerdiensten toe te laten hun werk te doen. Daarvoor werd tijdelijk ook de linkerrijstrook op de binnenring afgesloten.
Intussen is de binnenring volledig vrij en is er op de buitenring de linkerrijstrook vrijgemaakt. De file die eerst tot in Sint-Stevens-Woluwe reikte, is al geslonken tot aan het viaduct van Vilvoorde. Het Vlaams Verkeerscentrum raadt bestuurders die vanuit Brussel naar Gent willen, nog altijd wel aan om via Antwerpen om te rijden. Wie vanuit Hasselt naar Gent wil, doet dat ook best via Antwerpen en wie vanuit het knooppunt in Machelen naar de E19 richting Bergen en Charleroi wil, volgt best de binnenring.
Ga je daar ook mee lachen? En als er slachtoffers vallen door een brandende bus ook? Wil je een linkje?

Omdat ze met enkele E-bussen en ouderwetse pantograaf problemen hebben moet men dat niet veralgemenen. Of anders zeg ik gewoon dat alle dieselbussen regelmatig gaan branden, beetje om de omgeving te verwarmen?

De electrische bus blijft boomen, kijk maar eens op de Chinese markt. Maar dat doe je niet hé. Google nog maar een tijdje tot je iets vindt dat een E-bus ergens niet meer rijd wegens blablabla. Dat is zeker je sterkte aan je lach-toetsenbord.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2017 om 10:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 13:03   #13
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Chinese bussen kopen.
Toppunt van achterlijk.

Je hebt hier al ook al lang Chinese brommers en zo.
Goedkoop en snel kapot.
En toch blijven ze die kopen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 24 december 2017 om 13:05.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 13:07   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Chinese bussen kopen.
Toppunt van achterlijk.

Je hebt hier al ook al lang Chinese brommers en zo.
Goedkoop en snel kapot.
En toch blijven ze die kopen.
Diesels branden goed.
Diesels vervuilen goed. Wie is er achterlijk?

Chinezen zijn vandaag al kwaliteit en ervaring:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nger~a9bee120/

BYD verkocht in 2012 al bussen in Israel. Zijn Joden dan dom?
https://www.timesofisrael.com/tel-av...ric-bus-fleet/

Citaat:
http://www.byd.com/news/news-367.html

As of July 2016, BYD bus fleets have completed more than 191 million kilometres "in revenue service" and have been evaluated by more than 170 cities in 38 countries and regions around the world.
Een Chinese grootstad met 12 miljoen inwoners is einde 2017 al 100% electrisch qua bussen, wie is er achterlijk?
Citaat:
https://cleantechnica.com/2017/11/12...lion-end-2017/

100% Electric Bus Fleet For Shenzhen (Population 11.9 Million) By End Of 2017

What really helped both BYD and the city of Shenzhen is when local authorities issued a list of policies to push for the development of NEVs — “Made In China 2025.” The plan boosted the country’s EV manufacturing output, with EVs singled out as one of 10 key sectors the government would help.

Lessons Learned from the BYD & Shenzhen Electric Bus Switch

One thing is for certain about China — it can quickly implement projects and pilot programs efficiently. This is something the West could only dream to achieve in such a short amount of time. While we are hopelessly lost in politics and endless debates that more often go nowhere, China has proven yet again it can get things done quickly, leaving us to our own unproductive infighting.

BYD (and some others) switching the city of Shenzhen’s bus fleet to electricity is something we would like to see happening everywhere — sooner than later, but preferably sooner.
Wat hebben we vandaag geleerd?

Laatst gewijzigd door Micele : 24 december 2017 om 13:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 13:24   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Diesels branden goed.
Diesels vervuilen goed. Wie is er achterlijk?

Chinezen zijn vandaag al kwaliteit en ervaring:
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...nger~a9bee120/

BYD verkocht in 2012 al bussen in Israel. Zijn Joden dan dom?
https://www.timesofisrael.com/tel-av...ric-bus-fleet/
Het is algemeen geweten dat domheid in de meerderheid is.

De resultaten zijn er naar inmiddels.
Kijk maar naar de bussen die hun dag niet eens halen.

Hopeloos tegen een dommerik te zeggen dat hij niet slim is want hij wil er nog bijkopen zelfs.
Ezel...steen...koppig...enz.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2017, 13:26   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het is algemeen geweten dat domheid in de meerderheid is.
.
Vooral domme Europeanen.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 03:23   #17
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dieselbussen vallen ook regelmatig in panne, of beginnen daardoor te branden.
Je bent dus onwetend?

https://www.google.be/search?q=bus+i...w=1440&bih=829

Een E-bus die niet kan rijden veroorzaakt geen schade en verkeersellende, een dieselbus in de fik is nu net het tegendeel, en de mensen worden nog meer vergiftigd:
.
Juist ja, dagelijks branden er hier in Belgie bussen uit.

Maar dat elektrische bussen hier net als in Nederland meer in de garage staan dan dat ze rijden wordt ook nog eens bevestigt door Vlad.

Citaat:
De elektrische en hybride bussen van de Lijn ... nog niet veel van gemerkt. Die staan naar het schijnt ook meer in den atelier als dat ze rijden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 03:30   #18
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 47.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
In Antwerpen loopt het ook scheef heb ik de indruk. Ik herinner me beloftes van Weyts dat de oude diesels de stad niet meer zouden binnen komen, dat men ging moeten overstappen op trams om de stad binnen te komen. Die politiek lijkt precies te zijn terug gedraaid. Je geraakt de Van Maerlantstraat niet meer door op de fiets omdat er tientallen stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn (weliswaar met groene stickers op ) de hele straat innemen. De slagbomen die het normale wegverkeer dienen tegen te houden liggen de helft van de tijd tegen de grond waardoor je in het donker met je fiets bijna je nek breekt als je al niet onthoofd wordt door de kabels naar de tijdelijke verkeerslichten die steeds doorzakken of scheef getrokken worden. En overal stank, modder, lawaai en agressie. Antwerpen, een hellhole.

Maar dus on topic. De elektrische en hybride bussen van de Lijn ... nog niet veel van gemerkt. Die staan naar het schijnt ook meer in den atelier als dat ze rijden. De LEZ is zo lek als een vergiet.
Natuurlijk !
Zeeschepen met zware fuel, stokoude dieseltreinen, oude dieselbussen van privé auto car uitbaters, het mag allemaal los door een LEZ rijden of varen.
En volgens u mogen de stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn er ook nog doorrijden.

De stad is resoluut... wij willen de diesel bannen !
En om te bewijzen dat het hen menens is bestelde De Lijn nog een pak nieuwe bussen mét dieselmotoren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2017, 06:55   #19
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.737
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk !
Zeeschepen met zware fuel, stokoude dieseltreinen, oude dieselbussen van privé auto car uitbaters, het mag allemaal los door een LEZ rijden of varen.
En volgens u mogen de stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn er ook nog doorrijden.

De stad is resoluut... wij willen de diesel bannen !
En om te bewijzen dat het hen menens is bestelde De Lijn nog een pak nieuwe bussen mét dieselmotoren.
Daar feesten we op. Met z'n allen naar de kerstboomverbranding voor een serieuze neut klare.
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 25 december 2017 om 06:56.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2017, 22:13   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Natuurlijk !
Zeeschepen met zware fuel, stokoude dieseltreinen, oude dieselbussen van privé auto car uitbaters, het mag allemaal los door een LEZ rijden of varen.
En volgens u mogen de stinkende lawaaierige dieselbussen van de Lijn er ook nog doorrijden.

De stad is resoluut... wij willen de diesel bannen !
En om te bewijzen dat het hen menens is bestelde De Lijn nog een pak nieuwe bussen mét dieselmotoren.
Niet gezeverd, maar moest Antwerpen een warmtenetwerk maken met de energie van de koeltorens van zijn kerncentrales, dan zou het gans het stad kunnen verwarmen gratis, zonder emissie , zonder CO2 zonder fijn stof van pelletkachels,

En zou het meer geloofwaardigheid hebben om dan te eisen dat iedereen nu ook zonder emissie het stad binnenkomt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be