Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2023, 09:54   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard Indien herverkozen...

Trump verspricht US-Einreiseverbot für Muslime - und was macht die EU?

Trump belooft inreisverbod in de VS voor moslims – en wat doet de EU?

Citaat:
“We zullen radicaalislamitische terroristen weghouden uit ons land”, kondigde Donald Trump (77) in het geval van zijn herverkiezing als Amerikaans president een inreisverbod voor moslims aan. De EU is daar ver van verwijderd – De Duitse regering financiert zelfs veerdiensten uit Noord-Afrika.
Haalbaar of niet?

De EU ziet het zo dramatisch niet, verkeerde denkpiste???

p.s.

De islam in Europa: een eeuwenlange knipperlichtrelatie

Met alles wat die Islam op huidig ogenblik met zich meebrengt en stukmaakt zijn er velen van mening dat die knipperlichtrelatie mag uitdoven, ook de oud President Trump.

Kan de Islam een nuttige bijdrage leveren of is het gewoon een veroveringstocht die al jaren aan de gang is.

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 oktober 2023 om 10:00.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2023, 10:48   #2
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Haalbaar of niet?

p.s.

Met alles wat die Islam op huidig ogenblik met zich meebrengt en stukmaakt zijn er velen van mening dat die knipperlichtrelatie mag uitdoven, ook de oud President Trump.

Kan de Islam een nuttige bijdrage leveren of is het gewoon een veroveringstocht die al jaren aan de gang is.
Ik vrees eerlijk gezegd het laatste.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2023, 18:51   #3
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Haalbaar of niet?

p.s.

Tot nu is Trump géén president.
Dus...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 05:45   #4
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Biden is ook naarstig aan het verder bouwen aan de muur. Muren houden niemand tegen. Echt grenzen verdedigen doet men met geweld.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2023, 06:52   #5
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bart Somers (Open VLD) wil na verkiezingen niet opnieuw minister worden, wel burgemeester van Mechelen
Artikel van Kirsten Sokol, Belga •
15u

Somers erkent dat zijn partij in moeilijk vaarwater verkeert, na het ontslag van minister van Justitie Vincent Van Quickenborne. Hij sprak bij VTM Nieuws ook over de vernieuwingsoperatie bij de Vlaamse liberalen, die in de zomer al werd ingezet. "Daar wil ik actief aan meewerken. Ik steun voorzitter Tom Ongena daarin", aldus Somers, die daarmee ook verwijst naar de aanstelling van Paul Van Tigchelt als nieuwe minister van Justitie.

"Nieuwe gezichten zijn een noodzakelijke voorwaarde, maar niet de enige, voor de heropstanding", zei Somers nog. Hij had veel begrip voor de emoties over de ministerwissel, "maar dat moet binnenkamers gehouden worden". Zelf ambieert hij geen nieuw ministermandaat, maar wel een nieuw burgemeesterschap in Mechelen. Daar is Somers momenteel titelvoerend burgemeester, zijn partijgenoot Alexander Vandersmissen is waarnemend burgemeester.

Ook Karel De Gucht reageert op aanstelling nieuwe Justitieminister
Ook in "De Zevende Dag" kwamen de woelige tijden bij Open VLD aan bod. Voormalig Open VLD-voorzitter Karel De Gucht zei daar dat hij hoopt dat Gwendolyn Rutten terugkomt op haar aankondiging om de nationale politiek te verlaten, na de aanstelling van Paul Van Tigchelt als nieuwe minister van Justitie.

"Ik hoop dat ze op haar stappen zal terugkeren. Als ik daarbij kan helpen, zal ik dat zeker doen. Ik denk dat ze in de toekomst voor de partij een zeer belangrijk persoon is, niet alleen in haar provincie maar ook nationaal. Dat haar nationale carrière voorbij zou zijn, is niet waar. We spreken hier immers maar over de vervanging van de minister van Justitie voor zeven maanden", aldus nog De Gucht.

Karel heeft het blijkbaar niet begrepen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be