Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2018, 14:23   #1
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard Politie rechter D’hondt niet mals voor Turkse trouwstoeten

Die maakt er wel ineens korte metten mee.

Citaat:
De 18 beklaagden die vanochtend voor de rechtbank van Dendermonde moesten verschijnen nadat ze betrapt waren tijdens een trouwstoet op de E17 in Lokeren hebben zware straffen gekregen van politierechter Peter D’hondt. De beklaagden zelf verschenen niet voor de rechtbank.
https://www.hln.be/nieuws/binnenland...egio~a9e82d13/
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 16:22   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Voor een keer geen wereldvreemde uitspraak . Nu maar hopen dat anderen er lessen uit trekken.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 16:39   #3
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Voor een keer geen wereldvreemde uitspraak . Nu maar hopen dat anderen er lessen uit trekken.
En nu maar hopen dat de boetes geïnd zullen kunnen worden en de meesten ervan niet zonder rijbewijs blijven rijden...
Een serieuze massale controle op het hebben van een verzekering en een rijbewijs zou wel eens geen kwaad kunnen gevolgd door gepaste reacties!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 16:51   #4
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Dat zal nog moeten blijken of men er uiteindelijk lessen uit gaat trekken.

Een proficiat naar Politierechter P. D'Hondt toe is bij deze op zijn plaats.

Het mag eens stoppen met die kereltjes die alles maar aan hun laars lappen.

Als ze dat in hun eigen landen zonder verdere problemen mogen dan begrijp ik niet wat ze hier komen doen?

Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juni 2018 om 16:51.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 16:56   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

D’hondt blaft niet. Hij bijt.
't Was hoog nodig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 17:07   #6
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het was bovendien blijkbaar niet nodig voor de beklaagden om persoonlijk voor de rechter te verschijnen...Niet ééntje van de 18.....,0,zero....

Dat helpt natuurlijk ook niet....

Het zegt ook iets over wat zij,of hun familie/vrienden/omgeving wel vinden van het gerecht...

Deze politierechter heeft al gevalletjes gezien die VEEL zwaarder waren dan die trouwtoeters...VEEL zwaarder,en meermaals...

Maar die gasten hadden tenminste nog de ballen,of de beleefdheid,of misschien het ontzag,om toch maar in persona te verschijnen...Hoewel ze wel wisten dat het niet voor een medaille zou zijn.

De trouwtoeters echter....pffff...lawaaierige mietjes

Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2018 om 17:10.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 17:10   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En nu maar hopen dat de boetes geïnd zullen kunnen worden en de meesten ervan niet zonder rijbewijs blijven rijden...
Een serieuze massale controle op het hebben van een verzekering en een rijbewijs zou wel eens geen kwaad kunnen gevolgd door gepaste reacties!
Welke ?
Vergeet niet dat onze gevangelissen vol zitten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 17:24   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Het probleem met zulke draconische straffen, is dat ze gewoonlijk geen stand houden op het beroepshof.

Ik bedoel maar, moordenaars komen buiten op 8 maand, en deze jongens moeten wat, vier en vijf jaar binnen?

Er zijn dus duidelijk extreme voorbeelden gesteld door de rechter, wat natuurlijk al in tegenspraak is met het mantra van de democratische rechtspraak, namelijk, iedereen gelijk voor de wet.
Oud 29 juni 2018, 17:58   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het probleem met zulke draconische straffen, is dat ze gewoonlijk geen stand houden op het beroepshof.

Ik bedoel maar, moordenaars komen buiten op 8 maand, en deze jongens moeten wat, vier en vijf jaar binnen?

Er zijn dus duidelijk extreme voorbeelden gesteld door de rechter, wat natuurlijk al in tegenspraak is met het mantra van de democratische rechtspraak, namelijk, iedereen gelijk voor de wet.
Het is rijverbod natuurlijk, geen gevangenisstraf.
Oud 29 juni 2018, 18:12   #10
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het was bovendien blijkbaar niet nodig voor de beklaagden om persoonlijk voor de rechter te verschijnen...Niet ééntje van de 18.....,0,zero....

Dat helpt natuurlijk ook niet....

Het zegt ook iets over wat zij,of hun familie/vrienden/omgeving wel vinden van het gerecht...

Deze politierechter heeft al gevalletjes gezien die VEEL zwaarder waren dan die trouwtoeters...VEEL zwaarder,en meermaals...

Maar die gasten hadden tenminste nog de ballen,of de beleefdheid,of misschien het ontzag,om toch maar in persona te verschijnen...Hoewel ze wel wisten dat het niet voor een medaille zou zijn.

De trouwtoeters echter....pffff...lawaaierige mietjes

Kijk, ik ben bijzonder tevreden met een effectieve vervolging van die trouwstoeten en niet zoals nogal wat mensen verwacht hadden een seponering. Ik ben nog veel tevredener dat er ook een strafrechtelijke veroordeling volgde. Met flinke boetes. Over de periode van intrekking rijbewijs denk ik anders : dit is de typische "Judge Roy Bean" rechtspraak van rechter D'Hondt die steeds maar harder doortrapt in zijn delusie dat hij een kruisvaart tegen de verkeersinbreuken moet voeren en dat hij een instrument van god is.
Spreek zware boetes uit, neem desnoods een voertuig in beslag en bij veroordeling laat het verbeurd verklaren. Maar iemand zijn rijbewijs afnemen voor 3 tot 5 jaar is hem gewoon de illegaliteit injagen. Dat is geen straf, maar iemand economisch een handicap geven die meestal wil zeggen dat hun broodwinning stopt. Wie wint daarbij ?

edit : elke advocaat zal aan zijn klant zeggen dat hij zeker niet (liefst niet...) zelf moet verschijnen voor de politierechter. En al zeker niet bij een show-rechter als D'Hondt.

Ik begrijp totaal niet dat je dit als een nadelig feit betitelt in hoofde van die betrokkenen. Je moet onnozel zijn om zelf naar zo een proces te gaan. Elke mens met 1 gram hersens laat zich vertegenwoordigen.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 juni 2018 om 18:15.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 18:16   #11
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Kijk, ik ben bijzonder tevreden met een effectieve vervolging van die trouwstoeten en niet zoals nogal wat mensen verwacht hadden een seponering. Ik ben nog veel tevredener dat er ook een strafrechtelijke veroordeling volgde. Met flinke boetes. Over de periode van intrekking rijbewijs denk ik anders : dit is de typische "Judge Roy Bean" rechtspraak van rechter D'Hondt die steeds maar harder doortrapt in zijn delusie dat hij een kruisvaart tegen de verkeersinbreuken moet voeren en dat hij een instrument van god is.
Spreek zware boetes uit, neem desnoods een voertuig in beslag en bij veroordeling laat het verbeurd verklaren. Maar iemand zijn rijbewijs afnemen voor 3 tot 5 jaar is hem gewoon de illegaliteit injagen. Dat is geen straf, maar iemand economisch een handicap geven die meestal wil zeggen dat hun broodwinning stopt. Wie wint daarbij ?
Er zijn verschillende wagens in beslag genomen, o.a. een Porsche Cayenne dacht ik.

Wat kost zo'n wagen, is dat niet een beetje overdreven vanwege enkele zotternijen?

Edit: waarschijnlijk zijn die wagens dan nog eens in beslag genomen als show-element naar het publiek toe, "kijk eens hoe goed wij optreden".

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juni 2018 om 18:19.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 18:17   #12
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Die maakt er wel ineens korte metten mee.
Het was ook stillekes tijd geworden om een sterk signaal uit te sturen

https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=204

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 18:26   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Drie tot vijf jaar rijbewijs kwijt, niet binnen hee.

Maar in beroep gaat dat zeer zeker sterk naar beneden gaan. Judge Roy Bean mag dan wel de plak zwaaien in Langtry - Texas, in dit geval dus Dendermonde. Maar in beroep gaat men gehakt maken van dergelijke fantasietjes.
En wie hier niet tegen in beroep gaat, is achterlijk.
Oud 29 juni 2018, 18:31   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn verschillende wagens in beslag genomen, o.a. een Porsche Cayenne dacht ik.

Wat kost zo'n wagen, is dat niet een beetje overdreven vanwege enkele zotternijen?

Edit: waarschijnlijk zijn die wagens dan nog eens in beslag genomen als show-element naar het publiek toe, "kijk eens hoe goed wij optreden".
In beslag genomen is niet hetzelfde als een verbeurdverklaring hee xeno. En gezien de specifieke aard van de overtreding vind ik dit zeker niet overdreven.

Als een transporteur tijdens een 'staking' een kruispunt blokkeert zal hij ook snel tegen dezelfde beteugeling aanlopen. Wie voor de lol het verkeer blokkeert en de weggebruiker in gevaar brengt mag hard aangepakt worden. Wat nog iets anders is dan de waanzinnige kruistocht waar die D'Hondt zich geroepen toe voelt.
Oud 29 juni 2018, 18:37   #15
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In beslag genomen is niet hetzelfde als een verbeurdverklaring hee xeno. En gezien de specifieke aard van de overtreding vind ik dit zeker niet overdreven.

Als een transporteur tijdens een 'staking' een kruispunt blokkeert zal hij ook snel tegen dezelfde beteugeling aanlopen. Wie voor de lol het verkeer blokkeert en de weggebruiker in gevaar brengt mag hard aangepakt worden. Wat nog iets anders is dan de waanzinnige kruistocht waar die D'Hondt zich geroepen toe voelt.
Uit de link.

Citaat:
Verder kregen alle beklaagden ook een rijverbod van drie tot vijf jaar en werden er drie voertuigen verbeurd verklaard waaronder een Porsche Cayenne.
Die rechter is inderdaad de zin voor realiteit een beetje verloren. Het is niet de eerste maal dat hij van de pot gerukte vonnissen velt.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juni 2018 om 18:41.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 18:56   #16
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Uit de link.

Die rechter is inderdaad de zin voor realiteit een beetje verloren. Het is niet de eerste maal dat hij van de pot gerukte vonnissen velt.
90% van zijn 'voorbeeld'vonnissen gaan in beroep de vuilbak in.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2018, 18:59   #17
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Tverhuurbedrijf zal content zijn
Oud 29 juni 2018, 19:00   #18
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

edit : elke advocaat zal aan zijn klant zeggen dat hij zeker niet (liefst niet...) zelf moet verschijnen voor de politierechter. En al zeker niet bij een show-rechter als D'Hondt.

Ik begrijp totaal niet dat je dit als een nadelig feit betitelt in hoofde van die betrokkenen. Je moet onnozel zijn om zelf naar zo een proces te gaan. Elke mens met 1 gram hersens laat zich vertegenwoordigen.
Cliënt zegt ze.
Oud 29 juni 2018, 19:51   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Tverhuurbedrijf zal content zijn
Misschien letten ze in het vervolg een beetje beter op aan wie ze de wagen verhuren?
Oud 29 juni 2018, 19:54   #20
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Misschien letten ze in het vervolg een beetje beter op aan wie ze de wagen verhuren?
Ow, hoe moeten ze dat doen? Racial profiling?

Ik heb daar niks tegen hoor, dat komt uit statistische ervaring voort, maar decriminaliseer dat dan eerst.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be