![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die maakt er wel ineens korte metten mee.
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor een keer geen wereldvreemde uitspraak
![]()
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een serieuze massale controle op het hebben van een verzekering en een rijbewijs zou wel eens geen kwaad kunnen gevolgd door gepaste reacties! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een proficiat naar Politierechter P. D'Hondt toe is bij deze op zijn plaats. ![]() Het mag eens stoppen met die kereltjes die alles maar aan hun laars lappen. Als ze dat in hun eigen landen zonder verdere problemen mogen dan begrijp ik niet wat ze hier komen doen?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 29 juni 2018 om 16:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() D’hondt blaft niet. Hij bijt.
't Was hoog nodig.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was bovendien blijkbaar niet nodig voor de beklaagden om persoonlijk voor de rechter te verschijnen...Niet ééntje van de 18.....,0,zero....
![]() Dat helpt natuurlijk ook niet.... Het zegt ook iets over wat zij,of hun familie/vrienden/omgeving wel vinden van het gerecht... Deze politierechter heeft al gevalletjes gezien die VEEL zwaarder waren dan die trouwtoeters...VEEL zwaarder,en meermaals... Maar die gasten hadden tenminste nog de ballen,of de beleefdheid,of misschien het ontzag,om toch maar in persona te verschijnen...Hoewel ze wel wisten dat het niet voor een medaille zou zijn. De trouwtoeters echter....pffff...lawaaierige mietjes
Ik dank U om aandacht te schenken aan deze kwestie... Laatst gewijzigd door kelt : 29 juni 2018 om 17:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vergeet niet dat onze gevangelissen vol zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem met zulke draconische straffen, is dat ze gewoonlijk geen stand houden op het beroepshof.
Ik bedoel maar, moordenaars komen buiten op 8 maand, en deze jongens moeten wat, vier en vijf jaar binnen? Er zijn dus duidelijk extreme voorbeelden gesteld door de rechter, wat natuurlijk al in tegenspraak is met het mantra van de democratische rechtspraak, namelijk, iedereen gelijk voor de wet.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ben bijzonder tevreden met een effectieve vervolging van die trouwstoeten en niet zoals nogal wat mensen verwacht hadden een seponering. Ik ben nog veel tevredener dat er ook een strafrechtelijke veroordeling volgde. Met flinke boetes. Over de periode van intrekking rijbewijs denk ik anders : dit is de typische "Judge Roy Bean" rechtspraak van rechter D'Hondt die steeds maar harder doortrapt in zijn delusie dat hij een kruisvaart tegen de verkeersinbreuken moet voeren en dat hij een instrument van god is. Spreek zware boetes uit, neem desnoods een voertuig in beslag en bij veroordeling laat het verbeurd verklaren. Maar iemand zijn rijbewijs afnemen voor 3 tot 5 jaar is hem gewoon de illegaliteit injagen. Dat is geen straf, maar iemand economisch een handicap geven die meestal wil zeggen dat hun broodwinning stopt. Wie wint daarbij ? edit : elke advocaat zal aan zijn klant zeggen dat hij zeker niet (liefst niet...) zelf moet verschijnen voor de politierechter. En al zeker niet bij een show-rechter als D'Hondt. Ik begrijp totaal niet dat je dit als een nadelig feit betitelt in hoofde van die betrokkenen. Je moet onnozel zijn om zelf naar zo een proces te gaan. Elke mens met 1 gram hersens laat zich vertegenwoordigen.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 juni 2018 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kost zo'n wagen, is dat niet een beetje overdreven vanwege enkele zotternijen? Edit: waarschijnlijk zijn die wagens dan nog eens in beslag genomen als show-element naar het publiek toe, "kijk eens hoe goed wij optreden".
Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juni 2018 om 18:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was ook stillekes tijd geworden om een sterk signaal uit te sturen
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=204
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in beroep gaat dat zeer zeker sterk naar beneden gaan. Judge Roy Bean mag dan wel de plak zwaaien in Langtry - Texas, in dit geval dus Dendermonde. Maar in beroep gaat men gehakt maken van dergelijke fantasietjes. En wie hier niet tegen in beroep gaat, is achterlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als een transporteur tijdens een 'staking' een kruispunt blokkeert zal hij ook snel tegen dezelfde beteugeling aanlopen. Wie voor de lol het verkeer blokkeert en de weggebruiker in gevaar brengt mag hard aangepakt worden. Wat nog iets anders is dan de waanzinnige kruistocht waar die D'Hondt zich geroepen toe voelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 juni 2018 om 18:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien letten ze in het vervolg een beetje beter op aan wie ze de wagen verhuren?
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |