|  | Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. | 
| 
 | |||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! | 
|  | 
|  | Discussietools | 
|  14 januari 2018, 11:30 | #1 | ||
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |  Enorme kortingen bij het omruilen tegen een nieuwe wagen... Het is al een tijdje bezig maar deze morgen telde ik minstens 17 wagenmodellen en merken die nieuwe autos aanboden onder de 10.000 €, en meer dan de helft zelfs minder dan 9.000 €. "Salonkorting" ofzo, stond in de De Markt krantje van het hbvl.be  Maar de oorzaak ligt ook eraan dat ze van hun oude euronorm 6b afwillen (NEDC), want ten laatste september 2018 mag enkel maar euro 6c verkocht worden, euro 6c volgens WLTC norm. Het is al een tijdje bezig, linkje augustus 2018, vooral lokken ze klanten die van hun oude diesel afwillen: Citaat: 
 Vanaf 1 sep 2018 komt de verplichte euronorm 6C voor inschrijvingen alle nieuwe wagens, en dan zal dat kortingsverhaal mss over zijn, behalve dan als je een verouderde euronorm 6b koopt..., maar dat zullen enkel nog stockwagens zijn (als er nog zijn). Want na sep 2018 kunnen die niet meer nieuw ingeschreven worden. Euro 6C wagens bestaan al langer (sinds einde 2016, verplicht sinds sept 2017) dus toch opletten als je een nieuwe wagen koopt. Het spreekt voor zichzelf dat een euro 6C-WLTC later een hogere wederverkoopprijs gaat halen dan een euro 6b-Flutnorm-NEDC. Ook wegentaks kunnen in de loop van de jaren duurder worden voor een oude euro6b norm enz... Naja wie het beter kan uitleggen ga je gang.  Mss dat een tekeninkje helpt van een euro6C-benzinemotor met extra benzineroetfilter? vb Volkswagen: Citaat: 
 Laatst gewijzigd door Micele : 14 januari 2018 om 11:57. | ||
|   |   | 
|  14 januari 2018, 11:56 | #2 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 24 november 2012 Locatie: Toxandrië 
					Berichten: 24.525
				 |   Nog even en een auto kost minder dan een fiets. Het kost alleszins al minder in onderhoud. Ik ben eigenlijk beter af van elke twee jaar een nieuwe goedkope geïmporteerde fiets te kopen dan een goede Europese fiets en die elke twee jaar te laten herstellen door een Belgische fietsenmaker. :zucht: Dolgedraaide wereld. 
				__________________ Tijd voor Ättestupa. | 
|   |   | 
|  14 januari 2018, 12:42 | #3 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |   Citaat: 
 | |
|   |   | 
|  14 januari 2018, 13:04 | #4 | 
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd:  4 juli 2004 
					Berichten: 82.141
				 |   Onze relatief middeloude diesels zijn nog wel iets waard in "verdere landen". Maar toch mijn verhaal herhalen: mijn actuele auto is 6,5 jaar oud, een SUV diesel 2200 cc met roetfilter. Toen ik hem twee jaar terug wou inruilen voor een mitsubishi outlander, hybride benzine/elektrisch, heb ik niet toegehapt wegens manifest te weinig inruilwaarde voor een auto die nu nog tip top ok is. 
				__________________ Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) | 
|   |   | 
|  14 januari 2018, 13:32 | #5 | |
| Secretaris-Generaal VN Geregistreerd: 18 mei 2005 Locatie: Limburg 
					Berichten: 53.003
				 |   Citaat: 
 Enkel diesels ten jongste euronorm 4 kunnen in aanmerking komen voor een schrotpremie (indien genoeg kms en versleten). | |
|   |   |