Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2018, 14:38   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard Bart De Wever bemiddelaar bij verwijdering lingeriereclame in joodse wijk.

Is dit nu erger dan een geen hand willen geven? Voor mij is het erger. Knieval voor religie. Foei!

https://tingo.be/news/10688/bart-de-...e-burgemeester

Citaat:
Zo zal er in de de Joodse wijk geen ‘pikante’ lingerie meer te zien zijn, zoals lingerie.
Citaat:
“We zijn burgemeester De Wever dankbaar”, luidt het in De Morgen. “Hij heeft ervoor gezorgd dat er een dialoog was met de bedrijven. De chassidische handelaars gaan de bedrijven vergoeden.”
Oud 21 april 2018, 14:42   #2
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Is dit nu erger dan een geen hand willen geven? Voor mij is het erger. Knieval voor religie. Foei!

Het is een bedenkelijk precedent. Toegeven aan de claim van een religie op een deel van het grondgebied van de stad lijkt me een doos van Pandora.
Edit : (toegevogd na quote van Xeno) Al lijkt het artikel eerder te duiden op een akkoord tussen de Joden en de reclamebedrijven, en geen officiële richtlijn van het stadsbestuur.

Laatst gewijzigd door Zucht : 21 april 2018 om 14:44.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 14:44   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is een bedenkelijk precedent. Toegeven aan de claim van een religie op een deel van de stad lijkt me een doos van Pandora.
De joodse stem binnenhalen kost begrijpelijkerwijze een kleinigheid.

Geven en nemen, zei Bart in het Latijn.
Oud 21 april 2018, 15:08   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Wansmakelijk, meneer De Wever !!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 15:14   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het is een bedenkelijk precedent. Toegeven aan de claim van een religie op een deel van het grondgebied van de stad lijkt me een doos van Pandora.
Edit : (toegevogd na quote van Xeno) Al lijkt het artikel eerder te duiden op een akkoord tussen de Joden en de reclamebedrijven, en geen officiële richtlijn van het stadsbestuur.
Jaja het reclamebedrijf heeft na bemiddeling van Bart De Wever toegegeven omdat hun affiches toch altijd overplakt werden.

Ipv op te treden tegen de overplakkers gaat Den Bart bemiddelen (het reclamebedrijf aansporen om toe te geven aan religieuze druk dus).
Oud 21 april 2018, 15:40   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als je het artikel goed leest, dan lijkt het me voor de hand te liggen dat De Wever enkel de coördinaten van de firma heeft meegedeeld.

Besluit: hier wordt alleen maar wat met modder gegooid.

Verder vind ik het wel dubbelzinnig: als in een buurt bepaalde boodschappen systematisch afgeplakt worden door de bewoners (bijvoorbeeld Franstalige namen schrappen, of bijvoorbeeld alle verwijzingen naar multicul, of systematisch alles wat niet sos, of alles wat niet Belang is ....), wie weegt dan af welke belangen zijn van de minderheid van die buurt, of van de meerderheid in die buurt?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 15:42   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN

Wapper's schermafbeelding

Standaard

“Als mijnheer Hoffman verwijst naar de burgemeester als ‘matchmaker’ om maatschappelijke actoren met elkaar in contact te brengen: Dat doet Bart De Wever inderdaad voor wie dat vraagt."

Klassement: scheet in een fles
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 16:01   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als je het artikel goed leest, dan lijkt het me voor de hand te liggen dat De Wever enkel de coördinaten van de firma heeft meegedeeld.

Verder vind ik het wel dubbelzinnig: als in een buurt bepaalde boodschappen systematisch afgeplakt worden door de bewoners (bijvoorbeeld Franstalige namen schrappen, of bijvoorbeeld alle verwijzingen naar multicul, of systematisch alles wat niet sos, of alles wat niet Belang is ....), wie weegt dan af welke belangen zijn van de minderheid van die buurt, of van de meerderheid in die buurt?
Schoof ge zijn ne grapjas. Zelfs de woordvoerder van BDW geeft toe dat BDW bemiddeld heeft.

En gaat hij ook 'bemiddelen' als de moslims minder bloot in hun wijken vragen
Oud 21 april 2018, 16:12   #9
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schoof ge zijn ne grapjas. Zelfs de woordvoerder van BDW geeft toe dat BDW bemiddeld heeft.

De grooten leider spreekt men niet tegen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 16:14   #10
Wapper

Wapper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mja, Meeuws heeft ook maar "bemiddeld" bij de Roma, nietwaar?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 16:19   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De Wever plooit zich dubbel voor religieuze waanzin. En of het nu islamitisch, joods of katholiek is, maakt voor mij geen enkel verschil.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 21 april 2018 om 16:23.
Oud 21 april 2018, 16:22   #12
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad, zeer juist. Zo begint het. Voor we het weten bepaalt de religie weer wat mag en niet mag in een woonstraat.

Welnu, als het de Antwerpse Joden niet bevalt, dat ze dan maar elders of in een ander land gaan wonen. Wij hier leven in een lekenstaat.

En De Wever? Die hangt uiteindelijk zijn huiken naar de wind. Immers, bij de Antwerpse Joden vallen er nog wat stemmen te halen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2018 om 16:25.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 16:28   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Inderdaad, zeer juist. Zo begint het. En voor we het weten bepaalt de religie weer wat mag en niet mag in een woonstraat.

Welnu, als het de Antwerpse Joden niet bevalt, dat ze dan maar elders of in een ander land gaan wonen. Wij hier leven in een lekenstaat.

En De Wever? Die hangt uiteindelijk zijn huiken naar de wind. Immers, bij de Antwerpse Joden vallen er nog wat stemmen te halen.
Wel!? Da's toch goed? Je zou nu toch niet willen dat de Joden stemmetjes aanleveren voor een patser zoals Boemerang Meeuws?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 16:41   #14
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hm, je kan moeilijk een vergelijking trekken tussen de joodse wijk en de islamitische getto's.
Oud 21 april 2018, 16:51   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

De Wever heeft helemaal niet bemiddeld in deze zaak, hij is wel slimmer dan dat. Hij heeft de partijen gewoon bij elkaar gebracht zodat zij samen een oplossing konden vinden, geen vuiltje aan de lucht volgens mij.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 16:58   #16
geertvdb

Standaard

Citaat:

Man man man. Overal anders zijt ge (terecht) super kritisch voor godsdiensten, maar als BDW betrokken is dan keert ge uw kar 180°.

Wat BDW doet is een geografische grens trekken waar er andere normen gelden dan daarbuiten! Dat kan niet. In heel het grondgebied Antwerpen moeten dezelfde normen gelden. Als de Chinezen (de meeste hebben een bloedhekel aan Japanners) eisen dat er geen reclame voor sushi mag komen in Chinatown, gaan we daar ook aan toegeven?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 17:01   #17
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hm, je kan moeilijk een vergelijking trekken tussen de joodse wijk en de islamitische getto's.

De joodse-en islamitische getto's zijn maar juist dezelfde. Niet voor niets heten de niet-joden bij de gelovige joden: ' goy's '. Bij de islamitische gelovigen heten de niet gelovigen: 'dhimmies'. Andere namen weliswaar, maar wel van dezelfde discriminerende inhoud.

Moet er nog zand zijn?

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 april 2018 om 17:04.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 17:01   #18
Guinevere
Banneling

Standaard

Lol BDW... dat is brabbelen over de verlichting maar uiteindelijk poco plooien voor iedereen.

Een affiche voor de 10 miles in de buurt waar ik woon:

Ik vind het natuurlijk wel een goeie, btw.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2018, 18:06   #19
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
De Wever heeft helemaal niet bemiddeld in deze zaak, hij is wel slimmer dan dat. Hij heeft de partijen gewoon bij elkaar gebracht zodat zij samen een oplossing konden vinden, geen vuiltje aan de lucht volgens mij.
Toch wel, hij heeft er mede voor gezorgd dat daar geen "pikante lingerie reclame" (wat zoiets ook moge voorstellen) meer getoond wordt.
Hij moet zich daar niet mee moeien, en moesten het in october geen verkiezingen zijn, had hij dat ook niet gedaan.

Citaat:
Oud 21 april 2018, 18:21   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Man man man. Overal anders zijt ge (terecht) super kritisch voor godsdiensten, maar als BDW betrokken is dan keert ge uw kar 180°.

Wat BDW doet is een geografische grens trekken waar er andere normen gelden dan daarbuiten! Dat kan niet. In heel het grondgebied Antwerpen moeten dezelfde normen gelden. Als de Chinezen (de meeste hebben een bloedhekel aan Japanners) eisen dat er geen reclame voor sushi mag komen in Chinatown, gaan we daar ook aan toegeven?
Dikke zever hé man.

Hij zat zelfs niet mee aan tafel, volgens de woordvoerder.

Ge gaat gvd toch niet tegenwerken als een bepaalde firma en een afvaardiging van bewoners met mekaar willen spreken?????

Ge gaat als burgemeester toch niet zeggen dat als firma x publiciteit voert voor lingerie in Berchem, dat ze dan ook verplicht is die publiciteit te voeren in Hoevenen?
Ook omgekeerd niet: als die firma zegt dat ze contractueel aan elk buskotteke die bepaalde reclame wilt hangen, dan is dat ook haar recht. Het is het recht om het te doen, maar ook om te weigeren.

Djiezes.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be