![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PLanet of Humans
Nieuwe docu van Michael Moore. Heb ze nog niet gezien maar zou brandhout (hehe) maken van een groot deel van de groene beweging, van biomassacentrales, ... . Hij zou onder meer beweren dat Al Gores ‘An Inconvenient Truth’ enkel diende om diens 'groene investeringen' te doen renderen. Moore zelf zou meer voelen voor een extreemlinks/rechts reactionair iedereen arm- laten we terug in de bomen kruipen-beleid in plaats van een vooruit met kernenergie-beleid. Dit weekend wanneer downloaden maar half telt eens bekijken.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dit gisteren toevallig bekeken. Een eyeopener.
Enkele conclusies: -Er bestaat geen groene energie. Wind-en zonne-energie zijn niet groen omdat de productie van windmolens en blijkbaar vooral van zonnepanelen enorm vervuilend blijken en hun levensduur beperkt blijkt (10 jaar volgens de documentaire) -Wind-en zon-energie alleen is onmogelijk omdat dit geen constante aanvoer van energie kan verzekeren (als er geen zon of wind is). Om dit op te vangen heb je ofwel enorm vervuilende batterijen met beperkte levensduur nodig ofwel andere, klassieke energiebronnen -Je kan beter gewoon doorgaan met het opwekken van energie uit fossiele brandstoffen dan massaal over te schakelen op zogenaamde groene energie omdat deze laatste bron nog veel meer fossiele brandstoffen verbruikt... -Het grootste probleem op deze planeet is dat er te veel mensen zijn met onbeperkte toegang tot energiebronnen en consumptiegoederen -Zogenaamde biomassacentrales zijn helemaal niet groen, wel integendeel: ze draaien op hout waardoor er massale ontbossing ontstaat en ze draaien op gas, huishoudelijk afval -Zogenaamde milieugoeroes zoals Al Gore gaan hand in hand met miljardairs die slapend rijk worden terwijl ze wat nog rest van het milieu doodleuk vernietigen Enzovoort enzoverder. Groene bewegingen en groene politieke partijen verliezen met andere woorden per direct hun bestaansreden-en recht. Laatst gewijzigd door Hypochonder : 24 april 2020 om 07:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die berechtigde kritiek op die "documentaire" liet niet lang op zich wachten.
Citaat:
Laatst gewijzigd door Micele : 24 april 2020 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai. Het is nog erger dan ik dacht. Maar ik blijf erbij dat we niet anders kunnen dan groeien. Er is geen weg terug. En kernenergie is de enige optie. Altijd al gezegd. Al gebruik en investeer ik zelf 'groene energie'. Ik heb er spijt van dat ik niet wat op de vergadering van Ecopower ben gaan roepen toen ze met hun woodchipcentrale voor de rijken hun houtkachels op den buiten voor de dag kwamen. Ik had daar helemaal geen goed gevoel bij. Als ik had kunnen digitaal stemmen had ik daar zeker tegen gestemd, toen al, niet na het zien van deze reportage. Het 'de biomassa groeit terug en neemt co2 op'-argument heb ik nooit geslikt. De biomassa moet ergens vandaan komen. Zelfde met zonnepanelen en de ruimte die ze innemen, nooit achter gestaan. Ik sta enkel achter windmolens, (energieopslag met) waterkrachtcentrales en kernenergie.
![]() |
#6 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Enkele conclusies: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het potentieel van zonne-energie is gigantisch, daar dien je niet veel inzicht voor te hebben. Het zal dan ook sowieso één van de oplossingen van de toekomst zijn gezien er ook enorme voordelen aan zitten zoals geen vervuiling tijdens actieve gebruik, geen lawaai en gebruik van anders verloren ruimte ( daken ). Het is ook een sector die in volle ontwikkeling is. Zoals reeds iemand aangaf is de documentaire bljkbaar gebaseerd op achterhaalde cijfers en daarmee irrelevant geworden. 10 jaar geleden was de documentaire misschien wel actueel. Je moet ook steeds rekening houden met toekomstige evoluties, zeker in de technologische sector en dat heeft men hierbij blijkbaar niet gebeurd.
Ignorance is bliss Laatst gewijzigd door Blue Sky : 25 april 2020 om 11:33. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Persoonlijk ben ik altijd al voor kernenergie geweest, het is toch pure logica dat dat de beste keuze is om de mensheid van constante aanvoer van energie te voorzien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komt totaal niet ter sprake. De witte (voor wie de docu bedoeld is) moet onmiddellijk consuminderen en stoppen met kinderen op de wereld te zetten.
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, dat is min of meer waar al die ecologische zever op neerkomt, als je die logisch door trekt. Mogen we dan ook die bomen gaan veroveren met onze knots om erin gaat te wonen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Dus een lichte nuance mag wel ( hoop ik ). Verder is er op twitter een leuk draadje dat het één en ander van deze docu toch in iets meer nauwkeuriger daglicht stelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Toen ik op twitter de bronnen en feiten ontkracht zag, heb ik hem een tweede keer bekeken en nu tot op het gaatje ( = werken voor mij als leraar aard ) en heb er m'n eigen_wijze conclusies uit getrokken - de scene met het ontginnen van de grondstoffen voor een E-car => nuttig voor dagbouw te illustreren - bevolking is bron van alle ellende => discussiepunt voor lessen demografie. - beweringen van al die Amerikaanse belanghebbenden = muten en niet bekijken. - beeldmanipulatie met dat zogezegd Duits gasschip ( dat in Turkije was ) aangrijpen om aan te geven hoe wij te snel gemanipuleerd worden. Verder heb ik mezelf aan het denken gezet en ben ik tot griezelige vaststellingen gekomen. Maar heeft alles te zien met Covid-exit, gevangeniswezen, sociale zekerheid en leefbaarheid van onze Belgische economie/samenleving. Thanos zou me nog 'ne toffe' vinden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet dit gewoon een goede documentaire zijn... Uiteraard dateren sommige aangehaalde feiten van enkele jaren geleden maar zijn ze daarom niet meer relevant? Ik geef een voorbeeld: Men argumenteert dat de Chevrolet Volt, de elektrische wagen die aan bod komt, één van de eerste elektrische wagens was die op de markt kwamen. Maar daarover gaat het toch helemaal niet? Het gaat er om dat als je een elektrische wagen gaat opladen met elektriciteit die afkomstig is uit steenkool je helemaal niet zo ecologisch bezig bent. Of dat nu de laatste nieuwe Tesla is of een Chevrolet Volt van de jaren stillekes maakt niets uit. Zogenaamde "biomassacentrales" zijn tot op de dag van vandaag actief en rijven in sommige landen nog altijd subsidies binnen. Als die centrales draaien op het verbanden van bomen... Daar moet toch ook geen tekeningetje bij gemaakt worden. Al die zogenaamde milieu goeroes en organisaties die door de mand vallen als ordinaire poenscheppers, is dat dan allemaal niet juist omdat het van enige tijd geleden zou zijn? Ik dacht het niet. Feit is gewoon dat wanneer gelijk welk concept vanuit een commerciële hoek wordt bekeken al het andere over boord gaat: milieu, het ethische, enzovoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |