![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al deze jongeren van over de hele wereld leren Nederlands in de Verenigde Staten en zeggen ieder in duidelijk Nederlands hun favoriete Nederlandse woord.
Hopelijk zitten onze Belgicisten stevig op hun stoel als ze dit bekijken ![]() http://guide.berkeley.edu/courses/dutch/ Ondertussen vinden de meeste Waalse leerlingen daarentegen het blijkbaar niet meer nodig om Nederlands te leren ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 15 juni 2018 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waar zit jij je blij om te maken.
Die jongeren leren dat om te kunnen zeggen dat ze anders zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu nog Vlaanderen onafhankelijk nietwaar?
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() En je quote een artikel in het Engels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wens u veel succes met uw Engels op het Russische platteland. Echt waar! U zult het nodig hebben!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#11 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Of gewoon bij de meeste Fransen, Italianen, Spanjaarden, Waalen...
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven. Robert Lieberman Laatst gewijzigd door DewareJakob : 16 juni 2018 om 20:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik mij naar het politiebureau in M?*laga begaf om de diefstal van mijn geld en papieren aan te geven was daar NIEMAND die Engels sprak. Ik kende gelukkig wat Spaans. Ze hebben het consulaat uit arren moede opgebeld en mij de hoorn gegeven. Ik werd in het Nederlands toegesproken. Ik zou daar voorlopige papieren krijgen zodat ik in orde was tot ik nieuwe had en probleemloos terug thuis kon geraken.
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een taal leren kan ook voor culturele redenen interessant zijn. Het kan je ook beter verbinden met de bevolking die het spreekt. Bovendien is het economisch nuttig in landen waar het gesproken wordt. Zelfs al kan de bevolking Engels, je zal betere kansen hebben als je de lokale taal spreekt.
Ik leer momenteel Tsjechisch en het kan me niet schelen dat het nuttig is of niet. Het zou nuttig zijn in de Tsjechische Republiek (en in Slovakije), ja. Waarom leer ik het? Omdat ik het kan. Je moet een Belg zijn om deze basislogica niet te begrijpen, niet iedereen is een klootzak hoor. ![]() Laatst gewijzigd door Weyland : 16 juni 2018 om 22:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk toch dat er iets meer kans is dat ze Engels zullen verstaan, dan Nederlands of Frans.
Laatst gewijzigd door Bob : 16 juni 2018 om 22:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De ergste ervaring die ik op dat vlak ooit had, was in Italië. Op een gegeven ogenblik was ik weg kwijtgeraakt en vroeg de weg aan een groep jongeren (twintigers-dertigers). Niemand maar ook niemand kon zich enigszins uitdrukken in een andere taal dan het Italiaans. Geen Frans. Geen Engels. Het werd uiteindelijk gebarentaal in combinatie met mijn improvisatie vans wat op Italiaans moest lijken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En iemand die Russisch kan vind je er nog vlugger.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind dat er veel te veel Engels gesproken wordt tegenwoordig en dat het Nederlands veel te veel Engelse leenwoorden opneemt, we moeten opletten dat onze taal hierdoor niet verdwijnt. Vooral in zake mobiele telefoons en computers worden er veel te veel Engelse leenwoorden gebruikt. Desnoods moeten er maar nieuwe Nederlandse woorden uitgevonden worden of bestaande Nederlandse woorden een extra of nieuwe betekenis krijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het hoeft niet zo erg te zijn, maar het valt wel op bij tijden. Een beetje zelfspot en -relativering zijn fijn, maar ga er zeker niet te hard in op. ![]() Buitenlanders verwachten tenslotte geen American Flemings wanneer ze ons land bezoeken. Laatst gewijzigd door Weyland : 16 juni 2018 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |