Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2018, 19:17   #1
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Exclamation Productiechaos auto-industrie motoren halen emissienormen niet...

Alle constructeurs melden ferme vertragingen in hun leveringen, op bepaalde motoren moet men wslk tot 1 jaar langer wachten, was net op het Duits nieuws. De emissietechnieken moeten allemaal herzien worden, diesel zeker en mogelijk ook voor de heel zware krachtige benzines (als vb wordt BMW 7 serie en M3 gegeven, bij Porsche wslk bijna allemaal)

Oorzaak? iedereen weet het nu wel. (behalve de eeuwige neezeggers)

Constructeurs durven blijkbaar niet meer te sjoemelen, niet met software, niet met hardware. Niet met trukken van de foor bij labotesten, labos die door hun betaald worden. Wie weet wat er nog komt uit de juridische doos, ook bij die zogezegde labo-controles, of enkele omkoopschandalen ofzo.

Bovendien zijn de emissietesten (WLTP vanaf september 2018) strenger.
Maar dat weten de autoconstructeurs al vele jaren (eigenlijk 4 volle jaren), wel raar dat die mediaberichten nu pas komen, mss dachten ze gewoon het risico in te gaan nog jarenlang nog wat verder te sjoemelen.

Citaat:
http://www.manager-magazin.de/untern...a-1199139.html

31.05.2018
Neuer Abgastest WLTP stürzt VW, BMW und Co. in Produktionschaos

Diese Modelle können Autobauer nicht mehr liefern

Nieuwe uitlaatgastest WLTP duwt VW, BMW en Co. in productiechaos

Autofabrikanten kunnen deze modellen niet meer leveren
Ook Porsche:
Citaat:
http://www.manager-magazin.de/untern...a-1210739.html

01.06.2018
Neue Abgasnormen

Porsche muss Verkauf von Neuwagen deutlich einschränken

Porsche moet de verkoop van nieuwe auto's aanzienlijk beperken
Citaat:
Weinig begrip voor de klaagzang brengt de milieu-georiënteerde verkeersclub Duitsland (VCD) op. "De fabrikanten hadden vier jaar de tijd om zich voor te bereiden op ombouw van hun roetfiltertechniek," vertelde VCD-expert Michael Mueller-Görnert aan manager-magazin.de. Het proces dat nodig is voor de zuivering van uitlaatgassen volgens de RDE-voorwaarden is ook minder moeilijk dan beschreven door autofabrikanten.

Om de schade te beperken, brengen de fabrikanten eerst voertuigen bij die ze in grote hoeveelheden verkopen. Kortom, BMW zal niet aanzienlijk minder auto's verkopen, de fabrikant hoopt dat klanten overstappen naar alternatieve voertuigen van de fabrikant.

Maar bijvoorbeeld, voor de 7 serie is het tijdelijke uit voor benzine toch niet zo triviaal. Alhoewel slechts ongeveer 2000 van de betrokken voertuigen vorig jaar in heel Europa werden verkocht, volgens BMW. Dit type aandrijving is echter in toenemende mate in trek omdat bestuurders omdat ze bang zijn voor rijverboden op dieselauto's. In Duitsland heeft de overheid de laatste tijd zelfs meer 7er ingeschreven als benzineversie dan als diesel.

Wenig Verständnis für das Wehklagen bringt der umweltorientierte Verkehrsklub Deutschland (VCD) auf. "Die Hersteller hatten vier Jahre Zeit, sich auf den Einbau von Partikelfiltern vorzubereiten", sagte VCD-Experte Michael Müller-Görnert gegenüber manager-magazin.de. Der für die Abgasreinigung nach RDE-Bedingungen nötige Vorgang sei auch weniger schwierig als von Autobauern beschrieben.

Um den Schaden zu begrenzen, bringen die Hersteller zunächst Fahrzeuge auf den neuesten Stand, die sie in großen Stückzahlen verkaufen. Unterm Strich werde BMW nicht nennenswert weniger Autos verkaufen, hofft der Hersteller, da Kunden auf alternative Fahrzeuge des Herstellers umsteigen würden.

Doch beispielsweise beim 7er ist das temporäre Aus für Benziner nicht trivial. Zwar wurden laut BMW im vergangenen Jahr europaweit nur etwa 2000 der betroffenen Fahrzeuge verkauft. Doch ist gerade diese Antriebsart derzeit zunehmend gefragt, weil Autofahrer Fahrverbote für Dieselwagen fürchten. In Deutschland ließen die Behörden zuletzt sogar mehr Benzin-7er zu als Selbstzünder.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2018 om 19:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 19:24   #2
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.467
Standaard

Het lijken dan ook nog eens de petrolbakken waar ze ongetwijfeld de grootste winsten uit kunnen halen die ze dan niet meer "mogen" leveren....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 19:25   #3
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.050
Standaard

Benzinemotoren vallen massaal door de mand. Diesel revival!
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2018, 19:36   #4
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Benzinemotoren vallen massaal door de mand. Diesel revival!
Die diesel ligt al een paar jaar onder de mand, dieper gaat niet.

Arme klanten, de diesel willen ze niet meer en nu gaan die sjoemelkiekens ook nog met de benzines zolang treuzelen ( BMW 7 tot *1 jaar niet leverbaar? ) En dat voor een prulletje zoals een benzineroetfilter? Niet genoeg van geproduceerd?

Citaat:
Der neue Prüfzyklus WLTP wird im September für sämtliche Neuwagen bindend, ab September 2019 werden zudem realitätsnahe Straßenabgastests (RDE) für alle Neuwagen Pflicht. Um die Vorgaben zu erfüllen und Partikelfilter in die Benzinmotoren einzubauen, unterbricht BMW die Produktion mehrerer Modelle für den EU-Markt für einige Wochen oder sogar Monate.
Citaat:
* http://www.manager-magazin.de/untern...a-1198874.html

19.03.2018
Anpassung an neue Verbrauchs- und Abgastests
BMW nimmt 7er in Europa für *ein Jahr aus dem Angebot
Hoelang is de wachttijd voor een Tesla S? augustus staat ie daar al.
Citaat:
https://www.tesla.com/de_DE/models/design
August Lieferbeginn
Zonder al die emissierommel. Tesla aandeel staat momenteel +2%.

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2018 om 19:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 08:59   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.050
Standaard

Steeds meer mensen beginnen de leugens van de dieselhaters door te hebben:

https://www.hln.be/de-krant/diesel-v...echt~ace7e4b4/

Citaat:
Om de haverklap is er alweer de een of andere politicus die schreeuwt dat dieselauto’s weg moeten uit de stad. Weg van de aardbol zelfs. Of dat terecht is? Wetenschappers en andere specialisten hebben zeer grote twijfels.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 09:40   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Steeds meer mensen beginnen de leugens van de dieselhaters door te hebben:
Over welke leugens heb je het? En van wie precies?
Of snap je het nog altijd niet?
Euronormen zijn nochtans emissieWETTEN.

Lees deze link is volledig: https://nl.wikipedia.org/wiki/Emissieschandaal

Natuurlijk is dat onterecht, de dieselconstructeurs moeten aangepakt worden, niet de naievelingen en onwetenden die toen een sjoemeldiesel aangekocht hebben. Ook bepaalde overheid die de dieselstinkpot jarenlang gesloten hield.

En ja zelfs gepromoot heeft (ecopremie, inmiddels afgeschaft). Lijkt wel of ze omgekocht waren door de diesellobby.

In de USA pakt men ze wel aan, enig idee waarom niet echt in Europa?
Ttz waarom dat zolang duurt in Europa?

Citaat:
Bestraffing en aansprakelijkheid

De Volkswagenbedrijven riskeren sancties in alle landen waar de gemanipuleerde wagens rondrijden. Het verantwoordelijke topkader kan ook persoonlijk worden vervolgd.

In de VS is de EPA bevoegd om straffen op te leggen. In de EU is dit in eerste instantie de lidstaat die de typegoedkeuring voor de frauduleuze modellen heeft verleend, meer bepaald Duitsland. Het Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) heeft Volkswagen tot 7 oktober gegeven om op de proppen te komen met een plan om de emissienormen te halen zonder vervalste software.[37]

Er zijn ook verschillende gronden waarop VW aansprakelijk kan worden gesteld:

Gedupeerde autobezitters kunnen schadevergoeding eisen. In de VS zijn zich al 25 class-actions aan het vormen.

Overheden kunnen onterecht toegekende subsidies en belastingkortingen voor schone auto's terugvorderen. In de VS wordt geraamd dat de vervalste software 51 miljoen dollar aan Alternative Motor Vehicle Credit heeft opgeleverd.[38] Volkswagen weigerde commentaar.

Beleggers in VW-titels kunnen vergoeding vragen van het aan de fraude toerekenbare waardeverlies. Alleen al de beurskoers verloor in de eerste week van het schandaal meer dan een derde van haar waarde.

Landen die boetes riskeren wegens overschrijding van hun NOx-emissieplafond, kunnen deze deels op VW proberen te verhalen. Vlaams minister van Leefmilieu Joke Schauvliege kondigde aan dat dit haar intentie is.[39]
En niet alleen Volkswagen sjoemelde, ook al de andere constructeurs van dieselwagens, maar op een andere manier dan, meestal via temperatuursensoren die het motormanagement aanstuurde.

Citaat:
Achtergrond

Het manipuleren van typegoedkeuringen door fabrikanten is een bekend fenomeen.[7][8] In de jaren 90 zijn modellen geproduceerd die in staat waren om te detecteren wanneer een voertuig getest werd en waarop in de auto een speciale modus activeerde om het voertuig te laten werken volgens een verbranding die aan de emissiestandaard voldeed.[9] De EU had zich uiteindelijk zelfs genoodzaakt gezien om het gebruik van zulke defeat devices uitdrukkelijk te verbieden.[10] In dat kader kwam er een wettelijke *definitie van "manipulatie-instrumenten".[11]
Citaat:
*Artikel 3 onder 1 Verordening 715/2007: "een constructieonderdeel dat de temperatuur, de rijsnelheid, het motortoerental, de versnelling, de inlaatonderdruk of andere parameters meet om een onderdeel van het emissiecontrolesysteem in werking te stellen, te moduleren, te vertragen of buiten werking te stellen, zodat de doelmatigheid van het emissiecontrolesysteem wordt verminderd onder omstandigheden die bij een normaal gebruik van het voertuig te verwachten zijn"

Ook de ontoereikendheid van de gebruikte testcyclus was alom gerapporteerd.[7]

In juni 2013 wees een rapport voor de Europese Commissie specifiek op het risico van software die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) tijdens tests met dieselmotoren zou terugdringen.[12] In het rapport adviseerde het Joint Research Centre (JRC) om dieselmotoren op de weg te testen en niet op testbanken of in laboratoria om het risico van manipulatie van de uitkomsten te reduceren.[12] Met deze aanbevelingen werd niets gedaan.

De uitstoot- en verbruikstests zijn vereist om een typegoedkeuring te bekomen. Fabrikanten kunnen kiezen in welke lidstaat ze de EG-typegoedkeuring laten uitvoeren. Eens de goedkeuring is gehomologeerd, zijn de andere lidstaten verplicht om het betrokken model op hun grondgebied toe te laten. De uitvoering van en het toezicht op de homologaties ligt bij de nationale autoriteiten.[13]


Impact op gezondheid en mortaliteit

In de Verenigde staten wordt geschat dat er ongeveer 59 mensen vroegtijdig overleden door de fraude en dat nog een extra 130 mensen kunnen overlijden wanneer de auto's niet vlot worden teruggeroepen. Het grootste deel van deze gezondheidsschade komt door fijnstof (87%), de rest door ozon (13%).[5] In Europa is het effect veel groter omdat er een grotere bevolkingsdichtheid is en diesels populairder zijn. In Europa gingen er ruim 44.000 gezonde levensjaren verloren, vergeleken met 700 in de VS. Onderzoekers van de Radboud universiteit schatten dat er ruwweg 5000 vroegtijdige doden gevallen zijn en zullen vallen in Europa, met de uitstoot die tot januari 2016 is gedaan. Dit kan oplopen indien Volkswagen de auto's niet terugroept.[14] VW liet in 2014 door een Amerikaans onderzoeksinstituut de uitstoot van haar diesels testen op tien Java-apen, die daarvoor waren neergezet in een afgesloten ruimte. De Dieren werden eerder ziek van de uitlaat van een nieuwe VW dan van die van een vijftien jaar oude Ford Pickup. Ook andere Duitse automerken hadden zich aan deze dierproeven schuldig gemaakt.[15]

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2018 om 10:02.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 09:53   #7
Vlad
Secretaris-Generaal VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: Toxandrië
Berichten: 23.598
Standaard

Hoe moeilijk is het om de uitlaat te verbieden ...
__________________
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 10:04   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Hoe moeilijk is het om de uitlaat te verbieden ...
Nochtans hebben benzinewagens ook een uitlaat.

De manipulatie was blijkbaar enkel nodig bij dieselmotoren: (anders was hij toen al nog duurder en-of slechtere prestaties en veel moeilijker te verkopen dan een benzine)
Citaat:
De EU had zich uiteindelijk zelfs genoodzaakt gezien om het gebruik van zulke defeat devices uitdrukkelijk te verbieden.[10] In dat kader kwam er een wettelijke definitie van "manipulatie-instrumenten":

Artikel 3 onder 1 Verordening 715/2007: "een constructieonderdeel dat de temperatuur, de rijsnelheid, het motortoerental, de versnelling, de inlaatonderdruk of andere parameters meet om een onderdeel van het emissiecontrolesysteem in werking te stellen, te moduleren, te vertragen of buiten werking te stellen, zodat de doelmatigheid van het emissiecontrolesysteem wordt verminderd onder omstandigheden die bij een normaal gebruik van het voertuig te verwachten zijn"

Ook de ontoereikendheid van de gebruikte testcyclus was alom gerapporteerd.[7]

In juni 2013 wees een rapport voor de Europese Commissie specifiek op het risico van software die de uitstoot van stikstofoxiden (NOx) tijdens tests met dieselmotoren zou terugdringen.[12] In het rapport adviseerde het Joint Research Centre (JRC) om dieselmotoren op de weg te testen en niet op testbanken of in laboratoria om het risico van manipulatie van de uitkomsten te reduceren.[12] Met deze aanbevelingen werd niets gedaan.
Dit zat dus al meer dan 20 jaar in de doofpot:

Links benzine = OK | rechts diesel nooit OK geweest ondanks hogere NOx-grenswaardes

Citaat:
Reële vervuiling wordt niet in kaart gebracht

Deze prognoses gaan echter uit van theoretische vervuilingswaarden, terwijl ondertussen bewezen is dat er in realiteit geen groot verschil in schadelijke uitstoot is tussen Euro1 en Euro5 voor dieselwagens. Omdat roetfilters en naverbranders niet werken en omdat de laboratorium testen voor de Euronormen niet aan reëel rijgedrag is aangepast. (Dit thema wordt hier toegelicht door de directeur van het Directorate General Environment van de Europese Commissie).


De rode wolk toont de vervuiling die auto’s uitstoten in het laboratorium. De grijze wolk toont de vervuiling van die wagens in het dagelijks gebruik, op straat, op de snelweg, in de stad.

Kortom: de reële luchtkwaliteit zal veel slechter zijn dan de voorspelde waarden.
En nog maar een duidelijke grafiek om te tonen dat enkel bij dieselwagens gesjoemeld werd, hier specifiek euronorm 5, grenswaarde en realiteit diesel versus grenswaarde benzines of alternatieven:


Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2018 om 10:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 10:54   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het lijken dan ook nog eens de petrolbakken waar ze ongetwijfeld de grootste winsten uit kunnen halen die ze dan niet meer "mogen" leveren....
Lijkt opgezet spel, mij verrast niets meer van de sjoemelindustrie.
Niemand vertelt mij dat men op 4 jaar tijd niet genoeg roetfilters gebouwd heeft.

Nu gaan ze hun euronorm6 sjoemeldiesels nog wat langer kunnen verkopen, want ja meneer en mevrouw de benzineversie euronorm 6d kunnen we momenteel niet leveren omdat er niet genoeg benzineroetfilters gemaakt werden.

Wat vind U trouwens van een sjoemeldiesel euronorm 6c - 6d-Temp ? Eentje uit de stockroom? We geven extra korting op onze sjoemelbakken mevrouw mijnheer. Want die moeten tegen dat de WLTP-RDE van kracht wordt op 1 september 2019 de deur uit, want nadien mogen die niet meer ingeschreven worden.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2018 om 11:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 11:36   #10
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.467
Standaard

Het ENIGE dat de fabrikanten moesten doen,moeten doen,is wagens produceren die voldoen aan de vigerende normering waarvan ze zelf de pen hebben mee helpen vasthouden...

Dat kan toch geen probleem zijn?

Of mis ik iets?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 11:41   #11
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het ENIGE dat de fabrikanten moesten doen,moeten doen,is wagens produceren die voldoen aan de vigerende normering waarvan ze zelf de pen hebben mee helpen vasthouden...

Dat kan toch geen probleem zijn?

Of mis ik iets?
Maar dat deden de meesten ook. Er zijn er maar een paar (voornamelijk VAG) die écht gesjoemeld hebben.
De meesten voldeden simpelweg aan de testnormen.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 12:13   #12
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar dat deden de meesten ook. Er zijn er maar een paar (voornamelijk VAG) die écht gesjoemeld hebben.
De meesten voldeden simpelweg aan de testnormen.



neen dat deden ze hoogstens SOMS,onder heel bepaalde omstandigheden.

Juist daarom zitten er al topmensen(in de VS toch) in de bak en zijn er al miljarden dollars en euro's boetes betaald en staat er een ganse industrie op zijn kop......

Bij de dealers zal men het ondertussen STINKEND moe zijn(nadat de dealers zich overal in Europa blauw geinvesteerd hebben in state-of-the-art infrastructuur) want ZIJ staan om de haverklap tegenover HUN klanten en zullen het op den duur ook niet meer weten....

Laatst gewijzigd door kelt : 2 juni 2018 om 12:15.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 13:00   #13
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 76.050
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

neen dat deden ze hoogstens SOMS,onder heel bepaalde omstandigheden.

Juist daarom zitten er al topmensen(in de VS toch) in de bak en zijn er al miljarden dollars en euro's boetes betaald en staat er een ganse industrie op zijn kop......

Bij de dealers zal men het ondertussen STINKEND moe zijn(nadat de dealers zich overal in Europa blauw geinvesteerd hebben in state-of-the-art infrastructuur) want ZIJ staan om de haverklap tegenover HUN klanten en zullen het op den duur ook niet meer weten....
Neen, enkel VAG en BMW (?). Zij hadden een systeem waarbij ze detecteerden dat de auto op een testbank stond en pasten vervolgens hun motormanagement aan. En dat slechts voor enkele motorversies.

De andere fabrikanten stelden gewoon hun motormanagement standaard in zodanig dat het op de testbank binnen de normen bleef.
__________________
https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=322
‘…De blauwe Minister van Justitie plaste tegen een politiecombi…’
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 13:40   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Maar dat deden de meesten ook. Er zijn er maar een paar (voornamelijk VAG) die écht gesjoemeld hebben.
De meesten voldeden simpelweg aan de testnormen.
Allemaal hebben ze gesjoemeld, wat baten kaars en bril en verstand.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 13:42   #15
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Neen, enkel VAG en BMW (?). Zij hadden een systeem waarbij ze detecteerden dat de auto op een testbank stond en pasten vervolgens hun motormanagement aan. En dat slechts voor enkele motorversies.

De andere fabrikanten stelden gewoon hun motormanagement standaard in zodanig dat het op de testbank binnen de normen bleef.
En ze zochten die labos uit waar ze mochten sjoem€l€n.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 15:48   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De andere fabrikanten stelden gewoon hun motormanagement standaard in zodanig dat het op de testbank binnen de normen bleef.
Leer nu eens eindelijk hoe de vork in de steel zit, want je blijft maar kronkelen:

Citaat:
https://www.hln.be/auto/duitse-autoc...ropa~a3c7dbe4/

Duitse autoconstructeurs roepen 630.000 wagens terug in Europa

Kris Peeters bekijkt mogelijke stappen in België

22 april 2016 17u28 Bron: Belga

De Duitse autoconstructeurs Audi, Porsche, Opel, Mercedes en Volkswagen zullen zo’n 630.000 wagens terugroepen in Europa wegens onregelmatigheden in hun uitstootpeil. Dat zegt de Duitse minister van Transport Alexander Dobrindt. Een onderzoek naar emissiewaarden van dieselwagens in Duitsland bracht onregelmatigheden aan het licht bij 16 automerken, waaronder de 5 Duitse.

Bij die zestien zijn volgens Dobrindt ook Renault, Suzuki, Nissan, Alfa Romeo, Chevrolet, Dacia, Fiat, Hyundai, Jaguar, Jeep en Land Rover. Het onderzoek werd door de Duitse autoriteiten uitgevoerd sinds het uitbreken van het Volkswagen-schandaal. De laatste maanden is de vervuilende uitstoot onderzocht van alle modellen die in Duitsland in het verkeer rondrijden, om zo gesjoemel uit te sluiten.
De 630.000 wagens betreffen 65.700 Audi’s van de modellen Q5, A6 en A8; 247.000 Mercedessen van de modellen A-, B-, CLA-, GLA- en V-Klasse; 90.000 Opels van de modellen Insignia, Zafira en Cascada; 33.000 Porsches van het model Macan en 194.000 Volkswagens van de modellen Amarok en Crafter.

De wagens worden teruggeroepen om de temperatuurcontrole-instellingen aan te passen op de dieselwagens. De techniek die de emissiecontrole uitschakelt bij bepaalde temperaturen om zo de motor te beschermen, dient aangepast te worden. Volgens het document is de temperatuurwaarde waarbij de emissiecontrole systematisch uitgeschakeld wordt niet gerechtvaardigd. Zo’n uitschakeling mag volgens de Europese normen enkel om motorschade te voorkomen.

Volgens Der Spiegel is de bewuste technologie afkomstig van Bosch, één van Duitslands grote toeleveranciers voor de autosector.
Vet genoeg?
Die link is al 2 jaar oud, en duidelijk lang na US-dieselgate specifiek VW-merken (september 2015)

Zeg nu niet dat de buitentemperatuur en de motorbelasting in het labo zodanig is (bij een gemiddelde van 34 kmh, lol ) dat de emissiecontrole systematisch mag worden uitgeschakeld om schade aan de motor te voorkomen.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 juni 2018 om 15:56.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 20:13   #17
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Benzinemotoren vallen massaal door de mand. Diesel revival!
Daar komt het inderdaad op neer.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2018, 20:16   #18
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Steeds meer mensen beginnen de leugens van de dieselhaters door te hebben:

https://www.hln.be/de-krant/diesel-v...echt~ace7e4b4/
De ratio is bij de e-freaks al lang verdwenen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:15   #19
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Allemaal hebben ze gesjoemeld, wat baten kaars en bril en verstand.
Neen ze hebben hun eigen systeem geoptimaliseerd naar wat de wetgeving ze ook toe liet. Dus als je de puntjes op de "i" zet was de politiek zelf verantwoordelijk. Ik vind het dan ook schandalig dat ze autobedrijven monsterboetes en schadeclaims aansmeren. Eerst gaten in hun wetgeving maken en dan diegenen die de wet optimaal gebruiken gaan bestraffen. Dat is hetzelfde als de Belg die zijn belastingbrief invult en zo elke euro probeert te winnen. Optimaliseren is niet gelijk aan foefelen!!!!!

Wat ik nog steeds straf vind is heel die heisa over emissienormen. In de olie producerende landen zoals Dubai, Qatar, Abu Dhabi ... kennen ze nog steeds het woord emissie en uitstoot niet. Vandaag kost daar een liter benzine 2,63 AED (0,60 euro). En betaal je 0,0 aan verkeersbelastingen. Dus de productie ligt niet stil. Enkel een groot gedeelte van de vooral Europese markt ligt stil.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2018, 12:59   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.417
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Neen ze hebben hun eigen systeem geoptimaliseerd naar wat de wetgeving ze ook toe liet.
Of een sjoemelwet zonder enige controle op het extra sjoemelen.

sjoemelen² dus.

En wetten op de luchtkwaliteit (in de steden) werden daardoor ook nooit gehaald. Zelfs lakse wetten niet.

Vraag maar eens aan de Duitsers met hun flutwetten waar de autoindustrie zich niets van aantrekt.

https://www.bundesregierung.de/Conte...feinstaub.html

Wetgeving? lol.

Laatst gewijzigd door Micele : 6 juni 2018 om 13:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be